آموزش زبان تجاری (درس سی و دوم)

آموزش زبان تجاری (درس سی و دوم) » در این درس از آموزش زبان تجاری، به بررسی واژه های بودجه، مسئولیت اجتماعی شرکت ها و ممیزی پرداخته و مثال هایی در خصوص سه لغت یاد شده ارائه می دهیم.

۱)budget (بودجه)

تعریف:

برآورد هزینه ها، درآمدها و منابع در یک دوره مشخص، منعکس کننده شرایط مالی و اهداف آینده می باشد. یکی از مهم ترین ابزار ها بوده، همچنین به عنوان یک (۱) برنامه اقدام برای دستیابی به اهداف کمی، (۲) استاندارد برای اندازه گیری عملکرد، و (۳) وسیله ای برای مقابله با شرایط نامطلوب قابل پیش بینی به کار می رود.

مثال :

[latin-p]1-I did not wanna buy the product because it did not fit my budget and I needed to buy things that were less expensive.[/latin-p]

۱- من نمی خواستم آن کالا را بخرم چون متناسب با بودجه ام نبود و باید چیزهای ارزان تری می خریدم.

[latin-p]2-To make sure that your spending doesn’t get out of control you need to set a strict budget that you always stick to.[/latin-p]
۲- برای اینکه هزینه ها از کنترل تان خارج نشوند، شما باید نسبت به بودجه تان سخت گیری کرده و به آن پایبند باشید.

 ۲)corporate social responsibility (مسئولیت اجتماعی شرکت ها)

تعریف :

حس مسئولیت پذیری یک شرکت در برابر جامعه و محیط اطراف را گویند. شرکت ها این موضوع را از طریق فرآیندهای کاهش آلودگی و زباله، همکاری در برنامه های آموزشی و اجتماعی انجام می دهند.

 مثال :

[latin-p]1-The corporate social responsibility was reducing waste by 10% over the next three years.[/latin-p]

حتماً بخوانید :  آموزش زبان تجاری (درس هفدهم)

۱- مسئولیت اجتماعی شرکت، کاهش ضایعات به میزان ۱۰ درصد در طول سه سال آتی بود.

[latin-p]2-Many companies adhere to a sense of corporate social responsibility by being environmentally friendly or by giving their employees good health and financial benefits.[/latin-p]

۲- شرکت های زیادی به مسئولیت اجتماعی خود پایبند بوده و با محیط زیست سازگار اند و یا به کارمندانشان مزایای مالی و یا سلامتی خوبی ارائه می دهند.

۳)audit(ممیزی)

تعریف :

در بخش کنترل کیفیت به صورت دوره ای (معمولا هر شش ماه) در محل سازمان توسط یک مرجع صدور گواهینامه انجام می شود و مشخص می سازد که آیا یک سیستم مدیریت کیفیت مستند، به طور موثر اجرا می شود یا خیر.


[latin-p]1-The task of conducting the audit was necessary as the company had been dealing with many processes that required stringent bookkeeping.[/latin-p]

۱- انجام ممیزی در شرکت لازم بود، چون فرآیندهای زیادی در حال انجام بودند که نیاز به ساماندهی دقیق داشتند.

[latin-p] 2-I was called the audit man and put in charge of something I didn’t know a lot about.[/latin-p]

۲- من از فرد ارزیاب در مورد موضوعی که اطلاعی از آن نداشتن، سوال پرسیدم.

*اگر سوالی در مورد ۳ لغت توضیح شده در این درس دارید یا لغت جدیدی در متن برایتان نا آشناست، از طریق بخش نطرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان مجموعه  در اسرع وقت توضیحات کامل در اختیارتان قرار دهند.

امتیاز دهید
The following two tabs change content below.
Avatar

فروغ فکری

کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی هستم. همواره به دنبال خواندن، آموختن و آموزش مفاهیم نو و کاربردی به دیگران بوده و به حوزه های مدیریت منابع انسانی، برندینگ و تبلیغات علاقه مندم. امیدوارم با ارائه دانش و تجربه ام بتوانم مخاطبان را به سوی موفقیت در کسب و کارشان سوق داده و نقش موثری در انتقال دانش روز مدیریتی به آنها ایفا نمایم.
حتماً بخوانید :  آموزش زبان تجاری (درس شانزدهم)
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/JKhaK
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *