آموزش زبان تجاری

آموزش زبان تجاری (درس بیست و سوم)

آموزش زبان تجاری » در این درس از آموزش زبان تجاری، به بررسی واژه های زنجیره فرماندهی، موسس و تحلیل ساختاری پرداخته و مثال هایی در خصوص سه لغت یاد شده ارائه می دهیم.

۱) unity of command (زنجیره فرماندهی)

تعریف:

به این مفهوم اشاره دارد که هیچ فردی در سازمان نباید به بیش از یک مدیر گزارش دهد و هر کارمند باید فقط از یک مدیر دستور بگیرد تا اینکه دستور های دوگانه برای یک کارمند وجود نداشته باشد.

مثال :

[latin-p]1- I appreciate the fact that the company I work for maintains unity of command so that there is no confusion on who I should report to[/latin-p]

۱-من شرکت ام را برای حفظ زنجیره فرماندهی، تحسین می کنم چون در گزارش دهی هیچ گونه سردرگمی ای وجود ندارد.

[latin-p]2- The unity of command was an interesting structure because it meant we only had to talk to one guy in charge.[/latin-p]

۲- زنجیره فرماندهی ساختار جالبی دارد، چون به این معناست که ما باید فقط با یک مسئول صحبت کنیم.

[latin-p]3- You need to understand how to best utilize the unity of command and hope that it will have great effects for you.[/latin-p]

۳-شما باید درک کنید که چطور از زنجیره فرماندهی استفاده کنید و امیدوار باشید که اثرات مثبتی بر شما داشته باشد.

 ۲) founder (موسس)

تعریف :

به کارآفرینی که کسب و کاری را راه می اندازد، موسس آن شرکت گویند. اگر چند کارآفرین در ایجاد یک کسب و کار نقش داشته باشند، موسسان آن مجموعه محسوب می شوند.

مثال :

[latin-p]1- The founder of a small business is often required to fulfill many different roles in order to keep the company operating smoothly.[/latin-p]

۱- موسس کسب و کاری کوچک باید نقش های زیادی را بر عهده بگیرد تا کارهای شرکت به آسانی پیش روند.

[latin-p]2- My friend was the founder of the company and had the final and uncontested say in which direction we would go.[/latin-p]

۲-دوست من موسس شرکت بود و نظر نهایی را می داد که در چه مسیری باید حرکت کنیم.

۳) structural analysis (تحلیل ساختاری)

تعریف :
امتحان کردن عناصر مختلفی که یک سیستم یا سازمان را در راستای کشف روابط متقابل و درک اهمیت اهداف سازمانی، شکل می دهد .

 

[latin-p]1- You should have a good feeling for the structural analysis and try to figure out how to best proceed from it.[/latin-p]

۱-شما باید حس خوبی نسبت به تحلیل ساختاری داشته و تلاش کنید تا به بهترین شکل آن را ادامه دهید.

[latin-p]2- The structural analysis was something that we gave a lot of thought to because it would be important for business.[/latin-p]

۲-ما به میزان زیادی در مورد تحلیل ساختاری فکر کردیم چون آن برای کسب و کار اهمیت زیادی دارد.

*اگر سوالی در مورد ۳ لغت توضیح شده در این درس دارید یا لغت جدیدی در متن برایتان نا آشناست، از طریق بخش نطرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان مجموعه  در اسرع وقت توضیحات کامل در اختیارتان قرار دهند.

امتیاز دهید
The following two tabs change content below.
Avatar

فروغ فکری

کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی هستم. همواره به دنبال خواندن، آموختن و آموزش مفاهیم نو و کاربردی به دیگران بوده و به حوزه های مدیریت منابع انسانی، برندینگ و تبلیغات علاقه مندم. امیدوارم با ارائه دانش و تجربه ام بتوانم مخاطبان را به سوی موفقیت در کسب و کارشان سوق داده و نقش موثری در انتقال دانش روز مدیریتی به آنها ایفا نمایم.
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/8bsFB
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *