مدیریت استراتژیک و برندینگ

۱۴
اسفند

چگونه می توانید مشتریانتان را در قلب برندتان قرار دهید؟

در عصر پیش از انقلاب دیجیتال، بازاریابان محصولات را به روش‌های کاملاً سنتی، به مشتریان معرفی می‌کردند. بازاریابی حضوری و فیزیکی، با توجه به تکنولوژی های محدود دهه های گذشته، قابل توجیه و استفاده بود. اما امروزه روش‌های سنتی کارساز نیستند. این روش ها نمی توانند خود را با سرعت پیشرفت جهان، تطبیق دهند.

ادامه مقاله
۲۸
بهمن

شرکت های بزرگ چگونه با استراتژی رهبری هزینه مزیت سازی می کنند؟

در مقاله ی "چگونه بهترین استراتژی را برای رسیدن به اهداف انتخاب می کنید؟"، انواع استراتژی را مطالعه کردید. در این مقاله ۴ راهکارعملی را برای اجرای استراتژی هزینه ی پایین بررسی میکنیم .

ادامه مقاله
۲۶
بهمن

مثال هایی برای درک بهتر مفهوم استراتژی

استراتژی یکی از اصول اصلی مدیریت می باشد که واژگان، ابزار و متخصصان مربوط به خود را دارد. و مانند همه چیزهای دیگر در مدیریت در دوره تغییرات سریع امروزه درک و رویکرد ما به توسعه و اجرای استراتژی سازمان ها باید تکامل یابد.

هدف از این مقاله کمک به درک مفهوم استراتژیک و برخی از واژگان کلیدی آن است

ادامه مقاله
۲
بهمن

چگونه بهترین استراتژی را برای رسیدن به اهداف انتخاب می کنید؟

حتماً با انواع مختلف استراتژی آشنا هستید. استراتژی رهبری هزینه، متنوع سازی، خرید شرکت های دیگر و ادغام شدن، جهانی شدن، مشتری مداری، رهبری محصول، ترکیب عمودی، انعطاف پذیری، تمایز محصول و ... انواع استراتژی هایی است که در تئوری ها عنوان می شود.

ادامه مقاله
۲۸
دی

شناسایی ۷ عنصر یک برنامه استراتژیک

برنامه استراتژیک سندی برای مشخص کردن مسیر حرکت یک سازمان و یا کسب و کار است. این سند با توجه به اندازه و پیچیدگی سازمان می تواند به اندازه یک صفحه و یا بیشتر باشد.

ادامه مقاله
۲۳
دی

لوگو های معروف چه پیام های پنهانی دارند؟

برای محصولات موجود در بازار صدها شرکت تولید کننده وجود دارد و تحت چنین رقابت انبوهی، ایجاد شخصیت متمایز برای یک برند دشوار است. برای ایجاد یک هویت بصری از برند، داشتن لوگو یکی از پیش نیازهای اولیه است. اگر مدیر یک کسب و کار اید و علاقه مند به داشتن لوگوبرای مجموعه تان هستید، بهتر است با لوگوهای معروف آشنا شده و پیام های پنهان آنها را کشف کنید.

آنچه در نگاه اول به لوگوی برندهای معتبر دیده می شود، یک طرح خلاقانه است. اما در اغلب آنها نکات و ظرافت های پنهانی وجود دارند که در ابتدا دیده نمی شوند.

ادامه مقاله
۲۱
دی

در بهبود مستمر چه ابزارهایی مورد نیاز اند؟

یک برنامه بهبود مستمر مجموعه ای از فعالیت هایی است که در جهت بهبود تدریجی و مستمر محصولات، خدمات و فعالیت ها، از طریق بازبینی، اندازه گیری و اقدام مداوم طراحی شده است.

ادامه مقاله
۲۰
دی

بنچ مارکینگ (benchmarking) چیست و چه کاربردهایی در سازمان دارد؟

بنچ مارک به فرآیند مقایسه ی سازمان، عملیات و یا فرآیند های خود با سازمان های دیگر که فعالیت هم راستا با شما، اما به صورت گسترده تر یا موفق تر دارند گفته می شود. بنچ مارک برای تمام فرایند ها، محصولات یا خدمات، رویکرد ها و رویه ها در سازمان قابل انجام می باشد. نقاط مشترک که در پنچ مارک بررسی می شود شامل اندازه گیری زمان، کیفیت، هزینه، اثر بخشی فرآیند ها و فعالیت ها و سطح رضایت مشتریان می باشد.

قصد و هدف بنچ مارکینگ مقایسه ی علمیات و فرآیند های خود در برابر رقبا و تولید ایده های جدیدی برای بهبود فرآیندها، رویکردها، فناوری ها در جهت کاهش هزینه ها، افزایش سود دهی و تقویت وفاداری و رضایت مشتریان می باشد.

ادامه مقاله
۶
دی

در مورد تجزیه و تحلیل هزینه - فایده چه می دانید؟

تحلیل هزینه – فایده یکی از روش های تحلیلی است که جهت مشخص کردن نتیجه مثبت یا منفی برنامه ریزی های انجام شده به کار می رود. این مدل از تجزیه و تحلیل برای حل تمامی مسائل قابل استفاده است اما عموماً در رابطه با مسائل مالی از آن استفاده می شود.

ادامه مقاله
۱۳
آبان

میخ کلامی و چکش بصری در تبلیغات چه مفهومی دارند؟

تصاویر قدرتی احساسی دارند که نوشته ها یا پیام های شنیداری ندارند. مردم را روی صندلی های سینما ببینید؛ گاهی به صدای بلند می خندند و گاهی اشک می ریزند. حال فردی را مجسم کنید که در حال خواندن رمانی است، اصلاً همان رمانی که فیلم یاد شده از آن اقتباس شده بود. به ندرت نشان قابل ملاحظه ای از درگیری احساسی در آن فرد خواهید دید و این تفاوت میان تصویر روی پرده و واژگان نوشته شده بر کاغذ است. یکی احساسات را بیش از دیگری درگیر می کند. احساس همان چسبی است که خاطره را به حافظه می چسباند. اما چرا تصاویر بیش از واژگان احساس را بر می انگیزند؟

ادامه مقاله
۶
آبان

برنامه های عملی موفق در اجرای استراتژی های سازمانی

اجرای موفق استراتژی، فقط از طریق تبدیل برنامه‌های استراتژیک به برنامه‌های عملی که در سطح واحدها اجرا می‌شوند، امکان پذیر است. این برنامه های عملی باید اهداف کلیدی استراتژی را از طریق ارائه گام های عملی هدایت نموده و پیشرفت آن ها را در طول زمان اندازه گیری کنند.

ادامه مقاله
۲۴
مهر

چگونه باید استراتژی های موفق را پیاده سازی کنید؟

اکثر مدیران از مباحث مربوط به استراتژی لذت می برند. تجزیه و تحلیل SWOT کار سختی است؛ اما زمانی که انجام شود، این مدیران می توانند نقش ژنرال پشت میز نشینی را بازی کنند که ابتکارهای جسورانه ای را برای حمله به دشمن ارائه داده، مشتری را احاطه کرده و بازار را تسخیر می کنند. اما اگر توجه بیشتر و یکسانی به اجرای آن که دشوارتر و کم جاذبه تر است، نشود، استراتژی چیزی جز حرف نخواهد بود!

ادامه مقاله
۱۰
خرداد

استراتژی چه نقشی در سازمان دارد؟

استراتژی از نظر تئوری، برنامه‌ای جامع برای عمل است که جهت‌گیری های عمده سازمان را معین می کند و رهنمودهایی برای تخصیص منابع در مسیر نیل به اهداف بلند مدت سازمان، پیش پای مدیران قرار می دهد.

ادامه مقاله
۱۰
دی

دلایل موفقیت و شکست در مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار

    ویژه

برای اجرای بهینه تغییرات در کسب و کار باید تغییرات مد نظر از بالاترین درجه (مدیران ارشد) تا پایین ترین درجه های کسب و کارتان اعمال گردد. همچنین این تغییرات باید شامل دامنه گسترده ای از فعالیت های کاربردی و ملموس باشند تا بتوانند به خوبی در کسب و کارتان جاری و ساری گردند.

ادامه مقاله
۲۴
آذر

با مهندسی مجدد رقابتی تر عمل کنید

مهندسی مجدد، کمک می کند تا با استفاده از فرآیندهای جدید هزینه ها را کاهش و بهره وری کسب و کارتان را افزایش دهید. به یاد داشته باشید قبل از تصمیم گیری برای انجام هر فعالیت، باید جنبه های مختلف آن را مدنظر داشته باشید. در ادامه این سری از مقالات به مباحثی در زمینه های

ادامه مقاله

" دانلود رایگان فایل آموزشی " بزرگترین اشتباهات زبان بدن در محل کار

با مطالعه این فایل آموزشی، می توانید با 20 حرکت ممنوعه در زبان بدن آشنا شوید