مدیریت استراتژیک و برندینگ

۱۰
دی

دلایل موفقیت و شکست در مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار

    ویژه

برای اجرای بهینه تغییرات در کسب و کار باید تغییرات مد نظر از بالاترین درجه (مدیران ارشد) تا پایین ترین درجه های کسب و کارتان اعمال گردد. همچنین این تغییرات باید شامل دامنه گسترده ای از فعالیت های کاربردی و ملموس باشند تا بتوانند به خوبی در کسب و کارتان جاری و ساری گردند.

ادامه مقاله
۲۴
آذر

با مهندسی مجدد رقابتی تر عمل کنید

مهندسی مجدد، کمک می کند تا با استفاده از فرآیندهای جدید هزینه ها را کاهش و بهره وری کسب و کارتان را افزایش دهید. به یاد داشته باشید قبل از تصمیم گیری برای انجام هر فعالیت، باید جنبه های مختلف آن را مدنظر داشته باشید. در ادامه این سری از مقالات به مباحثی در زمینه های

ادامه مقاله
۳۱
شهریور

۵ برند که از دنیای مردگان برگشتند!

ایجاد یک برند کاری هیجان انگیز و در عین حال ترسناک است. تأسیس یک شرکت جدید با هویت و برندی جدید می ­تواند هیجان انگیز باشد، اما آمارها کمی نگران کننده هستند؛ خودتان بهتر از هر کسی می­ دانید که بسیاری از کسب و کارهای کوچک و نوپا در نهایت شکست می خورند.

ادامه مقاله
۲۹
شهریور

مشتریان چه تصویر ذهنی از برند شما دارند؟

    ویژه

در ادامه مباحث برندینگ به تصویر ذهنی از برند می‌رسیم. همان برداشتی که مخاطبان از کسب و کار و محصولات شما در ذهن خود دارند. ایجاد تصویر ذهنی از برند نیازمند برنامه‌های بازاریابی اثرگذار است که بتواند تداعیات مطلوب، منحصربه‌فرد و قدرتمند را با برند در حافظه مصرف‌کننده پیوند بدهد.

ادامه مقاله
۲۴
شهریور

برندینگ یا برندسازی چه مزایایی به همراه دارد؟

    ویژه

در دو مقاله قبلی برند در مورد تفاوت های بازاریابی و برندینگ، اولویت ها و همچنین دلایل اهمیت برند صحبت شد. در ادامه به مباحث مربوطه ی برند و باید ها و نباید های برندینگ خواهیم پرداخت. همانطور که در مقاله قبل نیز ذکر شد، برند همان تفاوت های شما با رقباست. در واقع همان حسی است که مصرف کننده از محصول و خدمات شما خواهد داشت.

ادامه مقاله
۱۵
شهریور

از تفاوت های بازاریابی و برندینگ چه می دانید؟

    ویژه

در مقاله قبل توضیحاتی در حوزه ماهیت و اساس بازاریابی و برندینگ ارائه شد. این توضیحات به جهت مفتوح شدن مباحث مربوطه به این دو مبحث کلیدی بود و توجه داشته باشید در خلال این سری از مقالات برندینگ سعی داریم تا کلیدواژه های اصلی و کاربردی این مبحث را به خوبی بیان نموده تا بتوانید در تعاملات و استراتژی های کسب وکارتان به اجرا درآورید. در ادامه به تفاوت بین برندینگ و بازاریابی اشاره خواهد شد تا بتوانیم اهمیت و جایگاه هریک را مشخص نماییم.

ادامه مقاله
۲۷
مرداد

مبانی اولیه بازاریابی و برندینگ به زبان ساده

در بسیاری از کسب و کارها، چه کوچک و چه بزرگ، تفاوت های موجود بین برندینگ و بازاریابی به درستی درک نشده و افراد نمی توانند تمایزی میان این دو قائل شوند و یا در بهترین حالت، با اینکه می دانند هر دو مفهوم یکی نیستند اما نمی توانند تعریف درستی از هر کدام ارائه دهند. در این مقاله به بررسی اهمیت هر کدام در جایگاه خود می پردازیم. در حقیقت در این مطلب در پی ارائه راهنمایی ساده برای کمک کردن و هدایت شما در بین این دو حوزه و یافتن پتانسیل های آنها جهت ارتقاء کسب و کار تان هستیم.

ادامه مقاله
۲۵
مرداد

یک نمایشگاه، هزاران اشتباه، یک واقعیت تلخ!

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران از تاریخ ۲۲ الی ۲۵ مردادماه ۹۵ برگزار شد. در این نمایشگاه در مجموع یک هزار و ۱۰۰ شرکت داخلی و خارجی شامل ۸۰۰ شرکت داخلی و ۳۰۰ شرکت خارجی از ۲۳ کشور جهان حضور دارند. افتتاحیه این نمایشگاه در ۲۲ مرداد با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی برگزار گردید.

ادامه مقاله
۲۳
مرداد

چگونه برند شخصی خود را بسازید؟

اکثر مردم فکر می‌کنند که می‌دانند برند چیست اما نمی‌دانند که چگونه می‌توانند برند خود را داشته باشند. ما اصولاً برند شخصی را با کار آفرینان پیوند می‌دهیم و فرض می‌کنیم که برند برای شرکت‌ها و میلیونرها است. امّا این طرز فکر درست نیست. برند شخصی فقط برای شرکت‌ها و کارآفرینان به کار نمی‌رود بلکه برای هر کسی که به دنبال ترفیع و ارتقاست، کاربرد دارد.

ادامه مقاله
۱۴
مرداد

۱۰روش تداوم خدمات دهی در یک شرکت روبه رشد

۱۰روش تداوم خدمات دهی در یک شرکت روبه رشد » با رشد شرکت شما، کسب و کارتان از سطحی عبور می کند و اقداماتی که قبلاً در این سطح انجام می دادید از نظر فرهنگ، ساختار، راهکار و سبک مدیریت دیگر در سطح جدید انجام شدنی نیست. ده روش در این مقاله ارائه می کنیم تا به کمک آن‌ها شالوده ی محکمی برای کسب‌وکارتان طرح کرده، براساس آن رشد کنید و در زمینه ی ارائه ی خدمات به حد عالی برسید. دستورالعمل ماموریت بنویسید در دستورالعمل ماموریت اغلب شرکت های کوچک بر اهمیت کیفیت و خدمات دهی تاکید نمی شود.

ادامه مقاله

۲۹
تیر

چگونه استراتژی ها ساخته می‌شوند؟

    ویژه

چگونه استراتژی ها ساخته می‌شوند؟» راه های بسیاری برای تقسیم افراد به دو دسته وجود دارد. پیر و جوان، ثروتمند وفقیر، ما و شما. نود و هشت درصد افراد گروه می توانند محاسبات ذهنی انجام دهند، دو درصد نمی توانند. آنهایی که افراد را به دو گروه تقسیم می کنند و آنهایی که این کار را نمی کنند.  و سرانجام افرادی که تصمیمات استراتژیک رقابتی خوبی می گیرند و آنهایی که اینطور نیستند. اینکه افراد را به دو گروه تصمیم گیرندگان خوب و بد تقسیم کنیم، کمی دشوار است. بررسی پیشینه فرآیند تصمیم گیری افراد شاید مفید باشد، اما قطعاً

ادامه مقاله

۲۰
تیر

قدرت ناخودآگاه برند‌ها

    ویژه

قدرت ناخودآگاه برند‌ها»وقتی که چیزی می‌خریم دوست داریم فکر کنیم که علتش را می‌دانیم. ما در کنترل و مدیریت کارهای خود، احساسات به خرج می‌دهیم و تصمیم خرید هم از این قائده مستثنا نیست. تصور ما این است که محصول جدید را به این دلیل خریده‌ایم که بهترین ویژگی‌ها، بهترین قیمت و بهترین ظاهر را داشته است. اما همان طور که تحقیقات عصب شناختی، روانشناسی، و اقتصاد رفتاری نشان داده است، ما انسان‌ها آن قدرها هم که فکر می‌کنیم منطقی نیستیم. در عوض، به واسطه‌ی تأثیرات ناخودآگاه ظریفی هدایت‌شده‌ایم که ریشه در گذشته‌ی تکاملی ما دارند. ساختار ماشینی قدیمی مغز

ادامه مقاله

۱۲
تیر

کانال های ارتباطی در ساخت برند ۴

کانال های ارتباطی در ساخت برند ۴ » تاکنون در کتاب های جامع صنعت و تجارت تبلیغی داشته اید؟ تاکنون به طور مستقیم کارت پستالی را برای یک آدرس پستی فرستاده اید؟ تاکنون تماسی رسمی گرفته اید؟ تبریک، شما از کانال های ارتباطی در فرایند ساخت برند استفاده کرده اید. کانال های ارتباطی فرایند ساخت برند، پیشفرض یک برند فردی هستند. این ها مسیرهایی هستند برای ارتباطات بازاریابی که از آن ها بهره می برید تا برند خود را به سوی مخاطبان هدایت کنید و آن ها را به مشتری ایده آل تبدیل نمایید. در قسمت اول و دوم و سوم ۷

ادامه مقاله

۱۰
تیر

تحلیل سایت دیوار

    ویژه

تحلیل سایت دیوار» "شرکت ها چه ماهیتی دارند؟" رونالد کوز اقتصاد دان و برنده نوبل در سال ۱۹۳۷ پاسخی مفصل به این سوال می دهد که مختصر آن چنین است: "شرکت ها یک راه حل سازمانی برای مساله‌ی هزینه معامله هستند." اما "هزینه معامله" چیست و چه عواملی باعث ایجاد آن می شوند؟ فروشنده و خریداری که در بستر بازار مقابل هم قرار می گیرند وقتی اقدام به مبادله کالا یا خدمتی خواهند نمود که برای طرفین افزایش منفعت داشته باشد، تجارت در شرایط نرمال واجد این ویژگی است. اما چرا برخی از تجارت ها هیچ وقت رخ نمی دهد؟

ادامه مقاله

۹
تیر

کانال های ارتباطی در ساخت برند ۳

کانال های ارتباطی در ساخت برند ۳» تاکنون در کتاب های جامع صنعت و تجارت تبلیغی داشته اید؟ تاکنون به طور مستقیم کارت پستالی را برای یک آدرس پستی فرستاده اید؟ تاکنون تماسی رسمی گرفته اید؟ تبریک، شما از کانال های ارتباطی در فرایند ساخت برند استفاده کرده اید. کانال های ارتباطی فرایند ساخت برند، پیشفرض یک برند فردی هستند. این ها مسیرهایی هستند برای ارتباطات بازاریابی که از آن ها بهره می برید تا برند خود را به سوی مخاطبان هدایت کنید و آن ها را به مشتری ایده آل تبدیل نمایید. در قسمت اول و دوم ۵ کانال را بررسی

ادامه مقاله