مدیریت استراتژیک و برندینگ

۳۱
شهریور

۵ برند که از دنیای مردگان برگشتند!

ایجاد یک برند کاری هیجان انگیز و در عین حال ترسناک است. تأسیس یک شرکت جدید با هویت و برندی جدید می ­تواند هیجان انگیز باشد، اما آمارها کمی نگران کننده هستند؛ خودتان بهتر از هر کسی می­ دانید که بسیاری از کسب و کارهای کوچک و نوپا در نهایت شکست می خورند.

ادامه مقاله
۲۹
شهریور

مشتریان چه تصویر ذهنی از برند شما دارند؟

    ویژه

در ادامه مباحث برندینگ به تصویر ذهنی از برند می‌رسیم. همان برداشتی که مخاطبان از کسب و کار و محصولات شما در ذهن خود دارند. ایجاد تصویر ذهنی از برند نیازمند برنامه‌های بازاریابی اثرگذار است که بتواند تداعیات مطلوب، منحصربه‌فرد و قدرتمند را با برند در حافظه مصرف‌کننده پیوند بدهد.

ادامه مقاله
۲۴
شهریور

برندینگ یا برندسازی چه مزایایی به همراه دارد؟

    ویژه

در دو مقاله قبلی برند در مورد تفاوت های بازاریابی و برندینگ، اولویت ها و همچنین دلایل اهمیت برند صحبت شد. در ادامه به مباحث مربوطه ی برند و باید ها و نباید های برندینگ خواهیم پرداخت. همانطور که در مقاله قبل نیز ذکر شد، برند همان تفاوت های شما با رقباست. در واقع همان حسی است که مصرف کننده از محصول و خدمات شما خواهد داشت.

ادامه مقاله
۱۵
شهریور

از تفاوت های بازاریابی و برندینگ چه می دانید؟

    ویژه

در مقاله قبل توضیحاتی در حوزه ماهیت و اساس بازاریابی و برندینگ ارائه شد. این توضیحات به جهت مفتوح شدن مباحث مربوطه به این دو مبحث کلیدی بود و توجه داشته باشید در خلال این سری از مقالات برندینگ سعی داریم تا کلیدواژه های اصلی و کاربردی این مبحث را به خوبی بیان نموده تا بتوانید در تعاملات و استراتژی های کسب وکارتان به اجرا درآورید. در ادامه به تفاوت بین برندینگ و بازاریابی اشاره خواهد شد تا بتوانیم اهمیت و جایگاه هریک را مشخص نماییم.

ادامه مقاله
۲۷
مرداد

مبانی اولیه بازاریابی و برندینگ به زبان ساده

در بسیاری از کسب و کارها، چه کوچک و چه بزرگ، تفاوت های موجود بین برندینگ و بازاریابی به درستی درک نشده و افراد نمی توانند تمایزی میان این دو قائل شوند و یا در بهترین حالت، با اینکه می دانند هر دو مفهوم یکی نیستند اما نمی توانند تعریف درستی از هر کدام ارائه دهند. در این مقاله به بررسی اهمیت هر کدام در جایگاه خود می پردازیم. در حقیقت در این مطلب در پی ارائه راهنمایی ساده برای کمک کردن و هدایت شما در بین این دو حوزه و یافتن پتانسیل های آنها جهت ارتقاء کسب و کار تان هستیم.

ادامه مقاله
۲۵
مرداد

یک نمایشگاه، هزاران اشتباه، یک واقعیت تلخ!

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران از تاریخ ۲۲ الی ۲۵ مردادماه ۹۵ برگزار شد. در این نمایشگاه در مجموع یک هزار و ۱۰۰ شرکت داخلی و خارجی شامل ۸۰۰ شرکت داخلی و ۳۰۰ شرکت خارجی از ۲۳ کشور جهان حضور دارند. افتتاحیه این نمایشگاه در ۲۲ مرداد با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی برگزار گردید.

ادامه مقاله
۲۳
مرداد

چگونه برند شخصی خود را بسازید؟

اکثر مردم فکر می‌کنند که می‌دانند برند چیست اما نمی‌دانند که چگونه می‌توانند برند خود را داشته باشند. ما اصولاً برند شخصی را با کار آفرینان پیوند می‌دهیم و فرض می‌کنیم که برند برای شرکت‌ها و میلیونرها است. امّا این طرز فکر درست نیست. برند شخصی فقط برای شرکت‌ها و کارآفرینان به کار نمی‌رود بلکه برای هر کسی که به دنبال ترفیع و ارتقاست، کاربرد دارد.

ادامه مقاله
۱۴
مرداد

۱۰روش تداوم خدمات دهی در یک شرکت روبه رشد

۱۰روش تداوم خدمات دهی در یک شرکت روبه رشد » با رشد شرکت شما، کسب و کارتان از سطحی عبور می کند و اقداماتی که قبلاً در این سطح انجام می دادید از نظر فرهنگ، ساختار، راهکار و سبک مدیریت دیگر در سطح جدید انجام شدنی نیست. ده روش در این مقاله ارائه می کنیم تا به کمک آن‌ها شالوده ی محکمی برای کسب‌وکارتان طرح کرده، براساس آن رشد کنید و در زمینه ی ارائه ی خدمات به حد عالی برسید. دستورالعمل ماموریت بنویسید در دستورالعمل ماموریت اغلب شرکت های کوچک بر اهمیت کیفیت و خدمات دهی تاکید نمی شود. اما با رشد شرکت لازم است که به شکل خاصی تعهد شما به ارائه خدمات به مشتری برجسته شود. دستورالعمل ماموریت با دادن رهنمود و توجه به این امر به شما کمک می کند. راهکار بلندمدت تدوین کنید همچنان که شرکت شما رشد می کند، شما ممکن است متوجه شوید که چنان در کارهای روزمره غرق شده اید که برنامه ریزی برای آینده عملاً متوقف شده است. اگر شما در مواجهه با مواردی که جلو روی شما قرار دارد برخورد واکنشی داشته باشید، مجبور می شوید به جای آنکه ریشه های مشکل را حل کنید، علائمی را که دال بر

ادامه مقاله

۲۹
تیر

چگونه استراتژی ها ساخته می‌شوند؟

    ویژه

چگونه استراتژی ها ساخته می‌شوند؟» راه های بسیاری برای تقسیم افراد به دو دسته وجود دارد. پیر و جوان، ثروتمند وفقیر، ما و شما. نود و هشت درصد افراد گروه می توانند محاسبات ذهنی انجام دهند، دو درصد نمی توانند. آنهایی که افراد را به دو گروه تقسیم می کنند و آنهایی که این کار را نمی کنند.  و سرانجام افرادی که تصمیمات استراتژیک رقابتی خوبی می گیرند و آنهایی که اینطور نیستند. اینکه افراد را به دو گروه تصمیم گیرندگان خوب و بد تقسیم کنیم، کمی دشوار است. بررسی پیشینه فرآیند تصمیم گیری افراد شاید مفید باشد، اما قطعاً بدون ابهام نیست و در واقع افرادی که سعی در انجام اینکار داشته اند، چندان موفق نبوده اند. هوش عمومی و مدارک مرتبط با کسب و کار، خصوصیات خوبی برای تصمیم گیرندگان هستند اما حتی افراد باهوش و با مدارک بالا هم در مورد اینکه چه چیز تعیین کننده استراتژی خوب است، اتفاق نظر ندارند. و اما طرز فکر چه نقشی در این بین بازی می کند؟  می دانیم که افراد باور خود را بر مبنای درجه اطمینانشان قرار می دهند و مسلماً این اطمینان در فردی که آن را از یک تصمیم گیری عاقلانه بدست آورده، با کسی که

ادامه مقاله

۲۰
تیر

قدرت ناخودآگاه برند‌ها

    ویژه

قدرت ناخودآگاه برند‌ها»وقتی که چیزی می‌خریم دوست داریم فکر کنیم که علتش را می‌دانیم. ما در کنترل و مدیریت کارهای خود، احساسات به خرج می‌دهیم و تصمیم خرید هم از این قائده مستثنا نیست. تصور ما این است که محصول جدید را به این دلیل خریده‌ایم که بهترین ویژگی‌ها، بهترین قیمت و بهترین ظاهر را داشته است. اما همان طور که تحقیقات عصب شناختی، روانشناسی، و اقتصاد رفتاری نشان داده است، ما انسان‌ها آن قدرها هم که فکر می‌کنیم منطقی نیستیم. در عوض، به واسطه‌ی تأثیرات ناخودآگاه ظریفی هدایت‌شده‌ایم که ریشه در گذشته‌ی تکاملی ما دارند. ساختار ماشینی قدیمی مغز ما برای وظایفی به‌کاررفته که برای آن منظور تکامل نیافته بود. و این موضوع می‌تواند منجر به ایجاد رفتار‌ها و اقدامات غیرمنطقی زیادی شود. از آن جایی که کارآفرینان در ایجاد کسب‌وکار و برندها دخالت دارند، ما باید به جای پرداختن به این که دلمان می‌خواهد تصمیم‌های خرید مصرف‌کنندگان چگونه باشد، تشخیص دهیم که ذهن مصرف‌کنندگان واقعاً چطور کار می‌کند. داریل وبر، یک مشاور برندینگ که کارش بر برخی از بزرگ‌ترین برندهای دنیا تأثیر گذاشته، در کتاب جدید خود با نام" فریبندگی برند: چگونه دانش عصب‌شناسی می‌تواند به بازاریان کمک کند تا برندهای به‌یادماندنی بسازند " ، یک تفحص جالب

ادامه مقاله

۱۲
تیر

کانال های ارتباطی در ساخت برند ۴

کانال های ارتباطی در ساخت برند ۴ » تاکنون در کتاب های جامع صنعت و تجارت تبلیغی داشته اید؟ تاکنون به طور مستقیم کارت پستالی را برای یک آدرس پستی فرستاده اید؟ تاکنون تماسی رسمی گرفته اید؟ تبریک، شما از کانال های ارتباطی در فرایند ساخت برند استفاده کرده اید. کانال های ارتباطی فرایند ساخت برند، پیشفرض یک برند فردی هستند. این ها مسیرهایی هستند برای ارتباطات بازاریابی که از آن ها بهره می برید تا برند خود را به سوی مخاطبان هدایت کنید و آن ها را به مشتری ایده آل تبدیل نمایید. در قسمت اول و دوم و سوم ۷ کانال را بررسی کردیم. در اینجا به ادامه ی آن می پردازیم. کانال ۸- تبلیغات محیطی • فراگیر. • مزایا: باعث می شود چهره، نام و برند شما بهتر از زمانی که از ابزارهای دیگر استفاده میکنید، دیده شوند. • معایب: پرهزینه است و هدف گذاری در آن سخت می باشد. کار دشواری است کسانی را که تبلیغ شما را دیده اند، تهییج کنید تا برای برقراری ارتباط با شما بشتابند. تبلیغات محیطی می تواند به شکل بیلبورد، تبلیغات روی دیوار ساختمان ها، روی بدنه ی اتوبوس ها، در فضاهای سبز، پوستر، پشت کارت های بازی، برچسب ها، بالون های

ادامه مقاله

۱۰
تیر

تحلیل سایت دیوار

    ویژه

تحلیل سایت دیوار» "شرکت ها چه ماهیتی دارند؟" رونالد کوز اقتصاد دان و برنده نوبل در سال ۱۹۳۷ پاسخی مفصل به این سوال می دهد که مختصر آن چنین است: "شرکت ها یک راه حل سازمانی برای مساله‌ی هزینه معامله هستند." اما "هزینه معامله" چیست و چه عواملی باعث ایجاد آن می شوند؟ فروشنده و خریداری که در بستر بازار مقابل هم قرار می گیرند وقتی اقدام به مبادله کالا یا خدمتی خواهند نمود که برای طرفین افزایش منفعت داشته باشد، تجارت در شرایط نرمال واجد این ویژگی است. اما چرا برخی از تجارت ها هیچ وقت رخ نمی دهد؟ هزینه معامله پاسخی به این سوال است. طرفین یک معامله تجاری علاوه بر هزینه مستقیم برای مبادله کالا یا خدمت مورد نظر خود، هزینه های دیگری نیز متحمل می شوند. که شامل: ۱- هزینه جستجو و کسب اطلاعات ۲- هزینه چانه زنی ۳- هزینه تضمین انجام مبادله و تایید صحت موضوع مبادله می باشد. کوز معتقد بود اگر این هزینه ها خیلی زیاد باشد،

۹
تیر

کانال های ارتباطی در ساخت برند ۳

کانال های ارتباطی در ساخت برند ۳» تاکنون در کتاب های جامع صنعت و تجارت تبلیغی داشته اید؟ تاکنون به طور مستقیم کارت پستالی را برای یک آدرس پستی فرستاده اید؟ تاکنون تماسی رسمی گرفته اید؟ تبریک، شما از کانال های ارتباطی در فرایند ساخت برند استفاده کرده اید. کانال های ارتباطی فرایند ساخت برند، پیشفرض یک برند فردی هستند. این ها مسیرهایی هستند برای ارتباطات بازاریابی که از آن ها بهره می برید تا برند خود را به سوی مخاطبان هدایت کنید و آن ها را به مشتری ایده آل تبدیل نمایید. در قسمت اول و دوم ۵ کانال را بررسی کردیم. در اینجا به ادامه ی آن می پردازیم. کانال ۶- اینترنت • فراگیر. • مزایا: این کانال هر کسی را هدف قرار می دهد. شیوه ای ثابت را پیش روی شما می گذارد تا اطلاعات را به مشتریان خود منتقل کنید و با هزینه ای کم با مخاطبان بسیار خود ارتباط برقرار نمایید. به شما کمک میکند برند خود را به عنوان یک نخبه ی فناوری و یک فرد خلاق معرفی نمایید. • معایب: ایجاد یک سایت مجلل پرهزینه است. باید سایت فوق العاده ای داشته باشید. صبر کنید، خیلی ساده می گویم که این مسئله اجباری است. اگر

ادامه مقاله

۷
تیر

کانال های ارتباطی در ساخت برند ۲

کانال های ارتباطی در ساخت برند ۲» تاکنون در کتاب های جامع صنعت و تجارت تبلیغی داشته اید؟ تاکنون به طور مستقیم کارت پستالی را برای یک آدرس پستی فرستاده اید؟ تاکنون تماسی رسمی گرفته اید؟ تبریک، شما از کانال های ارتباطی در فرایند ساخت برند استفاده کرده اید. کانال های ارتباطی فرایند ساخت برند، پیشفرض یک برند فردی هستند. این ها مسیرهایی هستند برای ارتباطات بازاریابی که از آن ها بهره می برید تا برند خود را به سوی مخاطبان هدایت کنید و آن ها را به مشتری ایده آل تبدیل نمایید. در قسمت اول ۳ کانال را بررسی کردیم. در اینجا به ادامه ی آن می پردازیم. کانال ۴- پست مستقیم • خاص. • مزایا: به شما ابزاری می دهد تا به طور مستمر اطلاعات خدمات و فرآیند ساخت برند خود را به بازار هدفتان برسانید. • معایب: می تواند گران و خیلی وقت ها بی استفاده باشد، به همین دلیل از بسیاری از مردم می شنوید که پست مستقیم نتیجه نمی دهد. برای این که برند خود را توسعه دهید، پست مستقیم می تواند کانال ارتباطی بسیار مهم و استراتژیکی به حساب بیاید. از سوی دیگر، می تواند به حدی گران باشد که مجبور باشید هرچه مو

ادامه مقاله

۵
تیر

کانال های ارتباطی در ساخت برند ۱

 کانال های ارتباطی در ساخت برند ۱» تاکنون در کتاب های جامع صنعت و تجارت تبلیغی داشته اید؟ تاکنون به طور مستقیم کارت پستالی را برای یک آدرس پستی فرستاده اید؟ تاکنون تماسی رسمی گرفته اید؟ تبریک می گوییم، شما از کانال های ارتباطی در فرایند ساخت برند استفاده کرده اید. کانال های ارتباطی فرایند ساخت برند، پیش فرض یک برند فردی هستند. این ها مسیرهایی هستند برای ارتباطات بازاریابی  تا برند خود را به سوی مخاطبان هدایت کنید و آن ها را به مشتری ایده آل تبدیل نمایید. دو دسته کانال های ارتباطی در فرایند ساخت برند وجود دارد؛ فراگیر و خاص. • کانال های ارتباطی فراگیر. با این دسته از کانل ها بر کسانی که می توانند پیام شما را ببینند، کنترل زیادی خواهید داشت. بنابراین ممکن است پاسخ های بسیار، اما مخاطبانی با کیفیت پایین را جذب کنید. این مورد زمانی نتیجه می دهد که بخواهید همایشی ترتیب دهید و فهرستی از آدرس های پستی درست کنید. • کانال های ارتباطی خاص. با این کانال ها می توانید کنترل کنید چه کسی پیام شما را ببیند. بنابراین برای بازاریابی هدفمند و موقعیت هایی که لازم است شعارتان را روی گروه کوچک تری از مخاطبان ایده آل خود

ادامه مقاله