مدیریت بازاریابی و فروش

۱۰
آذر

۵ نوع سوال که فروشندگان باید از پرسیدن آن اجتناب کنند

    ویژه

همانطور که می دانید امروزه فروشندگان به این شیوه آموزش می بینند که کمتر صحبت کرده و بیشتر سوال بپرسند. اما همه سوالات ارزش پرسیدن ندارند. زیرا پرسیدن سوالات نابجا و بی مورد نه تنها با ارزش ترین دارایی انسانها ،

ادامه مقاله
۲۲
آبان

با ۵ قانون طلایی در بازاریابی پیشرو شوید

    ویژه

با ۵ قانون طلایی در بازاریابی پیشرو شوید» این روزها اینترنت پر از اطلاعاتی درباره ی چگونگی ایجاد یک لندینگ پیج، برنامه ریزی برای کمپین ایمیلی و غیره است. اما اغلب نمی شنویم که درباره اصول ابتدایی بازاریابی سوالی بپرسند. به نظر می رسد در این دوره ی تخصصی از اینترنت، بازاریابی به جای یک چارچوب مفهومی، به مجموعه ای از سیستم ها تبدیل شده است. در اینجا سوال مهم این است که آیا بازاریابی "قوانینی" دارد که برای مخاطبین آنلاین یا آفلاین نیز صادق باشد؟ در دهه های آینده بازاریابی متفاوت خواهد بود، وسعت داده ها نیز در حال تغییر دادن همه چیز هستند. ابزارها و محصولاتی که به اینترنت متصل اند و ویژگی های وسیعی دارند که متغیرهای بسیاری را با یکدیگر ترکیب می کنند. واقعیت مجازی همه چیز را تغییر خواهد داد. اما اهمیتی ندارد چه اتفاقی می افتد، زیرا ۵ قانون بازاریابی که در زیر آمده اند احتمالاً هیچ گاه تغییر نخواهند کرد زیرا آنها به سختی در روانشناسی مشتری ریشه کرده  و برای استراتژی های کسب و کار، توسعه ی محصول و خصوصاً برای رشد پیامدهایی دارند. ۱-به جای بهتر بودن اولین باشید. وقتی یک شرکت در حوزه ای "اولین" باشد،  مثل کوکاکولا با نوشابه

ادامه مقاله

۳
آبان

۹ گزینه بازاریابی مشتری محور برتر

    ویژه

بازاریاب­ های حرفه ای در مورد بازاریابی مشتری محور، تجربیات مشتریان، اطلاعات مشتری و روش­ های دیگر در جهت تجزیه و تحلیل، جذب، شاد کردن و رفع نگرانی‌های مشتریان صحبت می‌کنند. روش‌های بازاریابی که در زیر آمده­ اند می­ توانند به شما کمک کنند تا مشتری مدارتر بوده و از رقبا پیشی بگیرید.

ادامه مقاله
۲۱
مهر

کمپین‌های بازاریابی اثربخش چگونه ایجاد می‌شوند؟

در بسیاری از شرکت ها کمپین های بازاریابی مهمترین روش مورد استفاده برای ارتباط با بازار، تقویت جایگاه و کسب مشتری هستند. کمپین هایی که به خوبی تدوین می شوند، شامل دنباله ای از ارتباطات با بازار هستند. بسیاری از کمپین های بازاریابی شامل یک شمای کلی بوده، که می توانند در طولانی مدت با تغییرات متعدد یا ابزارهای متفاوت به کار رفته تا یک داستان را بیان کنند. فضای بازار شلوغ است و پیامی که یکبار از طریق یک رسانه ارسال شده باشد به ندرت در بازار تغییری ایجاد می کند. با این حال عددی خاص برای تعیین میزان تناوب پیام جهت اثر گذاری بهتر وجود ندارد. متخصصان بازه ای شامل ۳ تا ۲۰ بار تکرار پیام را در نظر می گیرند. مثال هایی از کمپین های بازاریابی یکی از بهترین مثال ها برای راه اندازی یک کمپین بازاریابی، کمپین "اردک" است که در سال ۲۰۰۰ توسط شرکت امریکایی بیمه عمر Aflac راه اندازی شد. با اینکه شرکت از سال ۱۹۵۵ تجاری شده بود اما قبل از راه اندازی کمپین، نرخ به رسمیت شناختن نام تجاری تنها ۱۲% بود. این شرکت برای شناسایی نام خود از گروه Kaplan Thaler کمک گرفت. این گروه یک شخصیت جدید ایجاد کرد، اردک

ادامه مقاله

۱۴
مهر

دانستنی های جالب از حرفه بازاریابی

قطعاً فعالیت هایی که یک بازاریاب حرفه ای در طول زندگی کاری اش انجام می دهد را نمی توان در چند جمله و عبارت بیان کرد، زیرا بازاریاب ها با توجه به نوع کسب و کارشان، تغییر و تحولاتی در نحوه کارشان به وجود می آید. به طور مثال در برخی از شرکت ها .

ادامه مقاله
۱۰
مهر

۵ دلیل که مدیر فروش را نفرت برانگیز نشان می دهد

یکی از اهداف مشترک مدیران فروش در سرتاسر جهان، توسعه تیم های فروش موثر و پرورش فروشنده های کارآمد است. در هر سازمانی مدیریت فروش چالش برانگیزترین کار محسوب شده و این پست نقش محوری را در سازمان های در حال رشد ایفا می کند.

ادامه مقاله
۷
مهر

هنگام مذاکره حرفه ای چه اقداماتی لازم است؟

    ویژه

در مقاله قبلی مذاکره حرفه‌ای گفتیم که مذاکره یک هنر محسوب شده و اگر فروشندگان با این موضوع آشنایی نداشته باشند نمی‌توانند محصولاتشان را به درستی ارائه کنند. همچنین با مرحله اول از مراحل سه گانه مذاکره آشنا شدیم و دریافتیم که برای موفقیت در مذاکرات لازم است قبل از شروع مذاکره اقداماتی را انجام دهیم. اکنون به ادامه مطلب می‌پردازیم .

ادامه مقاله
۲۷
شهریور

۵ خط قرمز در فروش حضوری

قطعاً برای همه ما پیش آمده است که از فروشنده یا بازاریاب حضوری، با این که آنقدرها هم احساس نیاز به محصول آنها برایمان شدید نیست، اما جنس یا محصول ارائه شده را می خریم. از سوی دیگر، با برخورد و نحوه ارائه فروشنده یا بازاریابی که در حال عرضه کردن محصول

ادامه مقاله
۲۰
شهریور

۱۰ نکته ی کاربردی در یک مذاکره تلفنی موفق

آیا می توانید خود را در حال مذاکره تلفنی تصور کنید؟ اگر تجربه ای در زمینه تجسم نداشته باشید، احتمالاً تصویری آشفته به ذهنتان می آید. در زمان مکالمه احتمالاً درحال انجام کارهای دیگری مانند راه رفتن یا دویدن برای رسیدن به جایی دیگر، تلاش برای گذاشتن چیزی در کیف یا ساک و یا خارج کردن آن باشید، و یا شاید گوشی را در حالت اسپیکر قرار داده و به سایر کارهای خود نیز برسید. تصور کنید که در حالات مختلف و در حال استفاده از تکنیک های مذاکره ی متفاوت قرار دارید. احتمالاً استفاده از یک چک لیست می تواند اثربخشی مذاکره تلفنی تان را بالا ببرد.

ادامه مقاله
۱۰
شهریور

چگونه رقبای کسب و کارمان را بهتر بشناسیم؟

    ویژه

دانستن اینکه رقبایتان چه کسانی اند و چه پیشنهادات و ارزش هایی ارائه می کنند، به شما کمک می کند که محصولات و خدمات خود را ایجاد نموده و به بهترین نحو بازاریابی آنها را انجام دهید. همچنین شناخت رقبا شما را قادر می سازد که قیمت های رقابتی تعیین کرده و با ابتکارات ویژه تان کمپین های بازاریابی رقیب را خنثی نمایید. از این اطلاعات می توانید در جهت تدوین استراتژی های بازاریابی تان و به عنوان مزیتی در برابر نقاط ضعف رقبا استفاده کنید و کارایی کسب و کارتان را افزایش دهید. مزیت دیگری که شناخت رقبا برای شما به همراه دارد، درک تهدیدات تازه وارد های بازار و همینطور فعالیت های رقبای قدیمی است.

ادامه مقاله
۱
شهریور

۶ اشتباه مرگبار بازاریابی

اغلب بازاریابان وقتی به تازگی مشغول به این حرفه می شوند و یا فروشندگانی که به سختی با افراد مهم و تاثیر گذار که منبع بزرگ و خوبی برای فروش محصولاتشان هستند قرار ملاقات می گذارند، با بی اطلاعی و یا سهل انگاری های پیش و پا افتاده، باعث از دست رفتن پروژه و یا خراب شدن وجهه کاری و شخصیتی خود و شرکت متبوع شان می شوند. سعی داریم در این مقاله تا شما را با ۶ اشتباه رایجی آشنا کنیم که اغلب بازاریابان حتی آنهایی که کاملا خود را حرفه ای می دانند در ملاقات های حضوری با خریداران مرتکب شوند.

ادامه مقاله
۱۲
مرداد

قبل ازهرمذاکره حرفه‌ای چه‌کاری باید انجام دهیم؟

    ویژه

"در بخش جنوبی ایالات محتده آمریکا پیرمردی با یک قایق پارویی کوچک تعدادی مسافر را به ازای نفری ده سنت از رودخانه ای به عرض یک مایل عبور می داد و به آن سو می برد.

از او پرسیدند: چند بار در روز این کار را می کنی؟ پاسخ داد: هرچند دفعه که بتوانم. زیرا هرچه بیشتر بروم ، بیشتر گیرم می آید.واگر نروم چیزی گیرم نمی آید."

برای اینکه در کار فروشتان پیشرفت کنید و درآمدتان را افزایش دهید لازم است با افراد بسیاری در روز مذاکره کنید. هرچقدر مذاکره کننده بهتری باشید ،موفقترید و به نسبت آن ثروت بیشتری کسب خواهید کرد.

ادامه مقاله
۷
مرداد

سلاح پنهان در فروش را به کار گیرید

به گفته زیگ زیگلار که استاد و نویسنده پرفروش‌ترین کتاب‌ها در حوزه‌ی بازاریابی و فروش است، نداشتن پول، عدم احتیاج، عجله نداشتن، بی میلی و اعتماد نداشتن، ۵ مانع اساسی شناخته‌شده در فروش به افراد است . اکنون ششمین مانع به عنوان "نداشتن اطلاعات" معرفی می‌شود.

حتی با وجود میلیون‌ها تومان دارایی که دائماً به یک کسب‌وکار تزریق می‌شود، توانایی یک سازمان برای رشد ثابت و قابل پیش‌بینی در بازده، همچنان به فروش متکی خواهد بود. فروش موفق مشروط به مشارکت همه کانال‌های سازمانی، محصولات، موقعیت‌های جغرافیایی و تیم های فروش است.

اگر هدف شما فقط یک نماینده فروش منفرد و یا محصول مجزا باشد، فقط با درست کار کردن یکی از این ارکان هم به نتیجه خواهید رسید؛ اما در سطح سرمایه‌گذاری، تنها هنگامی به بازده و اهداف سوددهی خود نائل می‌آیید که همه عناصر ممکن را به کار گرفته و از حداکثر کارایی آن‌ها استفاده نمایید.

سازمان‌های کوچک و بزرگ به منظور دستیابی به نتیجه مطلوب، استفاده از داده‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌اند. مشکل در کمبود داده نیست؛ در واقع اکثر آن‌ها در دریایی از منابع داخلی و خارجی شناورند. مسئله اصلی، در جمع‌بندی اطلاعات کثیر دردسترس است.

ادامه مقاله
۳۰
تیر

۸ روش عالی در فروش و خدمات پس از فروش

۸ روش عالی در فروش و خدمات پس از فروش » اگرچه فروش و خدمات پس از آن دو مقوله‌ی متفاوت‌اند، ولی در حقیقت دو روی یک سکه‌اند. مهارت‌هایی که شما برای ارائه ی خدمات دهی عالی از آن ها استفاده می کنید، تفاوت زیادی با مهارت های موردنیاز در فروش ندارد.. در اینجا به راهکارهای کاربردی اشاره می کنیم که می توانید در فروش محصولات یا خدماتتان از آنها استفاده کنید. ۱- توجه مشتری را جلب کنید ما نمی‌توانیم تحمل کنیم که یک بازاریاب تلفنی سر شام به ما زنگ بزند و در مورد محصولاتش تبلیغ کند و حرف بزند. او فکر می‌کند اگر خود را با زور به ما تحمیل کند ما با دقت بیشتری به او گوش می‌دهیم، ولی این طرز فکر درست نیست. چنین روش‌هایی باعث عصبانیت مشتری شده و نتیجه‌ای در بر ندارد. یکی از قدم‌های اولیه در فروش و خدمات پس از آن این است که توجه مشتری را با رفتاری مثبت و با در نظر گرفتن شرایط او، جلب کنیم. مثلاً می‌توانید : ابتدا با فرستادن ایمیل، شرکتتان و محصولی که قصد فروشش را دارید معرفی کنید. از این طریق راه را برای تلفن‌های بعدی به منظور پیگیری آماده می‌کنید. با انجام این

ادامه مقاله

۱۶
تیر

پیشنهادی رد نشدنی به مشتری بدهید ۲

پیشنهادی رد نشدنی به مشتری بدهید ۲» در  قسمت اول از این مقاله درمورد ارائه پیشنهادات در فروش به طور کامل صحبت شد و به دو مورد از پیشنهادات قابل ارائه به مشتری اشاره نمودیم. در این قسمت نیز توجه شما را به سومین بخش از پیشنهادات ردنشدنی جلب می کنیم.  سومین ویژگی یک پیشنهاد ردنشدنی، قابل باور بودن است. از بکار بردن مطالبی که غیرقابل باور به نظر می رسند یا توانایی انجام آن به بهترین شکل را ندارید دوری کنید. پیشنهادتان باید برای مشتریانتان قابل باور باشد. برای اینکه به پیشنهادتان یک طنین پایدار و مقاوم ببخشید باید چندین عامل موثر در باور پذیری را هم کنارش قرار دهید تا میزان اعتماد و اطمینان مردم رابه آن بالا ببرد. بنابراین مردم هنگامیکه پیشنهادتان را ارائه کردید به ترتیب این موارد را مشاهده می کنند: ۱. پیشنهادشما ۲. بازگشت پذیر بودن سرمایه شان ۳. قابل باور بودن و اگر پیشنهادتان به خوبی طراحی شده باشد شعارتان روی مخاطب تاثیرگذار بوده و نظر را جلب خواهد کرد، در ذهن خود به این نتیجه می رسد که خرید از شما بازگشت سرمایه خوبی خواهد داشت و همچنین پیشنهادتان را باور خواهد کرد. گرچه در ایران هم پیشنهادات خوبی توسط شرکت های

ادامه مقاله