۲۰
مرداد

۱۰ اشتباه رایج در رزومه نویسی

    ویژه

۱۰ اشتباه رایج در رزومه نویسی» با اینکه پر کردن اشتباه رزومه بسیار آسان و راحت است اما پس از تحویل رزومه خود به کارفرما، جبران خسارت­های وارده به خاطر اشتباهتان بسیار دشوار خواهد بود. بنابراین مهم نیست که در حال نوشتن اولین رزومه خود هستید یا اینکه برای پیدا کردن کاری نیمه‌حرفه‌ای در حال اصلاح آن هستید، توجه کنید که باید جلوی اشتباهات را بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم در مورد نحوه تهیه یک نوشتن یک رزومه عالی ، دوری از مشکلات و خطاهای رایج تحقیق کرده تا در شغل مورد نظرتان استخدام شوید. در ادامه  با ۱۰ اشتباه رایج در رزومه نویسی بیشتر آشنا می‌شویم : ۱- غلط املایی و خطاهای دستوری رزومه شما باید از لحاظ دستوری بی‌عیب و نقص باشد. در غیر این صورت کارفرمایان پس از خواندن چند خط در مورد شما قضاوت­های بدی خواهند داشت مثلاً بگویند: «این شخص نوشتن بلد نیست»، یا «مشخص است که این فرد به هیچ چیز اهمیت نمی‌دهد». ۲- عدم نوشتن جزئیات کارفرما باید بفهمد که شما چه کارهایی انجام داده­‌اید و چه دستاوردهایی داشته­‌اید. به عنوان مثال: الف) با کارکنان در محیط یک رستوران کارکرده‌ام. ب) بیش از ۲۰ کارمند را در یک رستوران استخدام کرده و آموزش دادم و به

ادامه مقاله

۱
خرداد

در مصاحبه های استخدامی ستاره شوید

در مصاحبه های استخدامی ستاره شوید» بارها و بارها شنیده اید که می گویند برای ایجاد تاثیر مثبت اولیه فقط یک بار فرصت دارید. این قضیه علی الخصوص در مورد مصاحبه های کاری کاملاً صادق است؛ بنابراین کاری کنید که آن تاثیر اولیه نتیجه بخش باشد. این نکات طلایی را بخوانید تا بتوانید کاری کنید که خدایان استخدام در مصاحبه های کاری شما را برگزینند. از پیش به بهترین وجه برنامه ریزی کنید وقتی قرار است برای دریافت بهترین پیشنهادهای کاری به شدت زیر ذره بین قرار بگیرید و مجبور باشید به سوالات موشکافانه پاسخ دهید و کاری کنید خیال کارفرمایانی که می ترسند در استخدام اشتباه کنند آسوده شود، آنچه تفاوتی عمده در نتیجه ی کار ایجاد می کند میزان آمادگی شماست. باید نشان دهید با نیازهای شرکت هماهنگید، این قابلیت را دارید که خیلی زود در کارها به سرعت مورد نیاز برسید و خلاصه همه جوره با شرکت همگام و متفقید. با توجه به اطلاعاتی که امروزه درباره شرکت ها و صنایع وجود دارد به راحتی می توانید در مورد موسسه مورد نظرتان تحقیق کنید و با آمادگی کامل در جلسه مصاحبه حاضر شوید. تمام توانمندی های خود را به شرایط و مقتضیات شغل مزبور ارتباط دهید چنانچه

ادامه مقاله

۱۷
دی

علامات هشداردهنده در پذیرش کارجدید

علامات هشداردهنده در پذیرش کارجدید» همه ی ما ممکن است زمانی مجبور شویم به دنبال کار تازه ای بگردیم. در حقیقت اگر جوان هستید محققان اعتقاد دارند در طول زندگی حرفه ای خود ممکن است ۱۵ تا ۲۰ شغل مختلف را تجربه کنید. فارغ از اینکه دهه چندی محسوب می شوید، علائم هشدار دهنده ی خاصی وجود دارند که باید پیش از پذیرفتن پیشنهاد یک شغل تازه شما را وادار کنند مجدداً پاسخ مثبت خود را مورد بررسی قرار دهید. ۱۰ نمونه از این علائم هشدار دهنده را می توانید در ادامه ی این مطلب از نظر بگذرانید. ۱-کسب و کار مورد نظر تازه نباشد اما همه ی کارکنان آن تازه باشند نرخ بالای جدایی کارکنان از یک کسب و کار همیشه یک علامت هشدار دهنده محسوب می شود. مگر شرایط کاری یک شرکت تا چه اندازه می تواند بد باشد که نتواند کارکنان خوب خود را حفظ کند؟ ۲- مصاحبه کننده در اولین برخورد با شما از کارکنان فعلی اش گله گذاری کند اگر رئیس آینده ی شما پیش شمایی که هنوز به شرکتش نپیوسته اید پشت سر کارکنان فعلی اش بدگویی کند، فکر می کنید پشت سر شما چه چیزهایی ممکن است بگوید؟ ۳- استفاده از کلمات دهان پر کن بی ربط و جملات گنگ و نامفهوم

ادامه مقاله

۲
آذر

۵ مهارت مهم برای استخدام شما

۵ مهارت مهم برای استخدام شما » آیا شما دارای مهارت‌های ارتباطی قوی هستید؟ آیا در یک مجموعه تیمی عملکرد خوبی دارید؟ اگر چنین است به احتمال زیاد شما یکی از کاندیداهای پر طرفدار از سوی کارفرمایان در سال جدید خواهید بود. با توجّه به گزارش NACE در نوامبر ۲۰۱۴، رهبری، توانایی کار در یک تیم و مهارت‌های ارتباطی قوی، تعدادی از مهارت‌هایی هستند که کارفرمایان به دنبال آنها در بین کاندیداها هستند. همان طور که شما خودتان را برای جستجوی کار آماده می‌کنید، مهم است که از مهارت‌هایی که باعث استخدام شما در این سال خواهند شد، آگاه باشید. ۱-رهبری کاندیداهایی احتمال زیاد برای استخدام شدن دارند که بتوانند توانایی خود را در مدیریت محل کار به کارفرمایان نشان دهند. رهبری یکی از خصوصیات مهمی است که باید حتماً دارا باشید به دلیل اینکه کارفرمایان، کارکنانی می‌خواهند که بتوانند تیم‌ها را رهبری کنند، در مسئولیت‌های متفاوت نقش‌ ایفا کنند و توانایی مدیریت همکاران خود را داشته باشند. مهارت‌های رهبری خود را به کارفرمایان از طریق صحبت کردن در مورد موقعیت‌های رهبری که قبلاً تجربه کرده‌اید یا شرایطی که شما مجبور به هدایت تیم محل کار خود شدید، نشان دهید. کارفرمایان از این طریق متوجّه  می‌شوند که شما توانایی رهبری

ادامه مقاله

۲۲
مرداد

مصاحبه با کارفرما: ۵ سوال اساسی که باید بپرسید

سوالات ضروری در مصاحبه با کارفرما » سوالاتی اجتناب‌ناپذیر بعد از هر مصاحبه برای مصاحبه شوندگان پیش می‌آید و هنوز هم آنها به راحتی جوابی برای آنها نیافته‌اند. هرگاه که این افراد راجع به چنین موضوعی فکر می‌کنند معمولا سوالاتی کم اهمیت را می‌پرسند که چندان در انتخاب شغلشان تاثیری ندارد. معمولا افراد آنقدر درگیر پیدا کردن جواب برای سوال‌هایی که در طول مصاحبه ممکن است از آنان پرسیده شود می‌شوند که یادشان می‌رود سوالاتی پیدا کنند و در مورد شرکت یا کارفرما بپرسند. متاسفانه در وضع رکودی بازار و اقتصاد جویندگان یا شکارکنندگان کار به تطابق شرایط خود با نیاز‌ها و شرایط کارفرما بیشتر فکر می‌کنند. اگر پیدا کردن کار برای شما حیاتی باشد شاید نتوانید درباره اینکه کدام پیشنهاد کاری را قبول کنید خیلی وسواس به خرج دهید، اما این به آن معنی نیست که شما از آن زاویه به مصاحبه بپردازید. البته اگر شما در طول مصاحبه سوالاتی را بپرسید این طور به نظر می‌رسد که در حال سبک و سنگین کردن پیشنهاد و مقایسه با پیشنهاد‌های دیگر هستید (حال چه پیشنهاد دیگری داشته باشید و چه نداشته باشید) با این رویکرد در موقعیت بهتری خواهید بود که بفهمید آیا این کار مناسب شما هست و اینکه

ادامه مقاله