قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس مدیریت منابع انسانی - مدیران نواندیش

مدیریت منابع انسانی

۳۰
مرداد

چگونه در سازمان تیم های موثری تشکیل دهیم؟

    ویژه

در بعضی از پروژه های سازمانی لازم است که شما به عنوان مدیر، تیم هایی را تشکیل دهید. این تیم ها معمولاً متشکل از افرادی اند که به تنهایی کار می کنند. هرچه تیم تان را بهتر مدیریت کنید و شرایط مناسبی ایجاد کنید، افراد تشویق می شوند که ایده هایشان را به اشتراک گذاشته و با هم بهتر همکاری کنند. هرچه اعضای تیم صمیمانه تر کار کنند، پروژه سریع تر و با کیفیت بالاتری انجام خواهد شد.

ادامه مقاله
۱۱
مرداد

باید ها و نباید های رابطه با مدیر جدید

باید ها و نباید های رابطه با مدیر جدید در بعضی از مشاغل تغییر پرسنل و سازمان‌دهی مجدد به طور پیوسته صورت می‌گیرد و این به این معنی است که شما ممکن است به فاصله‌ی هر چند ماه یک‌بار یک مدیر جدید داشته باشید. در این وضعیت که احساس تغییر قانون و جایگاه وجود دارد شما چگونه با مدیر جدید خود رابطه‌ای موثر ایجاد می‌کنید؟ چه میزان باید در این راه سرمایه‌گذاری کنید؟ برای رشد و موفقیت در جایگاه خود چگونه می‌توانید آنچه را که نیاز دارید داشته باشید؟ آنچه که کارشناسان می گویند : مدیریت رابطه‌ی شما با مدیرتان

ادامه مقاله

۲
مرداد

۳ راه تشخیص افراد ناکارآمد قبل از استخدام

۳ راه تشخیص افراد ناکارآمد قبل از استخدام آنها» ما به دنبال فرهنگ‍‍‌های سازمانی برتر هستیم تا آن‌ها را در لیست سالانه‌ی خودمان مشخص نماییم. بزرگ‌ترین چیزی که شما را به عنوان یک رهبر به دردسر می‌اندازد مواجه شدن با افراد ناکارآمد در تیم‌تان است. در زندگی شخصی، شما آزادی و اختیار دارید تا از افرادی که احساس می‌کنید منفی، سمّی، خودشیفته، جامعه ستیز و ناکارآمد هستند و یا به سادگی بی انگیزه می‌شوند دوری کنید. اما در محیط اداری، خلاصی از دست این افراد سخت‌تر است. وقتی شما تلاش می‌کنید تا فردی را از شرکت‌تان اخراج کنید، این موضوع می‌تواند

ادامه مقاله

۲۷
تیر

اشتباهاتی که رئیس خوب را نابود می کنند

    ویژه

اشتباهاتی که رئیس خوب را نابود می‌کنند» اداره یک کسب‌وکار موفق به این معنی است که باید نقش‌های زیادی بر عهده بگیرید که یکی از آن‌ها نقش یک رئیس است. اگر از عملکرد کارکنان ناامید و ناراضی هستید، بهتر است ابتدا ببینید که یکی از اشتباهات زیر را انجام داده‌اید یا نه. اگر شما صاحب یک شرکت هستید یا مدیریت بخشی از آن را به عهده‌دارید، می­توان گفت جایگاه فعلی شما نشان‌دهنده مهارت شما در کارتان است. اما تشویق کارکنان و زیردستان شما برای بکار بردن تمام تلاششان و انجام کارها به بهترین نحو ممکن، مهارت دیگری است که شما به

ادامه مقاله

۲۶
تیر

۱۰پارامتر برتر سنجش منابع انسانی

 ۱۰پارامتر برتر سنجش منابع انسانی» گاهی اوقات معیارهای مدیریت و سنجش منابع انسانی بوسیله ی افراد حرفه ای حاضر در تجارت نادیده گرفته می شوند، آنها تصور می کنند که تعامل و استفاده از کارکنان امری پیچیده و دشوار است. اما معیارهای مدیریت و سنجش منابع انسانی می تواند نقاط ضعف و قدرت یک شرکت را بر ملا کند و به شما اجازه می دهد تا متوجه شوید که کدام بخشها برای تقویت شدن نیاز به تمرکز دارند و روی کدام بخش ها باید سرمایه گذاری نمایید. سنجش منابع انسانی از طریق محاسبه ی هزینه ی دقیق بکارگیری هر یک از کارمندان

ادامه مقاله

۲۳
تیر

چگونه افراد سخت و بدقلق را اداره کنیم؟ ۲

چگونه افراد سخت و بدقلق را اداره کنیم؟ ۲»در قسمت اول از این مقاله  به معرفی افراد بدقلق و توضیح ویژگی های مربوط به آنها پرداختیم و ۵ دسته از این افراد را معرفی نمودیم. در ادامه این مقاله به ادامه دسته بندی این افراد خواهیم پرداخت. ۶- کم حرف و منفعل  این افراد زیاد سخن نمی گویند. حتی اگر اصرار کنید، فریاد بکشید یا از آنها خواهش کنید، جوابی بیشتر از آری یا خیر نخواهید شنید.  این افراد حتی زمانی که باید از حقوق خود دفاع کنند، ساکت می مانند. در نتیجه غالباً مورد ظلم قرار می گیرند. فرد

ادامه مقاله

۲۲
تیر

چگونه افراد سخت و بدقلق را اداره کنیم؟ ۱

چگونه افراد سخت و بدقلق را اداره کنیم؟۱» همه مدیران منابع انسانی روزانه با افراد دشوار و بدقلق سر و کار دارند. ولی تا به امروز فکر می کردند که برای حل مشکل این افراد، باید از آنها دوری کرد یا آنها را از سازمان حذف کرد. تجربه نشان داده اکثر افراد بدقلق دارای استعدادها و توانایی های بالایی هستند که شاید حذف آنها در واقع از دست دادن موقعیت های استراتژیک باشد. مدیران در مورد این موضوع به اتفاق اعتراف کردند که این افراد توانایی بالایی دارند ولی در حین حال، کار کردن و مدیریت آنها واقعا سخت است.

ادامه مقاله

۲۵
خرداد

۷ راهکار برای تشکیل تیم منعطف

۷ راهکار برای تشکیل تیم منعطف » انعطاف و برگشت پذیری فردی یا سازمانی عامل مهمی در پیشرفت افراد و سازمان‌ها است. شرکت‌های بزرگ مقدار زیادی از زمان و هزینه خود را صرف تلاش برای ایجاد یک تیم قوی می‌کنند، اما اگر تیم ایجاد شده بعد از هر اتفاق بدی از هم بپاشد، در واقع این تلاش شکست خورده است. آنچه بیش از همه در تشکیل تیم منعطف مهم است و باید در نظر داشت، روابط درون تیمی و محیط داخلی تیم است، هرچه تیم قدرت درونی بیشتری داشته باشد مسلماً راحت تر بر مشکلات تحمیل شده از بیرون غلبه

ادامه مقاله

۲۴
خرداد

استخدام اولین کارمندان کسب و کار

استخدام اولین کارمندان کسب و کار» اگر شما هم همانند دیگر صاحبان مشاغل کوچک باشید احتمالا شرکت خود را با رویایی بزرگ و تعداد کمی کارمند تأسیس کرده اید. اما اگر اکنون به سطحی رسیده اید که خواهان استخدام چند نفر از خارج از شرکت هستید پس احتمالاً وقت و سرمایه زیادی را صرف کسب و کار خود کرده اید و حق دارید نسبت به استخدام افراد مناسب نگران باشید. برای بسیاری از صاحبان مشاغل و بنیانگذاران شرکت ها استخدام اولین کارمندان می تواند اضطراب برانگیز باشد چرا که کارمندان خوب می توانند باعث موفقیت شرکت شما شوند. اولین استخدام

ادامه مقاله

۱۸
خرداد

چرا استخدام خانواده و دوستان ایده خوبی نیست؟

چرا استخدام خانواده و دوستان ایده خوبی نیست؟» استخدام یک دوست یا عضو خانواده وقتی که شما در حال افتتاح شرکت خود هستید وسوسه برانگیز است. شما به آن‌ها کمک می‌کنید که شاغل شوند و با کسانی همکاری می‌کنید که از قبل آن‌ها را به خوبی می‌شناسید، بنابراین این یک رابطه‌ی برد- برد محسوب می‌شود . اما معمولا اینطور نیست! در این مقاله به سه مطلب اشاره می کنیم که هنگام استخدام دوستان و یا خویشاوندان رخ می دهد. استخدام دوستان یا افراد خانواده‌ی خود برای این که به شما کمک کنند تا تجارت کوچک تان را راه بیاندازید می‌تواند یک

ادامه مقاله

۱۵
خرداد

کارمندان شما هم همیشه تاخیر دارند؟

کارمندان شما هم همیشه تاخیر دارند؟» بسیار مأیوس‌کننده است وقتی‌ شما کارمندی دارید که به طور مداوم تأخیر یا غیبت دارد امّا مشکلات حضور کارمندان همیشه مربوط به بی‌مسئولیتی نیست. ویلیام شکسپیر می‌گوید" سه ساعت زود رسیدن بهتر از یک دقیقه دیر رسیدن است". این جمله ممکن است کمی افراطی به ‌نظر برسد که کسی بخواهد سه ساعت زودتر در محل کار حاضر شود اما معنی واقعی این جمله کاملاً درست است. امّا چگونه با کارمندانی که به‌طور مداوم در محل کار حاضر نمی‌شوند و روزهای مرخصی خود را به دلیل بیماری در ماه اول استفاده می‌کنند، برخورد کنیم؟ به

ادامه مقاله

۴
خرداد

با کارمندانتان مکالمه ای موثر داشته باشید

    ویژه

با کارمندانتان مکالمه ای موثر داشته باشید» از طریق داشتن مکالمه و گفتگویی موثر با کارمندانتان قادر خواهید بود که میزان جابه جایی آنها را کاهش داده و بهره روی را بالا ببرید. بسیاری از مدیران کسب و کارهای کوچک آنقدر مشغولند که گاهاً فراموش می کنند که گفت و گوهای شفافی با پرسنل شان داشته باشند. آنها با افراد مانند مهره های شطرنج برخورد می کنند، آنها را حرکت می دهند تا توسط آنها به اهداف شخصی شان دست پیدا کنند و با این وجود تعجب می کنند که چرا اعضای تیم شان از ممجموعه جدا می شوند! نتیجه

ادامه مقاله

۱
خرداد

در مصاحبه های استخدامی ستاره شوید

در مصاحبه های استخدامی ستاره شوید» بارها و بارها شنیده اید که می گویند برای ایجاد تاثیر مثبت اولیه فقط یک بار فرصت دارید. این قضیه علی الخصوص در مورد مصاحبه های کاری کاملاً صادق است؛ بنابراین کاری کنید که آن تاثیر اولیه نتیجه بخش باشد. این نکات طلایی را بخوانید تا بتوانید کاری کنید که خدایان استخدام در مصاحبه های کاری شما را برگزینند. از پیش به بهترین وجه برنامه ریزی کنید وقتی قرار است برای دریافت بهترین پیشنهادهای کاری به شدت زیر ذره بین قرار بگیرید و مجبور باشید به سوالات موشکافانه پاسخ دهید و کاری کنید خیال

ادامه مقاله

۲۳
اردیبهشت

چطور با افراد تیم تان هماهنگ می شوید؟

چطور با افراد تیم تان هماهنگ می شوید؟» هیچ کس فردی را که خلاف جهت دیگران رفتار می کند و همیشه با نظرات سایرین مخالف است،دوست ندارد. شما به عنوان عضوی از تیم باید یاد بگیرید که چگونه با دیگران هماهنگ باشید و یکی از "آنها" شوید و مانند یک فرد غریبه، خارج از گروه نباشید. برای این منظور باید تا جایی که می توانید رفتارهای زیر را در خود تقویت کرده و خود را با همکارانتان سازگار و هماهنگ کنید. ۱-فرهنگ جمعی را بشناسید هر موسسه، شرکت یا حتی دفتر کوچکی دارای فرهنگ است. دانستن آن فرهنگ به شما

ادامه مقاله

۴
اردیبهشت

انجام مصاحبه دوم چه مزایایی دارد؟

انجام مصاحبه دوم چه مزایایی دارد؟»  آیا مصاحبه دوم برای کارمندانی که قصد استخدامشان را دارید، ترتیب داده اید؟ اگر جوابتان منفیست بهتر است این کار را امتحان کنید. هنگام استخدام افراد باید کاملاً آنها را بشناسید چون ممکن است همکاری شما با آنها تا چندین سال ادامه داشته باشد و همچنین آنها در شکست یا موفقیت کسب و کارتان نقشی اساسی دارند. در اولین مصاحبه با متقاضیان، شما اطلاعات اصلی و عمومی آن ها را بدست می آورید و  مصاحبه  دوم با افراد به شما کمک می کند در مورد آنها اطلاعات بیشتری بدست آورده و صلاحیتشان را ارزیابی کنید.

ادامه مقاله

" دانلود رایگان فایل آموزشی " ارائه یک کمپین تبلیغاتی موثر

با مطالعه این فایل آموزشی، می توانید در برنامه ریزی، اجرا و رصد برنامه های تبلیغاتی خود قدرتمند تر و موثر تر عمل کنید