مدیریت کارآفرینی

۲۸
مهر

چگونه کارآفرینی پولساز شویم؟

چگونه کارآفرینی پولساز شویم؟» اکثر مردم فکر می‌کنند که کارآفرین بودن به معنای داشتن یک ایده خارق‌العاده است. اما واقعیت این است که برای شروع کاری جدید نیازمند ایده‌ای هستید که به درستی کار کند، مردم به آن نیاز داشته باشند و از همه مهمتر حداقل برای افرادی که روی ایده شما سرمایه‌گذاری می‌کنند، قابل اندازه گیری باشد. نکته‌ای که از مصاحبه با کارآفرینان در زمینه‌های اینترنت و توسعه نرم‌افزار بدست آمده، این است که بدون در نظر گرفتن ظرفیت و توانایی اجرای یک ایده (در نظر گرفتن یک ایده و تبدیل آن به یک محصول مناسب و بادوام) شما محکوم به شکست خواهید بود. برای بسیاری از کارآفرینان که بیشتر فکر می‌کنند تا عمل، این موضوع یک مفهوم ترسناک است! مثال‌های زیر را در نظر بگیرید: - مالک یک شرکت نرم‌افزاری عنوان کرده است که او در زمان فروش به مشتریان اضطراب زیادی را احساس می‌کند. او عاشق توسعه محصول است و از توضیح دادن در مورد محصول به مشتریان لذت می‌برد به دلیل اینکه او واقعا به گفته‌های خود اعتماد و اعتقاد دارد. اما وقتی‌که زمان درخواست خرید از مشتری فرا می‌رسد، دچار اضطراب و استرس می‌شود و حتی در بسیاری از موارد نمی‌تواند درخواست خود را عنوان

ادامه مقاله

۲۵
مهر

۷ گام عملی در ایجاد یک کسب و کار موفق

    ویژه

داشتن رویاهایی بزرگ – مانند گرداندن کسب و کار خود یا تبدیل ایده به شرکتی که می­تواند دنیا را تکان دهد – بسیار بلند پروازانه است. و تنها زمانی میسر می­ شود که بتوانید کسب و کار خود را بر پایه مدلی مستحکم و قوی پایه ریزی کنید.
شاید فکر می­ کنید مدل کسب و کار شما روشن و عالی است، اما در واقع فقط یک دسته فرضیه دارید! شما دو راه پیش روی خود دارید، یا وقت خود را با مدل‌ های کسب و کار قدیمی هدر می‌ دهید

ادامه مقاله
۱۹
مهر

عوامل موفقیت و شکست در استارتاپ

ششمین رویداد بانی(استارتاپ گرایند) رشت در روز شنبه ۱۰مهر۹۵ در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری رشت برگزار شد. مهمان این رویداد «هدیه دلخوش فومنی» بنیان‌گذار حامی جو (سامانه آنلاین تامین مالی جمعی) بود که در زمینه تامین مالی جمعی پروژه‌های مختلف نوآورانه در حوزه‌های مختلف فعالیت دارد.

ادامه مقاله
۲۲
شهریور

موفق‌ترین کارآفرینان جهان در چه سنی ثروتمند شدند؟

مردم همیشه در مورد کارآفرینانی که تاریخ را ساخته‌اند صحبت می‌کنند. استیو جابز، مارک زاکربرگ، اپرا وینفری برای موفقیت‌های بزرگ خود شناخته شده هستند. اما آیا می‌دانید آن‌ها در چه سنی ثروتمند شدند؟
سنی که افراد موفق و کارآفرینان به دستاوردهای اساسی خود دست یافته‌اند، از ۲۳ تا ۵۲ سال متغیر است. .

ادامه مقاله
۱۷
شهریور

معرفی ۱۸ فیلم الهام بخش برای کارآفرین ها

کارآفرینی جاده ای با پیچ و خم های فراوان بوده و کارآفرینان هر روز با چالش ها و مشکلات ویژه ای دست و پنجه نرم می کنند. یکی از موضوعات مهم برای هر کارآفرینی، تجدید انگیزه و انرژی برای ادامه راه و تصویرسازی موفقیت های آینده است. گاهی اوقات بهترین راه برای دستیابی به واقعیت، تماشای یک فیلم است. فیلم‌ها می‌توانند سختی‌ها و گرفتاری هایی که یک کارآفرین با آن مواجه است را به نمایش بگذارند. در هر شاخه ای از کسب و کار که فعال اید، می‌توانید نکاتی از این ۱۸ فیلم مهیج و سرگرم‌کننده کسب کنید و از آنها در مسیر رشد الهام بگیرید.

ادامه مقاله
۲۵
مرداد

۱۵ گام تا فروش محصول جدید

    ویژه

تنها تفاوت بین محصولات موفق و نوآوری­‌های ناموفق در شیوه توسعه محصول است. بسیاری از مخترعان و نوآوران ایده­‌های خوبی را در ذهن دارند، اما توانایی تبدیل این ایده­‌ها از یک فکر خلاقانه به محصولی قابل فروش را ندارند این کار کاملاً مرتبط با نوآوری است. شما باید یاد بگیرید که محصول خود را به گونه­‌ای طراحی کنید که فروش داشته باشد و به عبارتی ساده مردم حاضر باشند برای آن پول پرداخت کنند. برای به روز بودن در حوزه کسب و کار باید آزمون و خطاهای زیادی انجام دهید تا در نهایت به شرکتی موفق تبدیل شوید.

ادامه مقاله
۱۸
مرداد

۸ ایده دورکاری درکسب ‌و کار اینترنتی

اگر شما به راه‌اندازی کسب ‌و کاری علاقه مندید که بتوان آن را از منزل راهبری کرد اما در مورد نحوه شروع و نوع کار اطلاعاتی ندارید، ایده یک کسب‌ و کار اینترنتی می‌تواند به شما کمک کند. هزینه‌ی راه‌اندازی این‌گونه کسب و کارها اندک و دامنه فعالیت‌هایی که می‌توانید انجام دهید وسیع است.

با ترکیب تلاش، اراده و مهارت می‌توانید کسب ‌و کار اینترنتی خود را سریعاً آغاز کنید. در ادامه به ۱۰ مورد از کسب ‌و کارهایی که می‌توانید از همین امروز شروع کنید، می‌پردازیم:

ادامه مقاله
۳۱
تیر

۵ عنصر کلیدی نوآوری در سازمان

۵ عنصر کلیدی نوآوری در سازمان»هر سازمانی برای بقای خود نیاز به نوآوری دارد. اما هرچه سازمان‌ها رشد می کنند، ایده‌های جدید و فرآیندهای هوشمندانه کمرنگ تر می شوند. به منظور سرمایه‌گذاری در فرصت‌های نوآورانه، شرکت‌ها باید از دارایی هایشان به سرعت و به طور موثری استفاده کنند. انجام این کار توسط مدیر ارشد موجب ایجاد تحول و شرایطی می‌شود که به مدیران نوآور اجازه رشد و ترقی می‌دهد. در این مقاله به ۵ نکته مهم اشاره شده است که مدیر ارشد باید برای کمک به موفقیت پروژه‌های نوآورانه خود از آنها استفاده کند. ۱- رهایی رهبران نوآور از قوانین معمول در حالی که جلسات برنامه‌ریزی استراتژیک، تحقیقات بازار، جزئیات محصول هدف، پیش‌بینی های سه ماهه، برنامه ریزی سه ساله همگی جایگاه خود را در شرکت‌ دارند. این فعالیت‌ها می‌توانند به شدت نوآوری را محدود کنند. مدیر ارشد باید رهبران نوآور خود را از بسیاری الزامات کسب‌وکار آزاد نماید و به آن‌ها اجازه دهد تا متدلوژی‌های خود را شکل دهند، به اجرای سریع ایده‌های مناسب و آزمایش آن‌ها بپردازند. ۲- تشویق به ریسک پذیری و عدم تنبیه بابت اشتباهات هموار کردن راه نوآوری داخلی در سازمان برای تولید محصولات تجاری موفق و ایجاد درآمدهای پایدار، مستلزم آزمون و خطاست. هر

ادامه مقاله

۲۸
اردیبهشت

۵ راه ساده برای ارتقا شبکه کارآفرینی

 ارتباطات از اصلی ترین ارکان تجارت و کسب وکار امروز محسوب می شوند. اگر کارآفرین هستید یا قصد راه اندازی یک مجموعه را دارید، داشتن شبکه کارآفرینی قوی به شما کمک می کند تا ارتباطات با ارزشی با سایر مالکان کسب وکار و کارافرینان بر قرار کنید. انواع مختلف شبکه های کارآفرینی با نوجه به مدت زمان فعالیت، نوع صنعت و سطح تجربیات افراد می تواند در کارتان به شما کمک کرده و در زمان های مواجه با مشکل، راه حل های موثری به شما ارائه کند. برخی مواقع سوال پرسیدن از کسانی که در حیطه ای مشابه ما فعالیت داشتند و مسیری که در ذهن ماست را زودتر طی کرده اند، بطور شگرفی می تواند به ما کمک کند. در مقاله حاضر ۵ راهکار ساده برای ساخت شبکه کارآفرینی معرفی می شود: ۱- با کار و کسب های محلی تان آشنا شوید. چند میلیون کار و کسب کوچک در کشور وجود دارد، ممکن است بسیاری از افراد کارافرین هم در محل زندگی شما حضور داشته باشند. جستجوی آنلاین در محل زندگی تان برای شرکت در رویدادها و سمینارهای کارآفرینی می تواند مفید بوده و فضاهای گسترده ای برای ارتباط و شبکه سازی ایجاد نماید. از معرفی خودتان به عنوان

ادامه مقاله

۱۵
اردیبهشت

این دو اشتباه را در مورد ایده هایتان تکرار نکنید

این دو اشتباه را در مورد ایده هایتان تکرار نکنید کارآفرینی یکی از شیرین ترین واژه های دنیاست. فردی تصمیم می گیرد کسب‌و‌کار جدیدی راه اندازی کند و پس از طی مراحلی سخت و دشوار صاحب کسب و کار می شود. او می تواند ایده های خلاقانه خود را اجرا کند و آن ها را به درآمد تبدیل کند. چنین شخصی بین اقوام و دوستان از احترام زیادی برخوردار است و دیگران او را به دید فردی خلاق می نگرند. حتماً شما هم درباره شروع کسب‌و‌کار بر مبنای یک ایده شنیده اید یا مثال های واقعی آن را دیده اید.  کارآفرینی بر مبنای ایده به طور خلاصه یعنی عملی کردن یک ایده قوی با خلاقیت، نوآوری و شناخت درست از بازار. تنها نکته مهم در این نوع از کسب و کار‌ها این است که : ایده خود را باید به خوبی عملی کنید فرایندی را که طی کردید اصلاح و تقویت کنید  و دوباره آن را اجرا کنید. اما همه کسب‌و‌کارهای این چنینی موفق نمی‌شوند و مثل همیشه تعداد شکست‌ها بیشتر از موفقیت‌هاست. اگر کارآفرینی هستید که کارتان را براساس ایده ای نو راه اندازی کرده اید و یا به فکر تجاری‌سازی ایده خود هستید، اشتباهاتی را که در ادامه

ادامه مقاله

۱۴
اردیبهشت

چگونه برای استارتاپ خود همکار پیدا می کنید؟

    ویژه

چگونه برای استارتاپ خود همکار پیدا می کنید؟ بیشتر استارتاپ‌ها با ایده یک نفر شروع می‌شوند. اما برای تبدیل این ایده به عمل شما نمی‌توانید همه کارها را به تنهایی انجام دهید، و از سویی دیگر اگر تخصص های لازم، مثل برنامه‌نویسی، مدیریت، بازاریابی و... نداشته باشید، به افراد متخصص نیاز خواهید داشت. کمبود سرمایه مالی برای استخدام افراد متخصص اولین مشکلی است که جوانان صاحب ایده برای راه‌اندازی استارتاپ خود با آن مواجه می‌شوند و دومین مشکل این است که نمی‌دانند از کجا و چطور افراد با استعداد و موردنیاز را پیدا کنند. نیروهایی که با درک فرصت‌ها برای تحقق ایده تلاش کنند و ریسک یک همکاری بلند مدت را بپذیرند. در این مقاله چند راهنمایی برای پیدا کردن نیروی انسانی موردنیاز به هنگام راه‌اندازی استارتاپ را می‌خوانید: ۱- نیازها را درست و دقیق مشخص کنید. در شرایطی که شما با قبول ریسک‌های بسیار می‌خواهید یک ایده را تجاری سازی کنید، بدترین کار جذب و استخدام افرادی است که نیازها را برطرف نکنند و باعث تلف شدن زمان و هزینه شوند. برای بکارگیری افراد مناسب اول نیازها را مشخص کنید و براساس نیاز، افراد مناسب را وارد فضای استارتاپ کنید. تحقیق کنید که دقیقاً چه نیازهایی وجود دارد، برنامه‌نویسی،

ادامه مقاله

۱۲
اردیبهشت

چگونه یک تجزیه و تحلیل رقابتی را اجرا کنیم؟

    ویژه

 چگونه یک تجزیه و تحلیل رقابتی را اجرا کنیم؟ انجام یک تجزیه‌ و تحلیل رقابتی می‌تواند یک گام اساسی در شروع کسب‌و‌کار باشد به عنوان مثال، قبل از ایجاد مکان دیگر، توسعه مکان جدید یا اضافه کردن خط تولید محصول جدید، یک تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهید. در این مقاله با این موضوع آشنا می‌شوید که چگونه درک بهتری از رقابت داشته باشید. ۱. رقبای خود را شناسایی کنید. فرض کنید شما صاحب یک رستوران هستید، رقبایی که در صنف شما وجود دارند می‌توانند آشکار (مانند یک رستوران در خیابان شما) و نه چندان آشکار (مانند فروشگاه موادغذایی که ساندویچ و سالادهای آماده می‌فروشد) باشند. ۲. بر رقبا تمرکز کنید. هنگام بررسی رقبایتان از نوشتن لیست‌های طولانی از رقبا اجتناب کنید، سه تا پنج شرکت از مهم ترین رقبا را در نظر بگیرید. ۳. تصمیم بگیرید که چه اطلاعاتی را باید جمع‌آوری کنید. هرچه اطلاعات بیشتری داشته باشید، تصویر دقیق‌تری از خود خواهید داشت. در این قسمت موارد مهمی که وجود دارند عبارتند از: • محصول یا خدمات: آن‌ها چه چیزی می‌فروشند؟ ویژگی‌های محصولات یا خدمات آنها چیست؟ چه منافعی برای مشتریان دارند؟ به چه قیمتی به فروش می‌رسند؟ چه مقدار هزینه صرف تولید محصولات یا ارائه خدمات می‌شود؟

ادامه مقاله

۱۹
فروردین

استراتژی‌ بازاریابی تهاجمی استارتاپ

استراتژی‌ بازاریابی تهاجمی استارتاپ » مهمترین مسئله برای یک استارتاپ، فروش است. باید بدانید حتی اگر محصول شما عالی نباشد، فروش یک محصول خوب بهتر از دیرتر فروختن یک محصولِ عالی است. علاوه‌ بر این، به روزسانی یک خط محصول نیز می‌تواند یک فرصت بزرگ برای مقابله با کسب و کارهای رقبا باشد. همچنین عرضه محصول جدید، فرصت‌های خوبی برای ایجاد سر و صدا و بیشتر در معرض دید قرارگرفتن در بازار فراهم می‌کند. پس اگر شما یک محصول مناسب برای عرضه در بازار دارید، چگونه آن را در بازار ارائه می‌دهید تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را بفروش رسانید؟ در این مقاله شما را با چند استراتژی طراحی شده برای افزایش فروش آشنا می کنیم: ۱. با افراد تأثیرگذار ارتباط برقرار کنید مهمترین افراد در بازار شما کسانی هستند که با مخاطبان هدفتان به صورت روزانه صحبت می‌کنند. به عبارت ساده، اگر مشتری هدف شما به آن‌ها توجه می‌کند، باید از وجود آن‌ها به نفع خود استفاده کنید. برای آن‌ها ایمیل بفرستید، تماس بگیرید، محصولات رایگان عرضه کنید و از همه مهمتر، با آن‌ها همانند بهترین مشتریان خود رفتار کنید. اشاره یک فرد تأثیرگذار می‌تواند باعث حرکت رو به جلوی استارتاپ شما شود. برخی از استارتاپ‌ها مذاکرات

ادامه مقاله

۸
فروردین

ایده های بازاریابی برای استارتاپ ها

ایده های بازاریابی برای استارتاپ ها»استارتاپ ها شرکت های کوچک، جوان و نوپایی هستند که عموماً از یک ایده ی ناب شکوفا می شوند و در بستر فناوری شکل می گیرند و رشد می کنند. استارتاپ ها به دلیل ماهیت خود، سازمان هایی بسیار کوچک هستند و نیروی انسانی چندانی نمی طلبند و هدف از ایجاد آن ها توسعه ی پدیده ی خود اشتغالی است. البته این شرکت های کوچک در صورت مدیریت صحیح و اثر بخش می توانند در کمترین زمان به بزرگترین غول های تجاری تبدیل شوند. دراین مقاله به ۷ ایده ی اثر بخش بازاریابی برای استارتاپ ها می پردازیم. عموماً مدیران این شرکت های تازه تاسیس، خود به تنهایی مسئولیت خلق ایده تا ایده پروری و به بار نشاندن این ایده و سپس بازاریابی و فروش آن را بر عهده دارند. بسیاری از برندهای جهانی در آغاز تنها یک استارتاپ و ایده ای ساده و ناب بوده اند، واین موضوع دلیلی بر اهمیت بسیار استارتاپ ها در فرآیند کسب و کار و رونق اقتصادی است. عصر دیجیتال و گسترش فناوری موجب شده که افراد ایده پرداز و خلاق بتوانند شرکت هایی خانگی و بسیار کوچک را تاسیس کنند و به پرورش ایده های خود بپردازند. بیل

ادامه مقاله

۱۸
اسفند

۵ گام برای ایجاد تغییر در سازمان

حتی موفق‌ترین شرکت‌ها هم نمی‌توانند با تکیه بر تکنولوژی‌ها، ایده‌ها و راهبرد‌های یکسانی که شاید در گذشته موثر بوده‌اند از عهده‌ی رکود و کسادی بر بیایند و باید ایده ها و تغییرات جدیدی را در سازمان اجرا نمایند. اگرچه مدیریت ارشد سازمان ها مسئول تغییرات بزرگی هستندکه مسیر کسب و کار را عوض می‌کند، اما بسیاری از نقش‌های روزمره بر دوش کارمندانی است که در پشت صحنه سخت کار می‌کنند. گاهی اوقات، همین کارمندان هستند که بهترین و خلاقانه‌ترین ایده‌ها را مطرح‌ می‌نمایند و به شرکت کمک می‌کنند تا همگام با زمان پیش برود.

ادامه مقاله