مدیریت بازاریابی الکترونیکی

۱
آذر

۸ راه حل برای چالش های بازاریابی در شبکه های اجتماعی

امروزه، شبکه‎های اجتماعی به جولانگاه برندها و شرکت‎های مختلف تبدیل شده است و فیسبوک،‌ اینستاگرام یا توئیتر با هزاران لایک، نظر و خبر به میعادگاهی برای مخاطبان بدل گشته‏ اند. یک سوم از جمعیت ۷ میلیارد و ۱۲۵ میلیون نفری زمین ما‎های مجازی حضوری فعال دارند و کاربران پر مشغله‏ ی شبکه‏ های اجتماعی خوانده می‎شوند.

ادامه مقاله
۱۵
آبان

۳ راه برای جذابتر شدن برند شما در اینستاگرام

آیا به دنبال راه و توصیه عملی برای جذب فالوئر بیشتر برای پست های خود در اینستاگرام هستید؟ رسیدن به موفقیت در این خصوص نیاز به جادو ندارد تنها کافی است عکس هایی به اشتراک گذاشته شود که مردم نسبت به آن اشتیاق نشان دهند. سه توصیه زیر را عملی کنید :

ادامه مقاله
۱۰
آبان

اسرار بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

    ویژه

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ به عنوان راهبرد جذب مشتری هرگز جایگزین تلفن نخواهد شد، ولی می تواند برای رسیدن به افراد خاصی کارساز باشد. برخی از تصمیم گیرندگان، روزانه ساعت های زیادی را صرف جداسازی ایمیل ها و پاسخ به آنها می کنند. برخی دیگر، اغلب در سفرند و بنابراین، ارسال ایمیل اغلب می تواند تنهاراه رسیدن به آن ها باشد. ایمیل هایی که خوب نگارش شده و از محتوای جذابی برخوردارند می توانند ابزاری ارزشمند برای جذب مشتری محسوب شوند.

ادامه مقاله
۳
شهریور

۱۸ نکته کاربردی در بازاریابی محتوا

    ویژه

۱۸ نکته کاربردی در بازاریابی محتوا » بازاریابی محتوا یا content marketing از روش‌های استراتژیک در بازاریابی است که در آن به صورت مستمر به تولید و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار با اهداف برندها پرداخته می‌شود. در بازاریابی محتوا به دنبال جذب، حفظ و تعامل با مخاطبان هدف هستیم. در این مقاله به روش‌های استفاده مجدد از محتوای تولیدشده می‌پردازیم. استفاده مجدد و باکیفیت کردن محتوای فعلی در واقع به عنوان فرایندی برای تبدیل مقالات قدیمی تر به چیزی قابل‌استفاده و گاهی جذاب در بازاریابی محتوایی محسوب می‌شود. بگذارید در مورد راه‌های جدید استفاده مجدد از محتوای فعلی و تبدیل آن به چیزی مفید و احتمالاً جذاب تر صحبت کنیم. بر طبق گزارش موسسه بازاریابی محتوا در سال ۲۰۱۶، تنها ۳۰% از بازاریابان B2B گفتند بازاریابی محتوا در سازمان‌های آنها موثر بوده است. این عدد به طور دلسردکننده‌ای کم است چون این عدد نسبت به سال گذشته ۳۸% کاهش یافته است. با این حال همچنان ۷۶% از پاسخگویان گفتند که امسال محتوای بیشتری تولید خواهند کرد. اگر ما احساس می‌کنیم تنها ۳۰% در بازاریابی محتوا موثر هستیم، چرا ۷۶% از ما بر تولید محتوای بیشتر برنامه‌ریزی می‌کنیم؟ آیا به این معنا است که استراتژی محتوا برای خلق محتوایِ بازاریابی

ادامه مقاله

۱۰
مرداد

۶ درس بازاریابی محتوا برای تازه کارها

۶ درس بازاریابی محتوا برای تازه کارها طبق آمار بدست آمده ۸۸ درصد از بازاریابان کسب‌وکارهای B2B (تجارت بین شرکتی) و ۷۶ درصد از بازاریابان B2C (تجارت بین شرکت و مشتری) از بازاریابی محتوایی استفاده می کنند و این درصدها نشان دهنده اهمیت این نوع از بازاریابی در تجارت امروز است. از زمانی که بازاریابی اینترنتی رونق گرفت، بازاریابی محتوا از استراتژی های تاثیر گذار و موثر آن محسوب می شد. با توجه به آماری که اشاره کردیم و نیازی که هر روز بیش از قبل اهمیت می یابد، شرکت ها و بازاریابانی که قادرند محتوای دست اول تولید کنند به موفقیت بیشتری رسیده و در جذب مشتری موفق ترند. شاید شما هم تا حدودی با این نوع از بازاریابی آشنایی داشته باشید و بخواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید، پس به ۶ درسی مهمی که در ادامه اشاره می کنیم با دقت توجه کنید. ۱- بازاریابی محتوایی واقعا به چه معناست؟! راه های زیادی برای دستیابی به مخاطبین هدف در اینترنت وجود دارد به همین خاطر بسیاری از افراد سردرگم می شوند که از چه استراتژی و راهکاری برای جذب مشتری استفاده کنند. حالا به نظر شما بازاریابی محتوا چه کمکی می کند؟ بازاریابی محتوایی با ایجاد محتوای مرتبط، برای

ادامه مقاله

۲۱
تیر

آیا وب‌سایتتان اعتماد را القا می‌کند؟

آیا وب‌سایتتان اعتماد را القا می‌کند؟» شما به سختی کار می‌‌کنید، هزینه برای تبلیغات پرداخت می‌کنید، موتورهای جستجو را بهینه‌سازی می‌کنید و در رسانه‌های اجتماعی فعال هستید تا ترافیک سایت خود را افزایش دهید. بعد از مدتی به نتیجه کار خود می‌رسید، ترافیک افزایش می‌یابد، مردم از سایت شما بازدید می‌کنند،  آن‌ها به محصولات یا خدماتی که شما ارائه می‌دهید نگاه می‌کنند و دچار تردید می‌شوند. مدت زمانی که طول می‌کشد تا تردید به شک تبدیل شود یک لحظه است. آن‌ها سایت شما را بازدید می‌کنند اما آیا به شما اعتماد خواهند کرد؟ در جهان واقعی مردم معامله را به صورت رودررو انجام می‌دهند، با پیشخدمت، مدیر فروش، تعمیرکار ملاقات می‌کنند. آن‌ها به طور غریزی شما را قضاوت می‌کنند که آیا  شما را دوست دارند یا نه. آیا می‌توانند به شما اعتماد کنند و معامله‌ای با شما انجام دهند؟ همان طور که مردم می‌توانند یک فروشگاه را که از آن ناراضی هستند، ترک کنند به وبسایت شما هم می‌توانند توجهی نداشته باشند. اگر وبسایت شما بتواند در افراد ایجاد اعتمادکند هرگز آن‌ها دچار شک و تردید نخواهند شد. سه نوع کسب‌وکار اینترنتی وجود دارد: کسب‌وکار محلی کسب‌وکار شما یک نمونه از کسب‌وکار واقعی است که به طور مستقیم با مشتریان

ادامه مقاله

۱۷
تیر

ده سوال مهم قبل از بستن قرارداد برای سئو

    ویژه

ده سوال مهم قبل از بستن قرارداد برای سئو » استفاده از بهترین شیوه‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو یک چالش بزرگ برای بسیاری از کسب‌وکارهاست. به نظر می‌رسد که گوگل همیشه دارای تغییرات الگوریتمی عمده است و آن‌ها هیچ‌گاه  این تغییرات را عنوان نمی‌کنند. استخدام یک شرکت ارائه دهنده خدمات سئو می‌تواند راهی ارزشمند برای کسب اطمینان از این‌ جهت باشد که شرکت شما از نظر سئو جزء برترین ها باقی خواهد ماند، اما فقط اگر شما راه صحیح آن را پیدا کنید! در این مقاله به ۱۰ سوال اشاره شده است که باید قبل از امضای قرارداد با یک شرکت سئو از آن‌ها بپرسید: شرکت شما چه خدمات سئو ای ارائه می‌دهد؟ سئو شامل بسیاری از وظایف مختلف است. شما باید از مواردی که شرکت مسئول انجام آن است و کارهایی را که باید خودتان انجام دهید درک روشنی داشته باشید . از آنجایی که سئو، بازاریابی محتوا و پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) بسیار به‌ هم مرتبط هستند ممکن است شما بخواهید شرکتی را پیدا کنید که در همه‌ی این موارد به شما کمک کند. آیا شما مطالعات موردی دارید که نحوه کار شما را به صورت عملی نشان دهد؟ هر شرکت سئو که برای زمان خود ارزش قائل

ادامه مقاله

۱۵
تیر

پنج راز بازاریابی ایمیلی

    ویژه

پنج راز بازاریابی ایمیلی» با وجود سال ها تبلیغات و هیاهو در مورد این موضوع که ایمیل مرده است هنوز هم پست الکترونیک منبع با ارزشی برای صاحبان تجارت خرد و کوچک محسوب می شود. در واقع بر طبق یک نظر سنجی انجام شده بوسیله سایت Salesforce.com،  هفتاد و سه درصد از فروشندگان اذعان داشتند که بازاریابی از طریق پست الکترونیک هسته ی اصلی تجارتشان را شکل می دهد. هنوز هم مشتریان و مصرف کنندگان بوسیله ی ایمیل های فروش و تبلیغاتی بمباران می شوند و این امر خطر گم شدن ایمیل های شما در این آشفته بازار را ایجاد می کند. برای بیرون ماندن از این جمعیت و شلوغی، این ۵ تمرین برتر بازاریابی از طریق پست الکترونیک را دنبال کنید. ۱- یک طرح و ایده بسازید: ممکن است که این عبارت به گوش شما خورده باشد که " محتوا (از نظر ارزش) مانند پادشاه است" که این عبارت حداقل تا این جای کار  تعبیری درست از آب درآمده.تمامی ایمیل ها و خبرنامه های خودتان را با  مطالب مفید و غنی که پیام و نام تجاری شما را منتقل کند پر کنید. برای به روز نگه داشتن بازاریابی ایمیلی خود یک طرح و نقشه ی محتوایی ایجاد کنید. یک طرح

ادامه مقاله

۱۳
تیر

اصول بازاریابی در عصر دیجیتال

    ویژه

اصول بازاریابی در عصر دیجیتال» در گذشته زندگی بازاریابان بسیار راحت تر بود. در آن زمان در هر بازاری تنها تعداد کمی کانال تلویزیونی، چند ایستگاه رادیویی، تعداد انگشت شماری از مجلات پرفروش و یک یا دو روزنامه وجود داشتند. پیدا کردن مشتری آسان بود، فقط کافی بود بتوانید پیام خود را جالب و گیرا ایجاد کنید، و سپس می توانستید کالای مورد نظر خود را بفروشید. اما حالا تعداد بسیار زیادی کانال تلویزیونی، میلیونها وب سایت، و صدها و شاید هزاران نرم افزار مختلف وجود دارد. بازاریابی هرگز کار ساده ای نبوده است، اما تکنولوژی باعث بسیار سخت تر شدن این کار شده است. در گذشته بازاریابی یکی از نیازهای اساسی برای شناسایی کالا به دیگران بود و از مزایای برقراری ارتباط با دیگران به حساب می آمد اما اکنون برای تعامل با مشتری باید تجربه فراوانی داشته باشید. این بدان معنی است که ما باید بدنبال یادگیری مهارت ها و قابلیت های جدیدی باشیم. در اینجا ۴ اصل مهم برای راهنمایی شما آورده شده است: ۱. اهداف کسب و کار خود را مشخص کنید امروزه در عرصه بازاریابی تغییرات بسیاری رخ می دهد و همه در تلاش هستند خود را با این تغییرات و رویداد ها همگام کنند.

ادامه مقاله

۲۰
خرداد

هشت نکته برای افزایش مخاطبین شبکه های اجتماعی

 هشت نکته برای افزایش مخاطبین شبکه های اجتماعی » مهم نیست که در چه مرحله ‌ای از شروع کسب و کار هستید، تازه می‌خواهید کار خود را آغاز کنید یا مخاطبین رسانه اجتماعی خود را افزایش دهید. شما می‌توانید به افراد بیشتری از طریق رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات دسترسی پیدا کنید، با شروع بهتر به افزایش فروش بیشتری در آینده دست خواهید یافت. هشت نکته برای افزایش مخاطبین شبکه های اجتماعی: ۱. پروفایل‌ و صفحات اجتماعی قدرتمند ایجاد کنید. برای داشتن پروفایل‌ها و صفحات اجتماعی قدرتمند شما نیازمند عکس‌های مختص به برند خودتان، عکس پروفایل یا لوگو مجموعه و واردکردن تمام جزئیات هستید. این اطلاعات ۱۶۰ کاراکتری در توئیتر شامل بیوگرافی، لینک وبسایت و آدرس می‌باشد. فیسبوک از شما یک توضیح کوتاه، لینک وبسایت، آدرس و شماره تلفن درخواست می‌کند. فیلدها را برای صفحات و پروفایل های صفحه اجتماعی خود تا حدی که برایتان امکان‌پذیر است کامل پر کنید. پیش از شروع کار خود ۵ تا ۱۰ مطلب جدید را برای جذب مخاطب به اشتراک بگذارید. این کار موجب دنبال‌کردن (follow) کسانی می‌شود که از صفحات شما بازدید می‌کنند. ۲. محتواهای با کیفیت به اشتراک بگذارید. حتی قبل از آغاز کار، با اشتراک‌گذاری مطالب مورد علاقه مخاطبین هدف  شروع به

ادامه مقاله

۲۲
اردیبهشت

چگونه از اینستاگرام بیشترین استفاده را ببرید

چگونه از اینستاگرام بیشترین استفاده را ببرید» اینستاگرام از شبکه های اجتماعی قدرتمندی است که امروزه مخاطبان زیادی را به خود اختصاص داده است. این رسانه در حدود ۳۰۰ میلیون کاربر دارد که ۷۰ درصد از آنها خارج از آمریکا اند. این شبکه اجتماعی به اندازه ای قدرتمند است که کسب و کارهای کوچک حتماً باید آن را در نظر بگیرند. در این مقاله به چگونگی مدیریت شبکه اجتماعی اینستاگرام و چند نکته برای افزایش تعداد دنبال کنندگانتان و برقراری ارتباط با آنها اشاره می کنیم. از تصاویر با چهره افراد استفاده کنید نکته جالبی که در مورد تصاویر منتشر شده در اینستاگرام وجود دارد این است که تصاویری که در آن از چهره افراد استفاده می شود، ۳۵ درصد بیشتر لایک می شوند و افراد با این تصاویر بهتر ارتباط برقرار می کنند. پس از این گونه عکس ها را در نظر داشته باشید. در اینستاگرام بر خلاف وب سایت یا شبکه های ارتباطی سنتی، می توانید با مخاطبانتان غیر رسمی تر باشید. حتی می توانید از تصاویرمحل کار یا افراد تیم تان و کسانی که در کسب و کارتان فعال اند استفاده کنید تا برند خود را در فضای مجازی بهتر معرفی کنید. تصاویر اشتراک گذاشته شده مخاطبان

ادامه مقاله

۳۱
فروردین

تبدیل طرفداران شبکه های اجتماعی به مشتری

    ویژه

 تبدیل طرفداران شبکه های اجتماعی به مشتری امروزه شبکه های اجتماعی به ابزارهای جدیدی برای بازاریابی تبدیل شده اند. فیسبوک بیش از ۱.۹ بیلیون کاربر در سراسر جهان دارد و بیش از ۱ بیلیون نقر به طور روزانه به حساب کاربری خود وارد می شوند. بسیاری از افراد از تلفن های همراهشان استفاده می کنند و دلیل مهمی است که باید سایتتان با گوشی های همراه سازگار باشد. داشتن صفحه در شبکه های اجتماعی برای تبلیغ کسب و کارتان ساده و رایگان است و بسیاری از کسب وکارها از این فرصت به خوبی استفاده می کنند. اما باید بدانید با این که داشتن هوادار در شبکه های اجتماعی مهم است، اما مهمتر از آن داشتن مشتری است. چطور شرکت ها می توانند هوادارنشان را به مشتریانی وفادار تبدیل کنند؟ چطور می توانید کسب و کار خود را بین تمامی رقبا متمایز کنید؟ چگونه با مدیریت محتوا، کاربران را از شبکه های اجتماعی به وب سایت خود جذب کنید؟ ۱- محتوای باکیفیت خلق کنید ممکن است وب سایت و شبکه اجتماعی تان از گرافیک فوق العاده ای برخوردار باشد، اما محتوای مناسب از همه چیز مهم تر است. محتوای مناسب جذابیت شما را برای موتورهای جستجو بالا می برد و گوگل

ادامه مقاله

۱۲
فروردین

چگونگی مدیریت شهرت برند در اینترنت

    ویژه

چگونگی مدیریت شهرت برند در اینترنت» مردم در اینترنت درباره ی کسب و کار شما چه می گویند؟ اگر بفهمید که کسی یک نظر منفی یا یک بررسی بد در مورد شما نوشته است چه می کنید؟  هنگامی که صحبت بر سر کسب و کار است حفظ وجهه مثبت می تواند به معنای تفاوت بین موفقیت و شکست باشد. حتی قبل از ظهور اینترنت در ۲۰ سال پیش نیز کلمات و سخنان مطلوب که دهان به دهان می شدند نیروی حیاتی هر کسب و کار پر رونق بود، و حالا که اینترنت در همه جا موجود است، حسن شهرت و وجهه خوب از همیشه مهم تر است. چندین فروشگاه تجارت الکترونیک در کشور وجود دارد که درآمدی معنی دار داشته، و رقابت بین آنها فوق العاده شدید است، و شرکت شما برای رسیدن به موفقیت باید از تمام امکانات موجود استفاد کند. چه شما تازه کسب و کار خود را شروع کرده باشید و یا اینکه شرکتی با قدمت چند دهه دارید که در حال شکوفایی است، شما باید وجهه و شهرت آنلاین خود را با دقت زیاد حفظ کنید. در زیر ۶ راهنمایی مؤثر آورده شده تا با کمک این موارد مطمئن شوید که مردم در اینترنت به دنبال شرکت

ادامه مقاله

۱۰
فروردین

فواید استفاده از ویدئو مارکتینگ

    ویژه

فواید استفاده از ویدئو مارکتینگ» امروزه محتوای ویدئویی یکی از ابزارهای مهم در بازاریابی محتوا محسوب می شود. طبق تحقیقات انجام شده محتوای ویدئویی ۶۹ درصد از کل ترافیک اینترنتی را در سال آینده به خود اختصاص خواهد داد. اگر تا به حال از ویدئو در بازاریابی خود استفاده نکرده اید، اکنون زمان مناسبی است تا در این باره تجدید نظر کنید. اگر کسب و کار کوچکی را اداره می کنید یا به تازگی استارتاپی را راه اندازی نموده اید و قصد دارید از محتوای ویدئویی استفاده کنید، حتما ۴ فایده ی ذکر شده در  مقاله حاضر را به دقت مطالعه کنید. فایده اول: ویدئو نقش بسیار مهمی در کمپین های بازاریابی محتوای شرکت ها ایفا می کند. امروزه کاربران اینترنتی به دنبال محتواهایی پویاتر هستند و آمارها نشان داده که کاربران جوان تر تمایلی به خواندن متن های طولانی ندارند! بهتر است ویدئوهای تولیدی تان نه خیلی رسمی و نه خیلی تبلیغاتی باشند. تبلیغات همه جا یافت می شود و به جای ساخت یک آگهی تبلیغاتی سعی کنید در ویدئوتان قابل اعتماد باشید، ایجاد ارزش کنید و حتی گاهاً طنز و شوخی را چاشنی کار خود کنید. به محتوای ویدئویی به عنوان یک ابزار تبلیغاتی نگاه نکنید، بلکه آن

ادامه مقاله

۱۳
اسفند

تعیین استراتژی رسانه کسب و کار

استراتژی رسانه برنامه ای است که به کسب و کارها کمک می‌کند تا از طریق شبکه های اجتماعی مختلف به مخاطبان موردنظر دست یابند و با دست یابی به این مخاطبان بتوانند نرخ تبدیل وب سایتشان را بهبود دهند. وقتی که تلاش می‌کنید توجه قسمتی از بازار را جلب کنید، شناختن ویژگی های جمعیت شناختی و علاقه مندی های بازار هدفتان بسیار مهم است.

ادامه مقاله