مدیریت ارتباط با مشتری

۱۷
آبان

نکاتی در زمینه وفاداری مشتری در صنعت رستوران داری

بر طبق یک گزارش حدود ۵۹ درصد کسب و کارها در ۳ سال اول خود با شکست مواجه می شوند! صنعت رستوران نرخ خطای بالایی دارد زیرا بسیار رقابتی بوده و حفظ مشتری در آن بسیار سخت است. رستوران داران اگر بخواهند

ادامه مقاله
۱
آبان

۷ ترفند روانشناسی برای ورود به ذهن مشتری

۷ ترفند روانشناسی برای ورود به ذهن مشتری» رفتار انسان ها خیلی از هم متفاوت نیست. به همین دلیل است که بازاریابان از روانشناسی بعنوان ابزاری برای دستیابی به مشتریان، ایجاد وفاداری و سرانجام برای فروش استفاده می کنند. برای مشاهده کاربرد روانشناسی، تمام کاری که باید انجام دهید توجه به تبلیغات چاپی، تلویزیونی و حتی تبلیغات بیلبوردی است. شواهد استفاده از روانشناسی در این نوع تبلیغات را به سرعت خواهید دید! بازاریابان به دلیل کاربردی بودن روانشناسی، از آن استفاده می کنند. شما هم می توانید از این تکنیک ها در بازاریابی رسانه های اجتماعی خود استفاده نمایید. تمام چیزی که نیاز دارید یافتن ترفند مناسب است. در اینجا برای شروع، به ۷ ترفند اشاره شده است: ۱- به آنها هدیه دهید. به مخاطبین خود هدیه دهید، با این کار آنها حسی از جبران کردن خواهند داشت. کمی بیاندیشید. اگر به شما هدیه ای داده شود، آیا دو مورد زیر در ابتدا به ذهن شما نمی رسند؟ ۱- از طرف مقابل تشکر کنید. ۲- برای جبران آن کاری انجام دهید. نیازی نیست هدیه ای که می دهید عجیب و یا گران قیمت باشد. در اینجا به چند هدیه جذاب اشاره می کنیم که استفاده از آن آسان بوده و

ادامه مقاله

۱۷
مهر

دروازه بان‌ها را به دربازکن تبدیل کنید!

هنگامی که در تلاش برای ورود به یک شرکت بزرگ هستید، گاهی با شخصی روبه رو می‌شوید که دسترسی به تصمیم‌گیرنده را بررسی می‌کند. این دروازه بان که عنوان شغلی او ممکن است معاون اجرایی، دستیاراجرایی، یا منشی باشد

ادامه مقاله
۸
شهریور

۱۸ استراتژی کاربردی برای حفظ مشتری

مدیریت حفظ مشتری، بخش بسیار مهمی در رشد یک کسب وکار پایدار است. قبل از اینکه به استراتژی های بهبود و توسعه آن بپردازیم، اجازه دهید چند سوال کلیدی مطرح کرده و به برخی نکات مهم اشاره کنیم.

براساس تحقیقات مدرسه کسب و کار هاروارد، افزایش ۵ درصدی در نرخ حفظ مشتری، سود را از ۲۵ درصد به ۹۵ درصد افزایش خواهد داد. دانستن این نکته خوب است، اما آیا حفظ مشتریان واقعاً به این معناست؟

ادامه مقاله
۱۹
تیر

دلایل کند بودن رشد کسب‌ وکار شما

دلایل کند بودن رشد کسب‌ وکار شما»رشد کسب‌وکار شما چگونه است؟ آیا کمتر از انتظار شما است؟ در اینجا چهار نکته ارائه شده است که باعث کند شدن یا توقف کامل رشد کسب‌وکار شما می‌شود و در کنار آن پیشنهادها و راه‌حل‌هایی برای حل این مشکلات نیز ارائه شده است. اگر شما محصولاتی منحصربه‌فرد، خدمات پس از فروش عالی، و یک چشم‌انداز توسعه مناسب دارید پس بدانید که کسب‌وکار شما در مسیر درستی در حرکت است. اما اگر برای رسیدن به برنامه توسعه خود دچار مشکل شده‌ اید یا فروش شما رشد چندانی ندارد، دیگر وقت آن رسیده که وضعیت خود را دوباره ارزیابی کنید. هر تجارت یا کسب و کاری قابلیت رشد کردن و بهبود یافتن را دارد اما هر مدیری استراتژی های بهبود کسب‌وکار خود را نمی‌ داند. اگر احساس می‌ کنید در تجارت خود به یک مانع برخورد کرده ‌اید، قبل از اینکه پول خود را برای بازاریابی یا برای تزریق سرمایه بیشتر در کسب کار خود خرج کنید، به چهار مشکل اصلی زیر که اغلب جلوی موفقیت یک شرکت را می‌ گیرند توجه کنید. اجرای برخی از این راه‌حل‌ها  ممکن است به رفع مشکلات شما کمک کند. ۱- برندهای درحال توسعه این یک اشکال بسیار معمول بین

ادامه مقاله

۶
تیر

چگونه مشتریان کسب و کار را حفظ کنیم؟

    ویژه

چگونه مشتریان کسب و کار را حفظ کنیم؟» کسب‌وکارهای کوچک براساس میزان تمایل آن‌ها به رشد و نظرات مشتریانشان به کار خود ادامه می‌دهند. در حال حاضر بیشتر از قبل، تجربه مشتری نقش مهمی در حفظ کسب‌ و کار ایفا می‌کند. اگر کسب‌ و کار کوچک شما یک فروشگاه کوچک خرده‌ فروشی یا یک مطب پزشکی است، باید مطمئن شوید که مشتریانتان به آنچه که از محصولات و خدمات شما نیازمند اند، دسترسی دارند. در این مقاله به ۵ نکته اشاره شده است تا مطمئن شوید تا مشتریان به سوی شما باز خواهند گشت: ۱. از کارکنان خود پشتیبانی کنید. چه کسی بهتر از کارکنان شما می‌تواند محصولات را بفروشد یا خدمات شما را شرح دهد؟ اطمینان حاصل کنید که تمامی کارکنان به خوبی آموزش دیده‌اند و قادر به  ارائه مزایای کسب‌ و کار شما به تمامی افراد که وارد دفتر می‌شوند، تماس می‌گیرند یا ایمیل می‌فرستند، هستند و می‌دانند چه اطلاعاتی را باید به اشتراک بگذارند و چه زمانی باید آنها از مدیریت برای کسب یک پاسخ صحیح سوال بپرسند. همچنین باید مطمئن شوید که افراد مناسبی را برای برقراری ارتباط با مشتریان قرار داده‌اید چون افرد ناراحت یا خجالتی برای این پست مناسب نیستند. یک مشتری که تجربه

ادامه مقاله

۲۹
خرداد

حذف عبارات نادرست در فروش تلفنی ۲

حذف عبارات نادرست در فروش تلفنی ۲» دستیابی به موفقیت به عنوان یک فروشنده ی تلفنی به نوع مکالمات و عبارات مورد استفاده تان بستگی دارد. گوش دادن به حرف های مشتری اغلب منجر به کشف اطلاعاتی کلیدی می شود که به شما در فروش کمک می کند. زمانی که سروکارتان با تلفن است، می خواهید از لغات و عبارات معینی آگاه شوید، اما به جای این که اطلاعات بیشتری در جهتی که می خواهید به دست آورید، ظاهراً به ارتباطتان پایان می دهید. در قسمت اول به بیان ۵ مورد از سوالات، لغات یا عباراتی که برای فروشنده ی تلفنی ممنوع است پرداختیم. در اینجا سایر موارد را می توانید مطالعه فرمایید: ۶- شما اشتباه می کنید مشتریان شما اطلاعاتی درباره ی شرکت شما از منابع بسیاری از جمله دوستان، محافل تجاری، رقبا و رسانه ها به دست می آورند. اغلب، اطلاعات آن ها نادرست است. شاید آن ها قصه ای ناقص یا داستانی دارند که رقبای شما می خواهند به شما تفهیم کنند. وسط حرف دیگران پریدن برای توجیه اشتباهشان شیوه ی درستی نیست برای این که آن ها را متوجه اشتباهشان کنیم. تا حد امکان مشتری را تشویق کنید نگرانی هایش را با شما در میان بگذارد.

ادامه مقاله

۲۶
خرداد

حذف عبارات نادرست در فروش تلفنی ۱

حذف عبارات نادرست در فروش تلفنی ۱» دستیابی به موفقیت به عنوان یک فروشنده ی تلفنی به نوع مکالمات و عبارات مورد استفاده بستگی دارد. گوش دادن به حرف های مشتری اغلب منجر به کشف اطلاعاتی کلیدی می شود که به شما در فروش کمک میکند. دقت کنید که به کارگیری ده عبارت زیر برای فروشنده ی تلفنی ممنوع است. ۱- آیا وقت دارید با هم صحبت کنیم؟ احتمالاً بدترین شیوه شروع مکالمه ای تلفنی این است که از فرد بپرسید آیا برای صحبت کردن با شما وقت دارد. البته شما قصد احترام گذاشتن به زمان فرد را دارید. اما می توانید راه های موثرتری برای متقاعد کردن مشتری، بدون این که به او امکان دهید پاسخ منفی بدهد، به کار ببرید. دو نمونه ی موثر در این گونه مواقع عبارت اند از: "می دانم شما برای امروزتان برنامه هایی دارید، پس عرضم را خیلی مختصر خدمت تان می گویم." "من از محدودیت های زمانی شما آگاهم، پس خیلی سریع سراغ اصل مطلب می روم" ۲- من بروشوری برای شما فرستاده ام و می خواهم بدانم به دست تان رسیده یا نه. گفتن این عبارت شما را به همان بن بست قبلی در مکالمه با مشتری می کشاند. در یک

ادامه مقاله

۲۹
اردیبهشت

۱۱ نقل قول که کمک می کند شادی را بیابید

۱۱ نقل قول که کمک می کند شادی را بیابید » شادی برای هرکس معانی متفاوتی دارد. بعضی ها شادی را رسیدن به اهداف شغلی و موفقیت در کارشان می دانند. بعضی ها فقط با گرفتن حقوق آخر ماه شاد می شوند. برای بعضی افراد هم شادی در لحظه هایی معنا می شود که در آن سرشار از احساسات خوب و انرژی بخش هستند. برای یافتن شادی و خوشحالی اول باید آن را تعریف کرده و بعد سعی کنیم آن را به زندگی خود وارد نماییم. اگر شما هم مانند خیلی از افراد به دنبال یافتن شادی و خوشحالی در زندگی روزمره تان هستید، با این مقاله همراه شوید: ۱- بسیاری از مردم سهم شان از شادی را از دست می دهند، نه به این خاطر که هرگز آن را پیدا نمی کنند بلکه به این بخاطر که از لذت بردن از آن کوتاه می آیند.  William Feather ۲- این که چقدر فرصت برای شادی کردن داریم اهمیتی ندارد، چیزی که مهم است این است که چقدر از آن لذت می بریم. Charles Spurgeon ۳- همیشه وقتی شادم که بتوانم خودم باشم و به چیزی تظاهر نکنم. بزرگترین قسمت ناکامی ها و ناراحتی های ما توسط شرایط رقم نمی خورد،

ادامه مقاله

۲۶
اردیبهشت

هدایای فراموش نشدنی به مشتری بدهید

اهمیت هدیه ای که به مشتریانتان می دهید را هنگامی متوجه خواهید شد که مشتری برایتان مشتری می آورد. این روش بازاریابی بهترین و ماندگارترین و گاهی اوقات کم هزینه ترین روش برای فروختن هرچه بیشتر محصولاتتان است. مشتری ای که برایتان مشتری می آورد، هدیه ایست که خودتان به خودتان می دهید. اما آیا هر هدیه ای به هر خریداری باعث می شود ما و محصولاتمان محبوب تر شویم؟ هرگز چنین اشتباهی را نکنید . نوع هدیه دادنتان بسیار مهم است و اگر یک هدیه بسیار گران قیمت را به روش نادرست به مشتری دهید ممکن است هیچ تاثیر قابل توجه ای بر کسب و کارتان نگذارد. به طور کلی مشتریان را می توان به سه دسته تقسیم کرد : ۱. مشتری راضی مشتری ای که تمام انتظاراتش را برآورده کنیم از ما و محصولاتمان راضی است و معمولا به ما وفادار می ماند، اما همیشه این خطر وجود دارد که رقبا او را از ما بگیرند. ۲. مشتری ناراضی آنچه از ما و یا محصولاتمان انتظار داشته را نتوانسته ایم برآورده کنیم. بنابراین بسیار ناراضی است و نه تنها برنمی گردد بلکه دیگران را نیز از خریدن محصولاتتان منصرف خواهد کرد. ۳. مشتری خشنود نه تنها انتظاراتش را

ادامه مقاله

۲۵
اردیبهشت

۸ نکته انکارناپذیر برای حفظ مشتریان

    ویژه

۸ نکته انکارناپذیر برای حفظ مشتریان » اگر شما از مشتریان خود در مورد میزان رضایت آنها از خدمات سوال بپرسید، فکر می کنید چه پاسخ هایی به شما خواهند داد؟ امروزه فروش مستقیم به یک مشتری می‌تواند از نظر صرفه جویی در زمان، تبلیغات و هزینه‌های دیگر ارزش داشته باشد. هزینه های دستیابی به یک مشتری می تواند کسب‌وکار شما را مختل کند مگر اینکه بارها و بارها اقدام به خرید نماید. بهترین فروشندگان و شرکت‌ها استراتژی‌هایی برای بدست آوردن مشتریان و نگه‌داشتن آنها اجرا می‌کنند. هدف شما باید توسعه روابط بلند مدت با مشتریان و حفظ آنها برای پیروزی بر رقبا باشد. هنگامی که شما استراتژی‌های جذب و حفظ مشتری را اجرا می کنید، باید بیش از قبل برای ایجاد و حفظ روابط بلند مدت با آنها تلاش کنید. در این مقاله به ۸ نکته برای افزایش رضایت مشتری و حفظ مشتری برای ادامه کار اشاره شده است: ۱. همیشه بر روی فروش دوم تمرکز داشته باشید. اولین فروش به مشتری همیشه سخت‌ترین و پرهزینه‌ترین است امّا دومین فروش مهم‌ترین است. فروش دوم اثباتی است برای قول‌هایی که شما هنگام فروش اول داده‌اید. در واقعیت، شما هر روز در معامله با مشتری برای دستیابی به پول، قول‌ هایی را

ادامه مقاله

۱۹
اردیبهشت

۵ راهکار کلیدی جهت مدیریت اعتراض مشتریان

۵ راهکار کلیدی جهت مدیریت اعتراض مشتریان این روزها فروش، شامل سلسله ای از مهارت های پیچیده است. بسیاری از خبرگان فروش موافقند که معامله قطعی نمی شود مگر آن که به اعتراضاتی که مشتری دارد خوب گوش کرده باشید، آنها را خوب فهمیده باشید و هریک را با موفقیت برطرف کرده باشید. غلبه بر اعتراضات، بلیت موفقیت فروش است. اکثر اعتراضات در واقع سوالات یا نگرانی های مشتری هستند. آنها معمولاً فضا را تیره و تارمی کنند تا از مشتری در برابر پشیمانی احتمالی از خرید یا خشم و غضب ناشی از اتخاذ یک تصمیم غلط خرید، محافظت کنند. گرچه مشتری ممکن است کاملاً صادق و صمیمی باشد، اما امکان دارد که شما نتوانید دربابید که دقیقاً دلمشغولی او چیست. اندکی فکر کنید تا ببینید دیدگاه شما نسبت به اعتراضات چیست. به اعتراضات، چگونه پاسخ می دهید؟ نگرش شما چیست؟ اگر پس از شنیدن یک اعتراض، بلافاصله پاسخ شما این باشد که از خود بپرسید « منظور مشتری از این اعتراض واقعاً چیست؟» در مسیر درستی حرکت کرده اید. در این جا با یک راهبرد ۵ مرحله ای شما را راهنمایی می کنیم که چگونه اعتراضات مشتری را مدیریت کنید. ۱- اعتراضات مشتریان را پذیرا باشید و به آنها

ادامه مقاله

۷
اردیبهشت

چه عباراتی مناسب کسب و کارتان نیستند؟

چه عباراتی مناسب کسب و کارتان نیستند؟» ارتباطات در کسب‌ و کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مشتری سوالی می پرسد و پاسخی از جانب کارمند یا مدیر مجموعه دریافت می کند. سوالی که کارمند از رئیسش می پرسد یا اینکه نظرش را در مورد موضوعی بیان می کند و انتظار پاسخ را دارد. متاسفانه پاسخی که داده می شود ممکن است مناسب و قانع کننده نباشد. گاهی به کار بردن عبارات منفی منجر می شود که مشتری انگیزه اش را برای خرید از دست بدهد یا حتی دیگر به فروشگاه شما مراجعه نکند. اگر به کارمندتان جواب منفی بدهید یا اگر هیچ جوابی به او ندهید، ممکن است منجر به بی انگیزه شدن آن ها شود. یک عبارت منفی ساکت کردن مشتری یا کارمند است، اما با یک تغییر کوچک در کلمات می توانید عبارت را تبدیل به جمله ای مثبت کنید. وقتی از جملات و عبارات صحیح استفاده کنید مشتریان به خرید راغب می شوند، وفاداری شان به کسب و کارتان بیشتر می شود و به سفیرانی برای کسب و کارتان تبدیل خواهند شد. همچنین وقتی کلمات هوشمندانه انتخاب شوند، کارمندان تعهد به کارشان بالا می رود و خود را جزیی از یک سازمان موفق و در

ادامه مقاله

۲
اردیبهشت

۳ راه برای غلبه بر موانع کسب و کار

۳ راه برای غلبه بر موانع کسب و کار» حتماً شما هم زمانی با موانعی در راه پیشرفت کسب و کارتان مواجه شده اید. موانع و چالش ها در هر برهه ای از زمان وجود دارند و برای همه اتفاق می افتند اما نکته مهم این جاست که شما چگونه آنها را مدیریت می کنید؟ در هر کسب و کاری مشکلات، موانع و سدها و مسیرهای انحرافی زیادی پیش روی ما قرار دارد در واقع هر کدام از مشکلات به ما ثابت می کنند که چقدر به هدفمان و آینده ی مورد نظرمان، تعهد داریم و چقدر برای رسیدن به خواسته هایمان تلاش می کنیم. وقتی شرکتتان با مانع یا مشکلی مواجه می شود، چه عکس العملی نشان می دهید؟ وقتی میزان فروشتان کاهش می یابد، همکاری و همدلی کارمندانتان کم و بهره وری شان کاهش می یابد، چه می کنید؟ چگونه از سد هایی که سر راه موفقیت کسب و کارتان وجود دارند، عبور می کنید؟ در این جا به ۳ روش ساده برای مواجه شدن با مشکلات اشاره شده است: ۱-جایگاه فعلی تان را ارزیابی کنید مشکل تان را می شناسید؟ مشکلی ساده دارید و یا اینکه با مشکلی به شدت بغرنج و پیچیده مواجه شده اید؟ در

ادامه مقاله

۳۰
فروردین

قدرت حافظه تان را تقویت کنید

قدرت حافظه تان را تقویت کنید» با افزایش سن و ورود سیل اطلاعات به زندگی روزمره، بر اهمیت آگاهی از روش حفظ مطلب افزوده می شود. ما باید کلمات عبور، رمزها و کدهای امنیتی، همچنین تاریخ های تولد، سالگردها و قرار های ملاقات را به خاطر بسپاریم. اما داشتن حافظه قوی با توانایی یادآوری حقایق و اعداد در مواقع لزوم، متفاوت است. تقویت حافظه، افزایش کارایی ذهن را در تمامی جنبه های زندگی در پیش دارد، از افزایش مهارت های اجتماعی و یادآوری نام افراد گرفته تا یادآوری تجربیات گذشته. بدون وجود توانایی یادآوری، یادگیری معنا نداشت؛ زیرا به محض یادگیری مطالب، آن ها را از یاد می بردید! در این مقاله روش های مفیدی برای تقویت حافظه، ارائه می شود که قابل یادگیری و کاربرد در زندگی هستند و به موفقیت بیشتر شما کمک می کنند. شکل گیری حافظه حافظه ها انواع مختلفی دارند؛ معمول ترین نوع آن، حافظه کوتاه مدت است که در زندگی روزمره کاربرد دارد، سطح عمیق تر آن حافظه بلند مدت می باشد، اما انواع دیگری از حافظه از جمله تلویحی و آشکار، فرآیندی و اظهاری نیز وجود دارند. انواع مختلف حافظه در یک فعالیت خاص مثلاً دوچرخه سواری، یادگیری زبان خارجی، یادآوری حقایق و

ادامه مقاله