۱۰
آذر

۵ نوع سوال که فروشندگان باید از پرسیدن آن اجتناب کنند

    ویژه

همانطور که می دانید امروزه فروشندگان به این شیوه آموزش می بینند که کمتر صحبت کرده و بیشتر سوال بپرسند. اما همه سوالات ارزش پرسیدن ندارند. زیرا پرسیدن سوالات نابجا و بی مورد نه تنها با ارزش ترین دارایی انسانها ،

ادامه مقاله
۸
آذر

بهینه‌سازی رسانه اجتماعی چیست؟

همانند بهینه سازی موتورهای جستجو، بهینه‌سازی رسانه اجتماعی نیز نقش بسیاری در موفقیت یک وبسایت بازی می‌کند. به‌خصوص، امروزه سیگنال‌های اجتماعی سئوی وبلاگ یا وبسایت شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بازاریابی رسانه اجتماعی و بهینه‌سازی وبلاگ یا سایت ما به یک اندازه دارای اهمیت هستند.

ادامه مقاله
۶
آذر

۲۵ اشتباه زبان بدن که در محل کار خود مرتکب می شوید

وقتی دست به سینه می شوید چه پیامی منتقل می کنید؟ وقتی خود را خم می کنید چطور؟ اشتباهات زبان بدن می تواند در ادراک افراد در کسب و کار تاثیر گذار باشد. وقتی با افراد ارتباط برقرار می کنیم، ذهن ما بیشتر از چیزی که درباره آن صحبت می شود را بررسی می کند.

ادامه مقاله
۵
آذر

آموزش زبان تجاری (درس چهاردهم)

۱) competition (رقابت)

تعریف:

در اقتصاد به معنای رقابت کردن با فروشندگان دیگر در فروش، سودآوری و سهم بازار و ارائه بهترین قیمت، کیفیت و خدمات است.

مثال :
۱-The company was under serious competition from overseas companies which could manufacture a similar product for much less thanks to lower employee wages.

ادامه مقاله
۳
آذر

چگونه کارکنان را به طور موثر مدیریت کنیم؟

    ویژه

چگونه کارکنان را به طور موثر مدیریت کنیم؟»اگر با تکنیک های مدیریت کارکنان آشنایی نداشته باشید، مدیریت آنها در بعضی شرایط بسیار سخت و دشوار خواهد شد. شما به عنوان یک مدیر باید به کارکنان خود انگیزه داده و در صورتی که نتوانید این انگیزه را در کارکنان ایجاد کنید، تأثیرات جبران ناپذیر و ناگواری برای کار شما در بر خواهد داشت و به جای رهبری یک تیم متعادل؛ خود را درگیر استخدام و اخراج پی در پی کارکنان خواهید نمود. با تغییر شرایط کاری، تکنیک های مدیریت کارکنان نیز تکامل پیدا می کند که در نتیجه آن باید رویکردهای جدیدی را برای کار خود اتخاذ کنید. استفاده دقیق و به موقع از روش ها و رویکردها حتی برای بهترین مدیران نیز لازم است. حال با در نظر گرفتن این نکته، بهترین ترفندها و ایده ها را برای بهبود مهارت مدیریت کارکنان، در اختیار شما قرار می دهیم. ۱-انعطاف پذیری را به کارکنان خود هدیه دهید. انعطاف پذیری کارکنان یکی از بهترین شاخص های مشخص کننده یک محیط کاری شاد است. کارکنان بیش از هر چیزی تمایل دارند کارها را به سبک خودشان انجام دهند – برنامه زمانی خودشان را ایجاد کنند، از راه دور کار کنند و پروژه های

ادامه مقاله

۱
آذر

۸ راه حل برای چالش های بازاریابی در شبکه های اجتماعی

امروزه، شبکه‎های اجتماعی به جولانگاه برندها و شرکت‎های مختلف تبدیل شده است و فیسبوک،‌ اینستاگرام یا توئیتر با هزاران لایک، نظر و خبر به میعادگاهی برای مخاطبان بدل گشته‏ اند. یک سوم از جمعیت ۷ میلیارد و ۱۲۵ میلیون نفری زمین ما‎های مجازی حضوری فعال دارند و کاربران پر مشغله‏ ی شبکه‏ های اجتماعی خوانده می‎شوند.

ادامه مقاله
۲۹
آبان

چگونه یک بیانیه مأموریت و چشم‌انداز قانع‌کننده بنویسیم؟

شاید نوشتن بیانیه مأموریت (mission statement) و چشم‌انداز (vision statement) قانع کننده، آسان به نظر برسد. در واقع، حتّی یک جمله ضعیف می‌تواند شانس شما را برای حفظ استعدادهای جدید نابود کند و باعث آشفتگی در محل کار شود.

ادامه مقاله
۲۹
آبان

آموزش زبان تجاری (درس سیزدهم)

تعداد پرسنل و زیردستانی که یک مدیر می تواند به صورت مستقیم مدیریت کند. تعداد این افراد بسته به نوع کار متفاوت بوده، مثلاً در مشاغل با فعالیت های پیچیده، تعداد افراد ۶ نفر و در کارهای روتین و معمول به ۲۰ نفر یا بیشتر می رسد.The span of control by the manager was vast in his reach of influence with regards to the business project.

ادامه مقاله
۲۶
آبان

چگونگی مدیریت منابع انسانی در هفته اول کاری

    ویژه

فرآبند استخدام و جذب منابع انسانی یکی از اصلی ترین استراتژی های راهبردی هر کسب و کاری است که بی توجهی به آن می تواند حتی باعث ورشکستگی کسب و کارتان شود. چرا؟ چون شما اقدام به جذب منابع انسانی غیر کاربردی و غیر موثر می کنید و پس از آن نیز در خوش بینانه ترین حالت ممکن (بر اساس مشاهدات، سازمان هایی که به فرآیند استخدام بی توجه و یا کم توجه هستند هیچ برنامه ای جهت رشد و توسعه منابع انسانی خود ندارند.) پس از یک دوره نهایتاً ۶ ماهه، نیروی انسانی شما به دلیل گزینش اشتباه یا از سازمان خارج می شود و یا با عملکردی بین ۲۰ الی ۳۵ درصد ظرفیت مورد انتظار شما در حال ارائه خدمت است.

ادامه مقاله
۲۴
آبان

آیا کسب و کار شما نیاز به مدیریت پروژه دارد؟

آیا کسب و کار شما نیاز به مدیریت پروژه دارد؟» تا به حال از ابزارهای بهره وری استفاده کردید؟ همیشه چه مقدار زمان صرف می کنید تا ایمیل، دست نوشته، اسناد و مدارکتان را پیدا کنید؟ آیا ابزار یا سیستمی برای پیدا کردن آنها در اختیار دارید؟ شاید دلیل حضور یک مدیر پروژه در سازمان ها همین عامل باشد. کسی که وظیفه اش به مدیریت کردن این وظایف اختصاص داده شده است.

اما آیا می دانستید که با یک رویکرد درست، دیگر نیازی به مدیر پروژه نخواهید داشت؟ بهره وری بهینه خصوصاً در کسب و کارهای کوچک و متوسط، می تواند باعث تحریک همبستگی و همکاری تیم های کارآمد شود.

ادامه مقاله
۲۲
آبان

با ۵ قانون طلایی در بازاریابی پیشرو شوید

    ویژه

با ۵ قانون طلایی در بازاریابی پیشرو شوید» این روزها اینترنت پر از اطلاعاتی درباره ی چگونگی ایجاد یک لندینگ پیج، برنامه ریزی برای کمپین ایمیلی و غیره است. اما اغلب نمی شنویم که درباره اصول ابتدایی بازاریابی سوالی بپرسند. به نظر می رسد در این دوره ی تخصصی از اینترنت، بازاریابی به جای یک چارچوب مفهومی، به مجموعه ای از سیستم ها تبدیل شده است. در اینجا سوال مهم این است که آیا بازاریابی "قوانینی" دارد که برای مخاطبین آنلاین یا آفلاین نیز صادق باشد؟ در دهه های آینده بازاریابی متفاوت خواهد بود، وسعت داده ها نیز در حال تغییر دادن همه چیز هستند. ابزارها و محصولاتی که به اینترنت متصل اند و ویژگی های وسیعی دارند که متغیرهای بسیاری را با یکدیگر ترکیب می کنند. واقعیت مجازی همه چیز را تغییر خواهد داد. اما اهمیتی ندارد چه اتفاقی می افتد، زیرا ۵ قانون بازاریابی که در زیر آمده اند احتمالاً هیچ گاه تغییر نخواهند کرد زیرا آنها به سختی در روانشناسی مشتری ریشه کرده  و برای استراتژی های کسب و کار، توسعه ی محصول و خصوصاً برای رشد پیامدهایی دارند. ۱-به جای بهتر بودن اولین باشید. وقتی یک شرکت در حوزه ای "اولین" باشد،  مثل کوکاکولا با نوشابه

ادامه مقاله

۲۲
آبان

آموزش زبان تجاری (درس دوازدهم)

وقتی یک شرکت، شرکت های تولید و یا توزیع و پخش محصولات خود را تحت تملک خود در می آورد تا پس از مرحله تولید، کنترل خودر را بر این قسمت ها افزایش دهد. وقتی یک شرکت مالک تامین کننده های خود شود، به آن ادغام رو به عقب گفته می شود و اگر مالک زنجیره توزیع گردد، به آن ادغام رو به جلو گویند.

ادامه مقاله
۱۹
آبان

چگونه بهترین ها را استخدام کنیم؟

    ویژه

در پروسه های بهره وری منابع انسانی حلقه ی گمشده ای قرار دارد که کم توجهی به آن لطمات جبران ناپذیری به کسب و کارهای ایرانی وارد نموده است. حلقه ای که با وجود اهمیت استراتژیک آن به سادگی از آن عبور می کنند. استخدام و فرآیندهای مرتبط با آن از کلیدی ترین مباحث مربوط به منابع انسانی است.

ادامه مقاله