۷ ترفند روانشناسی برای ورود به ذهن مشتری

۷ ترفند روانشناسی برای ورود به ذهن مشتری» رفتار انسان ها خیلی از هم متفاوت نیست. به همین دلیل است که بازاریابان از روانشناسی بعنوان ابزاری برای دستیابی به مشتریان، ایجاد وفاداری و سرانجام برای فروش استفاده می کنند. برای مشاهده کاربرد روانشناسی، تمام کاری که باید انجام دهید توجه به تبلیغات چاپی، تلویزیونی و حتی تبلیغات بیلبوردی است. شواهد استفاده از روانشناسی در این نوع تبلیغات را به سرعت خواهید دید!

بازاریابان به دلیل کاربردی بودن روانشناسی، از آن استفاده می کنند. شما هم می توانید از این تکنیک ها در بازاریابی رسانه های اجتماعی خود استفاده نمایید. تمام چیزی که نیاز دارید یافتن ترفند مناسب است. در اینجا برای شروع، به ۷ ترفند اشاره شده است:

۱- به آنها هدیه دهید.

به مخاطبین خود هدیه دهید، با این کار آنها حسی از جبران کردن خواهند داشت. کمی بیاندیشید. اگر به شما هدیه ای داده شود، آیا دو مورد زیر در ابتدا به ذهن شما نمی رسند؟

۱- از طرف مقابل تشکر کنید.

۲- برای جبران آن کاری انجام دهید.

نیازی نیست هدیه ای که می دهید عجیب و یا گران قیمت باشد. در اینجا به چند هدیه جذاب اشاره می کنیم که استفاده از آن آسان بوده و مخاطبین را تشویق می کند تا با ما به گونه ای دیگر رفتار کنند:

- ارائه تخفیف در سفارش اول که در ازای آن افراد مشترک ایمیل شما گردند.

- ۱۴روز اضافی در استفاده از تخفیف در ازای پسندیدن و به اشتراک گذاری مطالب منتشر شده.

- یک هدیه ارزان قیمت که در سفارش مشتری گنجانده شده است.

حتماً بخوانید :  نکاتی در زمینه وفاداری مشتری در صنعت رستوران داری

- یک کتاب الکترونیکی رایگان برای زمان بندی تماس با آنها به جهت یادآوری فروش.

- دسترسی به محتوا از طریق ایمیل قبل از انتشار آن محتوا در شبکه های اجتماعی در ازای پیوستن به لیست مشترکین شما.

۲- ایجاد اعتماد در مشتری با قرار دادن یک عکس جذاب در پروفایل.

بله! بنظر می رسد اهمیت داشته باشد. اکنون شما متوجه شده اید که داشتن یک عکس جذاب در پروفایل مهم است اما آیا می دانید آن عکس شامل چه چیزهایی می شود؟ عموماً افراد جذب چهره های خندان می شوند تا چهره های عبوس و جدی، و همچنین پس زمینه ای را ترجیح می دهند که کمی تیره تر باشد.

۳- به مشتری انتخاب های زیادی ندهید.

اگر به افراد انتخاب های زیادی بدهید در آن غرق می شوند. تصمیم گیری یک فرایند استرس زا بوده و می تواند بر حالت فرد تاثیر منفی بگذارد؛ نتیجه ممکن است این طور شود که مشتری بالقوه شما قبل از خرید، از آن دست بکشد.

در عوض، موارد محدودی به مشتریان پیشنهاد دهید. ممکن است مواردی وجود داشته باشد که در آن تنها پیشنهاد یک گزینه، بهترین کار باشد.

۴- در کارتان ماهر شوید.

قبل از اینکه مشتریان خریدی انجام دهند، به دنبال نظرات و توصیه های افرادی می روند که به آنها اعتماد دارند. ممکن است به این معنی باشد که به وب سایت های مختلف رفته و نظرات افراد را درباره آن محصول یا خدمت بخوانند؛ همچنین ممکن است به وب سایت مشتریان طرفدار رفته و مقالات یا مطالعات صورت گرفته را جستجو کنند.

حتماً بخوانید :  5 راهکار کلیدی جهت مدیریت اعتراض مشتریان

خوشبختانه شما می توانید با آنها رودررو شوید. تنها باید کاری انجام دهید که مخاطبین، شما را در صنعت تان حرفه ای بدانند. می توانید این کار را با انتشار محتواهایی انجام داده که شما را در موقعیتتان به عنوان یک حرفه ای نشان دهد.

۵- در مشتری احساسات و هیجان ایجاد کنید.

فرصت ها وجود دارند، اگر وارد فیسبوک یا شبکه های اجتماعی دیگر شوید حداقل یک ویدئو یا محتوا خواهید دید که به اعماق ذهن شما نفوذ کرده و یا باعث می شود  به چیزی مشتاق شوید. به این علت است که محتوای ملموس و احساسی، تاثیرگذار بوده، ذهن را درگیر کرده و افراد این گونه محتواها را می پسندند و به اشتراک می گذارند.

۶-حضور منظم داشته باشید.

آشنایی با مخاطبین موجب می شود جذاب تر و قابل اعتماد تر شوید. فیلم "Rudy" بعنوان یکی از تاثیرگذارترین فیلم ها شناخته شده است. رودی یک مرد جوانی بود که آرزوی بازی فوتبال در تیم Notre Dame را داشت. متاسفانه او مناسب بازی در فوتبال دانشگاه نبود، اما او به تلاش ادامه داد. در بازی ها مختلف شرکت می کرد، در تمرین ها حضور داشت و در نهایت توجه و احترام مربیان و بازیکنان را بدست آورد و در تیم دانشگاه قرارداده شد.

رودی در ابتدا فقط حضور داشت، سپس دیگران با او آشنا شده و مورد احترام واقع شد. شما نیز می توانید با مخاطبین تان بطور مشابه رفتار کنید و بر اساس یک نظم روتین، محتوای غنی تولید کنید .

۷-کاری کنید که کاربران شبکه های اجتماعی احساس تعلق کنند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی درباره ی ایجاد ارتباط است. هدف شما باید ایجاد حلقه ی آنلاین اجتماعی بوده که شامل انواع پلتفرم های شبکه های اجتماعی می شود. از این طریق افراد را مشتاق کرده بخشی از حلقه شما باشند و پس از حضور آنها، باید حس ارزش را القاء کنید.

حتماً بخوانید :  کمپین‌های بازاریابی اثربخش چگونه ایجاد می‌شوند؟

۷ ترفند روانشناسی برای ورود به ذهن مشتری

این کار می تواند با قدم های ساده شروع شود مثل ارسال پیام تشکر در زمانی که شخصی شما را در فیسبوک یا تویتر دنبال می کند. همچنین می توانید یک قدم فراتر رفته، افرادی که در صفحه ی شما فعال هستند را مشخص کرده و مطالب آنها را بپسندید و یا به اشتراک بگذارید. این کار نه تنها وفاداری برند را افزایش می دهد بلکه دیگران شما را به عنوان نماینده برندتان خواهند شناخت.

با استفاده از روش های یاد می شده می توانید نامتان را در ذهن مشتری ها و خریداران ثبت کرده و بر روی تصمیم خرید آنها تاثیرگذار باشید.

خواننده گرامی شما از کدامیک از این روش ها در کسب و کارتان استفاده نموده اید؟

دیدگاه خود را بنویسید