۵ مهارت مهم برای استخدام شما

۵ مهارت مهم برای استخدام شما » آیا شما دارای مهارت‌های ارتباطی قوی هستید؟ آیا در یک مجموعه تیمی عملکرد خوبی دارید؟ اگر چنین است به احتمال زیاد شما یکی از کاندیداهای پر طرفدار از سوی کارفرمایان در سال جدید خواهید بود.

با توجّه به گزارش NACE در نوامبر ۲۰۱۴، رهبری، توانایی کار در یک تیم و مهارت‌های ارتباطی قوی، تعدادی از مهارت‌هایی هستند که کارفرمایان به دنبال آنها در بین کاندیداها هستند.

همان طور که شما خودتان را برای جستجوی کار آماده می‌کنید، مهم است که از مهارت‌هایی که باعث استخدام شما در این سال خواهند شد، آگاه باشید.

۱-رهبری

کاندیداهایی احتمال زیاد برای استخدام شدن دارند که بتوانند توانایی خود را در مدیریت محل کار به کارفرمایان نشان دهند. رهبری یکی از خصوصیات مهمی است که باید حتماً دارا باشید به دلیل اینکه کارفرمایان، کارکنانی می‌خواهند که بتوانند تیم‌ها را رهبری کنند، در مسئولیت‌های متفاوت نقش‌ ایفا کنند و توانایی مدیریت همکاران خود را داشته باشند.

مهارت‌های رهبری خود را به کارفرمایان از طریق صحبت کردن در مورد موقعیت‌های رهبری که قبلاً تجربه کرده‌اید یا شرایطی که شما مجبور به هدایت تیم محل کار خود شدید، نشان دهید. کارفرمایان از این طریق متوجّه  می‌شوند که شما توانایی رهبری شرکت آنها را دارا می‌باشید.

۲-توانایی کار در یک تیم

توانایی کار در یک تیم به این معنی است که شما مهارت همکاری و کارکردن با دیگران به طور موثّر را دارا باشید. به عنوان یکی از اعضای تیم شما باید توانایی الهام بخشیدن به سایر اعضا و با هم کارکردن برای رسیدن به هدف را داشته باشید. این مهارت از سوی کارفرمایان بسیار با ارزش است به دلیل این‌که آنها به دنبال کارمندانی هستند که بتوانند نقاط قوّت خود را به تیم منتقل کنند.

حتماً بخوانید :  چگونه برای استارتاپ خود همکار پیدا می کنید؟

۳-حل مشکل

حل‌کردن مشکل مهارتی است که بسیاری از جویندگان کار به آن برای تحت تأثیر قرار دادن کارفرمایان فکر نمی‌کنند. با این حال، این یک مهارت مهم است که شما باید برای استخدام شدن دارا باشید. مهارت‌های خود را در این زمینه به کارفرمایان از طریق گفتن به آنها در مورد زمانی‌که شما مجبور به حل یک مشکل بودید و نتیجه ای که بدست آوردید نشان دهید.

۴-ارتباط نوشتاری و کلامی

در دنیای امروز مهارت‌های نوشتاری و کلامی برای دستیابی به موفقیت در محیط‌های کاری ضروری هستند. اگر شما یکی از کاندیدا‌های شغلی هستید یا برای یک مقام رهبری درخواستی داده‌اید، شما باید مهارت‌های ارتباطی عالی داشته باشید.

فرآیند استخدام یک فرصت عالی برای شما است تا مهارت‌های ارتباطی خود را به کارفرمایان نشان دهید. در آغاز بررسی روند درخواستتان، از طریق نوشتن یک رزومه به همراه نامه توضیحی و برقراری ارتباط سریع با مدیر استخدام، به کارفرمایان نشان دهید که شما به راحتی می‌توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید. همچنین در هنگام مصاحبه نیز شما فرصت دیگری برای نشان دادن مهارت‌های کلامی خود دارید.

۵-ابتکار عمل

کارفرمایان کسانی را استخدام می‌کنند که افکار محدودی ندارند. به همین دلیل داشتن ابتکار عمل ویژگی است که باعث می‌شود کاندیداهایی با این ویژگی در فرآیند استخدام از سایرین جدا شوند.

ابتکار عمل خود را به کارفرمایان از طریق بیان موفقیت‌های خود در زمانی که مجبور بودید پروژه‌ای را تکمیل کنید یا با محدودیت زمانی مواجه بودید، نشان دهید. به عنوان مثال، بگوید که مدیر قبلیم از من خواسته بود تا یک گزارش را در آخرین دقایق برای یک ارائه مهم آماده کنم. شما می‌توانید در مورد آنچه که انجام داده‌اید تا قبل از ضرب‌العجل گزارش را آماده کنید، صحبت کنید.

حتماً بخوانید :  باید ها و نباید های رابطه با مدیر جدید

همانطور که شما به دنبال کار هستید و برای شغل‌ها درخواست ارسال می‌کنید این مهارت‌ها را نیز در ذهن خود داشته باشید. با آموختن بعضی از این مهارت‌ها به عنوان یک حرفه‌ای، کارفرمایان بیشتری به شما توجّه خواهند کرد و به یک شغل در سال جدید دست خواهید یافت.

دیدگاه خود را بنویسید