با ۵ قانون طلایی در بازاریابی پیشرو شوید

    ویژه

با 5 قانون طلایی در بازاریابی پیشرو شوید» این روزها اینترنت پر از اطلاعاتی درباره ی چگونگی ایجاد یک لندینگ پیج، برنامه ریزی برای کمپین ایمیلی و غیره است. اما اغلب نمی شنویم که درباره اصول ابتدایی بازاریابی سوالی بپرسند. به نظر می رسد در این دوره ی تخصصی از اینترنت، بازاریابی به جای یک چارچوب مفهومی، به مجموعه ای از سیستم ها تبدیل شده است.

در اینجا سوال مهم این است که آیا بازاریابی "قوانینی" دارد که برای مخاطبین آنلاین یا آفلاین نیز صادق باشد؟

در دهه های آینده بازاریابی متفاوت خواهد بود، وسعت داده ها نیز در حال تغییر دادن همه چیز هستند. ابزارها و محصولاتی که به اینترنت متصل اند و ویژگی های وسیعی دارند که متغیرهای بسیاری را با یکدیگر ترکیب می کنند. واقعیت مجازی همه چیز را تغییر خواهد داد.

اما اهمیتی ندارد چه اتفاقی می افتد، زیرا 5 قانون بازاریابی که در زیر آمده اند احتمالاً هیچ گاه تغییر نخواهند کرد زیرا آنها به سختی در روانشناسی مشتری ریشه کرده  و برای استراتژی های کسب و کار، توسعه ی محصول و خصوصاً برای رشد پیامدهایی دارند.

1-به جای بهتر بودن اولین باشید.

وقتی یک شرکت در حوزه ای "اولین" باشد،  مثل کوکاکولا با نوشابه های گازدارش، تاثیر و احساسی که ایجاد می کند برای چندین نسل دوام می آورد.

کوکاکولا در سال 1892 تاسیس شد.  از 124 سال پیش تا کنون برندهای رقیب بی شماری آمدند و رفتند. تنها پپسی (که در سال 1898 که 6سال پس از کوکاکولا تاسیس شد)  یک رقیب واقعی باقی ماند. تا سال 2015 کوکاکولا صاحب 42.7 درصد از بازار نوشابه بود درحالی که پپسی صاحب 31.1 درصد از بازار بود.

حتماً بخوانید :  15 گام تا فروش محصول جدید

به بیانی دیگر، آن 6 سال اختلاف برای اولین بودن در بازار در طول 124 سال به 11.6 درصد مزیت رسید. با وجود اینکه پپسی در طعم برنده شد اما این درصد حقیقت دارد.

2-اگر نمی توانید در یک حوزه اول باشید، یک طبقه جدید ایجاد کنید.

تقریبا در همه ی طبقه هایی که تاکنون ایجاد شده اند، شرکتی اول و مقلدان بسیاری بوده اند. اما مثل کوکاکولا و پپسی، رقبایی که در طول چند دهه به رقابت پرداختند در نهایت به یک مسابقه ی دو نفره می پردازند.

جهت مشاهده ادامه متن، باید وارد حساب کاربری خود شوید.

دیدگاه خود را بنویسید