۱۳ اشتباه ارتباطی رهبران

    ویژه

13 اشتباه ارتباطی رهبران» ارتباط یک هنر است. برخی از بزرگ‌ترین رهبران در تاریخ به دلیل توانایی‌شان در الهام بخشیدن به دیگران از طریق کلامشان و نیز قابلیت گوش دادن به حرف‌های تیم خود مورد احترام قرارگرفته‌اند. از طرف دیگر، روسایی که محبوب نیستند باعث می‌شوند که تیم ‌شان احساس نالایقی، کم ارزشی، و پشیمانی داشته باشند.

آیا تاکنون از کار یکنواخت و روزانه‌ی خود یک قدم فراتر گذاشته‌اید تا مهارت‌های ارتباطی خود را ارزشیابی کنید؟

اگر با خود فکر می‌کنید چرا من این کار را انجام دادم یا چرا آن حرف را زدم، کنترل خود را از دست ندهید. این فقط بدان معناست که باید لحن صحبت و زبان بدن خود را باهم هماهنگ کنید تا به تیم خود احساس ارزش و احترام را انتقال دهید تا موفق‌تر و محترم‌تر باشند.

  1. فراموش کردن فردیت

وقتی که ارتباط بین افراد برقرار می‌شود انجام کارها بسیار آسان‌تر می‌گردد. زمان‌هایی را به صحبت درباره کسب‌وکار و زمان‌هایی را به صحبت درباره زندگی اختصاص دهید. تفاوت این دو را بدانید و در این صورت، جادوی واقعی ارتباطات را تجربه خواهید کرد.

  1. صحبت کردن همیشگی درباره خود

رهبران دوست دارند در مورد خودشان سخن بگویند. اعتمادبه‌نفس یکی از لازمه‌های رهبر است اما متأسفانه اغلب می‌توان آن را به عنوان عدم گفتگوی محترمانه با دیگران تفسیر کرد. یک گام به عقب بگذارید تا تشخیص دهید که مکالمات دو روش دارند. اگر در مورد موفقیت‌ها و دستاورد‌های خود حرف بزنید خوب است، اما نشان دهید که به فردی که با او در حال صحبت هستید علاقه دارید و واقعاً به حرف‌هایش گوش دهید.

  1. فکر کردن به پاسخ خود قبل از تمام شدن صحبت دیگران

این طبیعت انسان است که دلش می‌خواهد حرف‌هایش شنیده و درک شود. به عنوان رهبر، ما دوست داریم در بحث‌ها شرکت کنیم و هنگامی که دیگران در حال حرف زدن هستند به دنبال راه حل باشیم.

حتماً بخوانید :  چگونه مانند يك مدیر عالی بينديشيم؟

جهت مشاهده ادامه متن، باید وارد حساب کاربری خود شوید.

دیدگاه خود را بنویسید