۹ استراتژی بازاریابی الهام بخش در کسب و کار شما

QR Code For:  ۹ استراتژی بازاریابی الهام بخش در کسب و کار شما

لینک کوتاه شده مطلب :

۹ استراتژی بازاریابی الهام بخش در کسب و کار شما » ایجاد و حفظ یک کمپین بازاریابی که بتواند مخاطبان مورد نظر شما را جلب کند به تلاش فراوانی نیاز دارد. همه ما به دنبال راه ‌هایی هستیم تا بتوانیم مزیت های رقابتی مهمی به دست آوریم، با این وجود گاهی اوقات تمام تلاش‌ های ما با مانع مواجه شده و به شکست می ‌انجامد. اگر خودتان را در چنین وضعیتی دیدید، پس استراتژی های بازاریابی را که در ادامه به آنها اشاره می کنیم را امتحان کنید.

استراتژی بازاریابی ۱- با متحدان خود شریک شوید.

مشارکت‌ در بازاریابی مزایای فراوانی برای یک کمپین بازاریابی دارد. وقتی با فرد دیگر همکاری می ‌کنید، معمولاً به نتایج بهتری می‌‌ رسید. از همه مهم تر اینکه، ایجاد بازاریابی مشارکتی ارزان ‌تر است، بیشتر و سریع ‌تر به موفقیت رسیده و برند شما را به مخاطبان جدید معرفی می‌ کند.

استراتژی بازاریابی

استراتژی بازاریابی ۲ - همکاری با تأثیرگذاران

همکاری با تأثیرگذاران اصلی صنعتتان، روش دیگری است برای جذب مخاطبان جدید و گسترش آگاهی نسبت به برندتان. Lowe (فروشگاه وسایل خانگی) به طراحان برتر و وبلاگ نویسان اجازه داد تا از حساب اینستاگرامش برای چند روز استفاده کنند. Lowe به این تأثیر گذاران اجازه داد محتوای الهام بخش خود را به اشتراک گذاشته و به این ترتیب توانست مخاطبان جدیدی را جذب کند.

استراتژی بازاریابی ۳ - به مشتریان کمک کنید مشکلی را حل کنند.

«شما تا زمانی در کسب و کارتان باقی می مانید که راه حلی برای ارائه داشته باشید.» برخی از روش‌ هایی که با استفاده از آنها می ‌توان مشکلات مشتریان را حل کرد عبارتند از: تولید محتوا، ارائه کالایی ویژه برای راحت تر کردن زندگی، گوش دادن، پاسخ دادن به مشتریان، ایجاد برنامه‌ ها یا ابزارهای جدید.

حتماً بخوانید :  3 کار ممنوع بعد از یک مصاحبه استخدامی

استراتژی بازاریابی ۴ - بگذارید مشتریان با هم تعامل داشته باشند.

هر چقدر هم که کیفیت محصولات یا خدماتی که ارائه می‌ دهید خوب باشد باز هم مشتریان می‌ خواهند با شرکت و یا حداقل با دیگر مشتریان در تعامل باشند. برای مثال امریکن اکسپرس صاحبان کسب و کارهای کوچک را از طریق یک انجمن به یکدیگر ارتباط داد.

استراتژی بازاریابی ۵ -کمی از اپل یاد بگیرید.

اپل سزاوار این است که مورد اشاره قرار گیرد زیرا برند آن به طور کلی بر اساس طرفداران همیشگی و مادام العمرش ایجاد شده است. آنها چگونه توانستند این کار را انجام دهند؟ زمانی که iPod معرفی شد را به خاطر دارید؟ استراتژی نمادین و جدید اپل شامل همدردی، تمرکز و تسخیر افرادی بود که از iPod لذت می‌ بردند. شاید iPod بهترین MP3 پلیر موجود در بازار نبود، اما باعث شد برند اپل شناخته شود و این موضوع به تسلط آنها بر بازار کمک بسیار زیادی کرد.

در مقاله "بازاریابی اپل و ۱۰ درس کاربردی آن" به نکات جالب و خواندنی در خصوص شرکت اپل پرداخته ایم.

استراتژی بازاریابی ۶ - کارمندان را درگیر کنید.

بگذارید کارمندان بزرگترین قهرمانان و طرفداران برند شما باشند. این همان اتفاقی است که وقتی Caterpillar کمپین «برای آن بساز» را ایجاد کرد، رخ داد. ویدئوهای آنها به دست وفاداران این برند افتاد، و آنها را تحریک کرد که این ویدئوها را با دوستان و اقوام خود به اشتراک بگذارند.

استراتژی بازاریابی

استراتژی بازاریابی ۷ - مشتریان موجود را فراموش نکنید.

همه می دانیم که به دست آوردن مشتریان جدید برای رشد و پیشرفت شرکت بسیار مهم است. اما مشتریان قدیمی‌ ای که با شما همراه هستند را فراموش نکنید.  به مشتریان احساس منحصر به فرد بودن دهید تا احساس کنند که ویژه و خاص هستند.

حتماً بخوانید :  عوامل موفقیت و شکست در استارتاپ

استراتژی بازاریابی

استراتژی بازاریابی ۸ - جسارت کارهای جدید را داشته باشید.

شما هنوز هم می‌ توانید کمی از بازاریابی آفلاین برای ایجاد یک همهمه و شایعه حول محصول یا خدمات خود استفاده کنید. مثلاً، می‌توانید برای جلب توجه مشتریان از دوچرخه سوارهایی استفاده کنید که با لوگو و یا نام شما در شهر بگردند.

با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل SWOT می توانید برای تراز کردن کمپین بازاریابی و رشد بازاریابی کسب و کارتان استفاده کنید که در مقاله " استفاده از تجزیه و تحلیل SWOT برای رشد بازاریابی" از مدیران نواندیش، در مورد آن توضیح داده ایم.

استراتژی بازاریابی ۹- خاطرات نوستالژیک را زنده کنید.

کارآفرینان کشف جالبی از مجله تحقیقات مصرف کننده به اشتراک گذاشتند. این تحقیق نشان داد افرادی که از آنها خواسته شده بود به خاطرات گذشته فکر کنند نسبت به افرادی که از آنها خواسته شده بود به خاطرات جدید یا خاطرات آینده فکر کنند، حاضر بودند پول بیشتری برای خرید محصولات بپردازند؛ تحقیق دیگری نشان داد که افراد به طور فزاینده‌ ای پس از به یاد آوری رویدادی نوستالژیک حاضرند پول بیشتری به دیگران بپردازند.

شاید به همین دلیل است که برندهایی مانند کوکا کولا، کالوین کلین و اینترنت اکسپلورر کمپین‌ هایی را تشکیل داده‌اند تا نسل امروزی را به دهه ی گذشته ببرند.

خواننده گرامی : شما برای دمیدن زندگی به بازاریابی خود چه تاکتیک‌ هایی را در پیش می ‌گیرید؟

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

" دانلود رایگان فایل آموزشی " بزرگترین اشتباهات زبان بدن در محل کار

با مطالعه این فایل آموزشی، می توانید با 20 حرکت ممنوعه در زبان بدن آشنا شوید