چه عباراتی مناسب کسب و کارتان نیستند؟

چه عباراتی مناسب کسب و کارتان نیستند؟» ارتباطات در کسب‌ و کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مشتری سوالی می پرسد و پاسخی از جانب کارمند یا مدیر مجموعه دریافت می کند. سوالی که کارمند از رئیسش می پرسد یا اینکه نظرش را در مورد موضوعی بیان می کند و انتظار پاسخ را دارد. متاسفانه پاسخی که داده می شود ممکن است مناسب و قانع کننده نباشد.

گاهی به کار بردن عبارات منفی منجر می شود که مشتری انگیزه اش را برای خرید از دست بدهد یا حتی دیگر به فروشگاه شما مراجعه نکند. اگر به کارمندتان جواب منفی بدهید یا اگر هیچ جوابی به او ندهید، ممکن است منجر به بی انگیزه شدن آن ها شود.

یک عبارت منفی ساکت کردن مشتری یا کارمند است، اما با یک تغییر کوچک در کلمات می توانید عبارت را تبدیل به جمله ای مثبت کنید. وقتی از جملات و عبارات صحیح استفاده کنید مشتریان به خرید راغب می شوند، وفاداری شان به کسب و کارتان بیشتر می شود و به سفیرانی برای کسب و کارتان تبدیل خواهند شد. همچنین وقتی کلمات هوشمندانه انتخاب شوند، کارمندان تعهد به کارشان بالا می رود و خود را جزیی از یک سازمان موفق و در حال رشد خواهند دانست.

جملات انگیزاننده غالباً بدون بدون تمرین ایجاد نمی شوند. نقطه شروع این است که نگرش مثبتی داشته باشید. برای ایجاد روابط مستحکم، بعضی عبارات هرگز نباید در واژگان تان وجو داشته باشند. اطمینان پیدا کنید که فرهنگ لغت تجاری تان عبارات زیر را نداشته باشد:

۱-"ما نمی توانیم این کار را انجام دهیم"

این کاملاً یک جمله منفی و نامناسب است. بهتر است این جمله را تغییر دهید تا نتیجه بهتری بگیرید.

حتماً بخوانید :  دلایل کند بودن رشد کسب‌ وکار شما

بهتر است بگویید : " بررسی می کنیم و اگر امکان داشت کار شما را انجام می دهیم ".

۲- "بعداً انجام می دهیم"

به تعویق انداختن کارها در کسب و کار روش خوبی نیست؛ فقط تاخیر بی مورد است. مشتریان راضی و کارمندان وفادار تمایلی به انتظار کشیدن ندارند و می خواهند سریع تر به امورشان رسیدگی شود.

بهتر است این جمله را به کار ببرید "هر چه سریعتر انجامش می دهیم ".

ارتباط مناسب چه عباراتی مناسب کسب و کارتان نیستند؟

۳- "خیلی اهمیت ندارد"

نیازها و خواسته های مشتریان و کارمندان برایشان اهمیت زیادی دارد! مهم ترین مشتری یا کارکنانی یک کسب کار آنهایی هستند که در حال حاضر وجود دارند.

بهتر است از این عبارت استفاده کنید :" من کاملاً متوجه اهمیت این موضوع می شوم "

۴- "چرا اینقدر سوال می پرسید؟"

درست است که گاهاً بعضی افراد سوالات زیادی می پرسند اما این نکته را در نظر بگیرید که آن ها به پاسخ نیاز دارند. اگر آن ها سوالی می پرسند، این که جوابی بگیرند برایشان اهمیت دارد.

به جای این جمله بگویید " خوشحال می شوم که بتوانم به سوالات شما پاسخ دهم".

استفاده از جملات مثبت یا منفی تاثیر زیادی در ارتباطات دارد. در صورتی که از عبارات منفی استفاده کنید، مطمئن باشید که مشتریانتان به سمت رقبا رفته و کارمندانتان هم به دنبال شغل دیگری می گردند. اما ارتباطات مثبت باعث جذب مشتری و وفاداری کارمندان خواهد شد. تغییری کوچک در نحوه ارتباطتان، تاثیری شگفت بر موفقیت کارتان دارد.

همین حالا عبارات منفی و نامناسبی که استفاده می کنید را لیست کرده و آنها را از دایره لغاتتان حذف کنید. استفاده از عبارات مثبت نیاز به تمرین و تکرار دارند و وقتی به استفاده از آن ها عادت کنید، تغییری بارز در رفتار مشتریان و کارمندانتان خواهید دید.

حتماً بخوانید :  3 گام برای به اجرا درآوردن رویاهایتان

دیدگاه خود را بنویسید