۷ گام عملی در ایجاد یک کسب و کار موفق

    ویژه

7 گام عملی در ایجاد یک کسب و کار موفق» داشتن رویاهایی بزرگ – مانند گرداندن کسب و کار خود یا تبدیل ایده به شرکتی که می­تواند دنیا را تکان دهد – بسیار بلند پروازانه است. و تنها زمانی میسر می­ شود که بتوانید کسب و کار خود را بر پایه مدلی مستحکم و قوی پایه ریزی کنید.

شاید فکر می­ کنید مدل کسب و کار شما روشن و عالی است، اما در واقع فقط یک دسته فرضیه دارید! شما دو راه پیش روی خود دارید، یا وقت خود را با مدل­ های کسب و کار قدیمی هدر می­ دهید – منظور نوشتن سندی طولانی است که تعداد زیادی داده و نمودار را در بر می­ گیرد – یا اینکه کارآفرینی خود را به صورتی حرفه­ ای­ تر در پیش گرفته و از بوم مدل کسب و کار استفاده می­ کنید.

بوم مدل کسب و کار یک زبان بصری مشترک است که به عنوان نقطه مرجع و تابلویی برای طراحی مدل به کار رفته و باعث رشد و پیشرفت فعالیت­ های شما می­ گردد. این کار حرکتی راهبردی به سوی طراحی مدل کسب و کار نوآورانه محسوب می شود.

در اینجا هفت راهنمایی مهم در ایجاد و توسعه یک مدل کسب و کار مشتری مدار را به شما ارائه می­ دهیم.

1- از کپی برداری مدل کسب و کار به شدت خودداری کنید.

نکته اصلی در کارآفرینی و ایجاد یک استارتاپ ارائه چیزی واقعی و منحصر به فرد است؛ چیزی که بتواند زندگی افراد را بهبود ببخشد. بجای کپی برداری از مدل کسب و کار استارتاپ دیگران، باید از تکنیک­ های طراحی متفکرانه برای ایجاد ایده­ های تجاری تازه و نوآورانه استفاده کنید.

حتماً بخوانید :  آموزش زبان تجاری (درس هفتم)

2-تغییرات را در نظر بگیرید.

تغییرات بازار می­ تواند دوستی خوب برای یک کارآفرین باشد. معمولا زمان بر علیه شما است، پس نباید آن را برای تکمیل اولین مدل کسب و کار خود هدر دهید. واقعیت این است که مدل کسب و کار شما به محض ورود به مرحله کسب مشتری

جهت مشاهده ادامه متن، باید وارد حساب کاربری خود شوید.

۲ دیدگاه

  1. محمد میرمحمدی-پاسخ
    ۲۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۸

    مرسی از این مقاله ی مفید

    • مدیرنو-پاسخ
      ۲۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۹

      از توجه شما متشکریم آقای میرمحمدی.

دیدگاه خود را بنویسید