کانال های ارتباطی در ساخت برند ۳

کانال های ارتباطی در ساخت برند ۳» تاکنون در کتاب های جامع صنعت و تجارت تبلیغی داشته اید؟ تاکنون به طور مستقیم کارت پستالی را برای یک آدرس پستی فرستاده اید؟ تاکنون تماسی رسمی گرفته اید؟ تبریک، شما از کانال های ارتباطی در فرایند ساخت برند استفاده کرده اید. کانال های ارتباطی فرایند ساخت برند، پیشفرض یک برند فردی هستند. این ها مسیرهایی هستند برای ارتباطات بازاریابی که از آن ها بهره می برید تا برند خود را به سوی مخاطبان هدایت کنید و آن ها را به مشتری ایده آل تبدیل نمایید.
در قسمت اول و دوم ۵ کانال را بررسی کردیم. در اینجا به ادامه ی آن می پردازیم.

کانال ۶- اینترنت

• فراگیر.

• مزایا: این کانال هر کسی را هدف قرار می دهد. شیوه ای ثابت را پیش روی شما می گذارد تا اطلاعات را به مشتریان خود منتقل کنید و با هزینه ای کم با مخاطبان بسیار خود ارتباط برقرار نمایید.

به شما کمک میکند برند خود را به عنوان یک نخبه ی فناوری و یک فرد خلاق معرفی نمایید.

• معایب: ایجاد یک سایت مجلل پرهزینه است.

باید سایت فوق العاده ای داشته باشید. صبر کنید، خیلی ساده می گویم که این مسئله اجباری است. اگر حضور آنلاین قدرتمندی ندارید، کسب و کار خود را در مسیری طولانی، لنگان لنگان با خود می کشانید. سایتی که استفاده از آن راحت، و اطلاعات و قابلیت های به دربخور بسیاری در آن باشد، شرایطی را فراهم می آورد تا همراه با اطلاعات خود به صورت ۲۴ ساعته، مرکزی را برای فرایند ساخت برند داشته باشید و بدین ترتیب، مخاطبان شما می توانند در هر زمان بدان دسترسی پیدا کنند. سایت خوب، کارمندی کارآمد است.

می توانید فعالیت کاربران را کنترل کنید، مقاله هایی منتشرنمایید، منابع کاربردی را به اشتراک بگذارید، اطلاعات تماس آن ها را بگیرید، اطلاعات شخصی مشتریان را در محدوده ای که با کلمه ی عبور محافظت شده، قرار دهید و از منزل خود، برند فردی تان را با قرار دادن اشکال گرافیکی و کپی کردن مطالب هدایت کنید. اگر درست پیش بروید، وب سایت شما ابزاری قدرتمند خواهد شد تا با مخاطبان، رسانه و افراد با نفوذی که در حرفه ی شما هستند، برند خود را ایجاد نمایید.

اما این کانال ارتباطی چیزی بیش از یک وب سایت است. اگر استراتژی اینترنتی خوب و قدرتمند (و یک شرکت بازاریابی اینترنتی، به عنوان یک همکار استراتژیک) داشته باشید، این کانال ارتباطی می تواند شامل فرستادن منظم ایمیل های مستقیم به فهرست مخاطبان، نوشتن مطالبی در وبلاگ خودتان (یا کسی که به جای شما بنویسد)، فرستادن هفتگی یا ماهیانه ی یک خبرنامه ی الکترونیکی که مخاطبان شما بتوانند از مطالب آن استفاده کنند، فرستادن یک پیغام یادآوری قرار ملاقات به گوشی تلفن همراه مشتریان، و حتی تهیه ی فایل صوتی پادکست خودتان که شبکه ی رادیوی شخصی شما، محسوب می شود، باشد. پتانسیل اینترنت عملا نا محدود است؛ اینترنت می تواند ابزار حیرت انگیزی برای ارتقای شرکت شما باشد.

حتماً بخوانید :  کانال های ارتباطی در ساخت برند 2

تنها جنبه ی منفی استفاده از وب سایت این است که هر کسی می تواند با شما تماس بگیرد و درباره ی خدمات شما پرسش هایی از شما بپرسد. از طرفی، می توانید با طراحی زیبا و نوشتن مطالبی در وب سایت خود، مخاطبانی را که پرسش های بسیاری دارند، مشغول کنید و کاری سازید تنها کسانی با شما تماس بگیرند که می خواهید.

نکاتی وجود دارند که به اثر بخشی اینترنت برای شما می انجامند:

• در آن سرمایه گذاری کنید. اینترنت باید کسر بزرگی از بودجه ی شما را برای فرایند ساخت برند فردی شامل شود. در بدترین حالت باید یک وب سایت خوب داشته باشید.

• از یک متخصص طراحی و برنامه نویسی وب سایت یا یک شرکت بازاریابی اینترنتی با امکانات کامل بهره بگیرید تا به شما در استراتژی ایجاد سایت، برنامه نویسی، نرم افزار، طراحی و نگهداری از آن کمک کند و بتوانید از طریق موتورهای جستجو، ایمیل و چیزهای دیگر دیده شوید. پسر عمو/خاله یا فرزند نوجوان بهترین دوست دوران تحصیل خود را برای طراحی وب سایت خود به خدمت نگیرید.

• در هر برنامه ی بازاریابی، از تبلیغات گرفته تا بروشور و کارت شرکت، سایت خود را معرفی کنید. وب سایت شما باید همه جا باشد.

• اطلاعات سایت را به روز نگه دارید. مقاله ها و دیدگاه های جدید در وبلاگ، لینک های جدید به اخبار مرتبط و نظرات مشتریان، همه و همه شیوه های خوبی هستند تا وب سایت خود را جالب و دلچسب نگه دارید.

• حواستان باشد سیاست نامه ی حریم شخصی را در سایت خود قرار دهید. بدین ترتیب وقتی کاربران می خواهند اطلاعات تماس خود را به شما بدهند، احساس راحتی بیشتری خواهند داشت.

حتماً بخوانید :  10روش تداوم خدمات دهی در یک شرکت روبه رشد

• تحت تاثیر ابزارهای طراحی مانند فلش یا ویدئوهای کوئیک تایم قرار نگیرید. مطمئن آن ها می توانند سرگرم کننده باشند، اما طراحی محکم، نوشتار قوی و استفاده ی راحت مهم تر هستند.

کانال های ارتباطی در ساخت برند 3

کانال ۷- شبکه سازی

• خاص.

• مزایا: این موقعیت را در همایش های خیریه یا گروه های شبکه سازی برای شما به وجود می آورد تا به گونه ای موثر روابط جدیدی را با "افراد کلیدی و با نفوذ" شکل دهید؛ یک موقعیت بسیار شخصی و فوق العاده برای این که مواردی را بگویید و توضیح دهید که چه چیزی شما را متفاوت از دیگران می سازد.

• معایب: زمان بر بودن. ممکن است برای افراد خجالتی و کسانی که می خواهند سریع و صریح بفروشند، سخت باشد. معمولا زمان می برد تا معامله ای شکل گیرد.

مطمئنا تا به حال شبکه ای را ایجاد کرده اید. اگر به یک کنفرانس تخصصی، یک مزایده ی خیریه یا یک سمپوزیوم رفته باشید که در آن همکاران شما معرفی شده اند، تجربه ی شبکه سازی داشته اید.

شبکه سازی، برقراری تماس با همکاران و افراد با نفوذ در حرفه ی شماست که بیشتر در گردهمایی های عمومی و هم اندیشی های حرفه ای مانند کنفرانس هایی در سالن های تجاری اتفاق می افتد. هدف این است که دیگران را با خودتان آشنا کنید تا از این فضا جهت ایجاد روابط سازنده بهره ببرید و محصولات تبلیغاتی ای را که معمولا بروشور شخصی شما هستند، تهیه کنید و به دیگران بدهید تا پیش آن ها بماند. شبکه سازی در دو نوع موقعیت اتفاق می افتد: محیط های رسمی از جمله کنفرانس ها، همایش ها، گروه های شبکه سازی و گردهمایی های خیریه؛ و دوم، محیط های غیر رسمی مانند مهمانی ها، رویدادهای ورزشی و گالری های هنری.

 هدف اصلی شبکه سازی:

این است که کاری کند مردم شما را بشناسند، با نام شما و آنچه انجام می دهید آشنا شوند و در نهایت، شما را دوست داشته باشند و به شما اعتماد کنند. همان طور که می دانیم، مردم با افرادی که دوستشان دارند، کار می کنند. بنابراین شبکه سازی می تواند منبع درآمد بزرگی باشد.
شبکه سازی این است که روابطی ایجاد کنید تا به آهستگی معامله ساز شوند.
شبکه سازی خاص است و به همین دلیل باعث می شود روابط شما تنها با کسانی محکم شود که احساس میکنید می توانند شما را برای رسیدن به موفقیت کمک کنند. از طرفی، ابزار قدرتمندی است تا تجارت خود را در بلند مدت ارتقا دهید.

حتماً بخوانید :  یک نمایشگاه، هزاران اشتباه، یک واقعیت تلخ!

با توجه به این مسائل، نباید شبکه سازی را با این هدف انجام دهید که به سرعت معامله ای را صورت دهید که تقریبا همیشه با شکست مواجه خواهید شد. مردم نمی خواهند به عنوان منبع درآمد کسب و کار شما با آنان برخورد شود. بهترین شبکه سازی و در نتیجه ی آن، بهترین روابط تجاری، در نهایت به منفعت و اعتمادی دو طرفه منتهی خواهد شد. این کار زمان می برد.

شبکه سازی خوب مهارتی است که هر کسی ندارد. اگر با این موضوع راحت نیستید که با صراحت صحبت کنید یا اگر کاملا خجالتی هستید، شاید دوست داشته باشید دست کم به همایش های شبکه سازی رسمی روی بیاورید.

در این جا به چندین گام می پردازیم که می توانید بردارید تا شبکه سازی خود را اثر بخش سازید:

• در سازمان های حرفه ای عضو شوید تا کسانی در رده های مختلف را ملاقات کنید. به طور مستمر پیگیری کنید تا به ملاقات افراد مختلف بروید.

• همیشه بسته های حاوی اطلاعات با کیفیت عالی همراه خود داشته باشید تا در هر زمان که لازم بود، آن را به دیگران بدهید. پیشنهاد می کنم این بسته شامل چند نسخه از بروشور شخصی شما (نه کارت شرکت) باشد.

• همیشه کارت یا چیز دیگری را از کسی که با او ملاقات می کنید، بگیرید و آن اطلاعات را ظرف ۲۴ ساعت، در بانک اطلاعاتی یا دفترچه ی آدرس خود وارد نمایید.

• از فروش بپرهیزید. با اتفاقات اجتماعی آن طور که هستند، برخورد کنید، این ها موقعیت هایی هستند تا دوستان جدیدی به دست آورید و گفتگویی را آغاز کنید. هر کسی می داند که تجارت، موضوعی اصلی است، نباید این نکته را فراموش کنید.

• برنامه ای برای پیگیری داشته باشید و با کسانی که ممکن است در آینده مخاطب یا منبع ارجاع خوبی باشند و با آن ها ملاقات کنید، تماس بگیرید. اگر هیچ برنامه ی دیگری ندارید، مطمئن شوید وب سایت قدرتمندی دارید و می توانید به آنان معرفی کنید.

• خوش بگذرانید. ملاقات دیگران باید موقعیت مناسبی را برای شما فراهم کند، نه شرایطی که در آن تحت فشار باشید.

ادامه دارد...

برگرفته از کتاب:     برند خودت باش


دیدگاه خود را بنویسید