کانال های ارتباطی در ساخت برند ۲

کانال های ارتباطی در ساخت برند ۲» تاکنون در کتاب های جامع صنعت و تجارت تبلیغی داشته اید؟ تاکنون به طور مستقیم کارت پستالی را برای یک آدرس پستی فرستاده اید؟ تاکنون تماسی رسمی گرفته اید؟ تبریک، شما از کانال های ارتباطی در فرایند ساخت برند استفاده کرده اید. کانال های ارتباطی فرایند ساخت برند، پیشفرض یک برند فردی هستند. این ها مسیرهایی هستند برای ارتباطات بازاریابی که از آن ها بهره می برید تا برند خود را به سوی مخاطبان هدایت کنید و آن ها را به مشتری ایده آل تبدیل نمایید.
در قسمت اول ۳ کانال را بررسی کردیم. در اینجا به ادامه ی آن می پردازیم.

کانال ۴- پست مستقیم

• خاص.
• مزایا: به شما ابزاری می دهد تا به طور مستمر اطلاعات خدمات و فرآیند ساخت برند خود را به بازار هدفتان برسانید.
• معایب: می تواند گران و خیلی وقت ها بی استفاده باشد، به همین دلیل از بسیاری از مردم می شنوید که پست مستقیم نتیجه نمی دهد.

برای این که برند خود را توسعه دهید، پست مستقیم می تواند کانال ارتباطی بسیار مهم و استراتژیکی به حساب بیاید.

از سوی دیگر، می تواند به حدی گران باشد که مجبور باشید هرچه مو روی سرتان دارید، بفروشید. البته تمام این ها به چگونگی استفاده از آن بستگی دارد.

با پست مستقیم می توانید پیام خود را ویرایش کنید و "قطره قطره" و به طور مستمر اطلاعاتی را به مخاطبانی که در فهرست پستی شما هستند، منتقل کنید. می توانید از بروشور، نامه، کارت پستال، بسته های چند بعدی، خبرنامه و موارد دیگر استفاده کنید.

حتماً بخوانید :  سلاح پنهان در فروش را به کار گیرید

به شمایی که می خواهید از پست مستقیم استفاده کنید، توصیه می کنم برنامه ی تبلیغاتی خود را حول کارت پستال های شخصی با نقش هایی زیبا و کلاسیک که فضایی برای یک شعار دلخواه داشته باشند، و یک بروشور فردی که قسمتی از ناو فرماندهی فرایند ساخت برند فردی شماست، طراحی کنید. موارد بیشتر بسته به بودجه ی شما، در آینده توضیح داده خواهد شد.

پست مستقیم می تواند برای هر شخصی در هر حرفه ای کاربرد داشته باشد، ولی چند نکته ی کلیدی وجود دارد که آن را مقرون به صرفه میکند:

• باید جالب و سرگرم کننده باشد.

نامه های فروش معمولا مردم را به شدت کسل می کنند. اگر می خواهید ماهی یک بار برای کسانی که در فهرست پستی شما هستند، چیزی بگذارید، پیام ها را شخصی، متغیر و سرگرم کننده درست کنید. بگذارید مردم مدام حدس بزنند و فروش اجباری را فراموش کنید.

• باید متناسب با حرفه ی شما باشد.

کارت پستال هایی با مضمون "همین حالا فروخته شد"، ممکن است برای واسطه گران معاملات املاک بهترین گزینه باشند، اما "پرونده هایی که در آن ها پیروز شدم" برای یک وکیل افتضاح است. یک خبر نامه ی مختصر ماهیانه شامل توصیه های حقوقی ای که به راحتی قابل استفاده باشند، نتیجه ی بهتری خواهد داشت.

کانال های ارتباطی در ساخت برند 2
• باید ثبات داشته باشد.

افرادی که می گویند پست مستقیم جواب نمی دهد، معمولا کسانی هستند که یک بار پست کرده اند و هیچ جوابی نگرفته و به راحتی تسلیم شده اند.

پست مستقیم مستلزم تکرار و صرف زمان است. پیش از این که ثابت کنید کسی هستید که مشتری دوست دارد با او تماس بگیرد، به طور متوسط باید ۸ تا ۱۰ بار شعار خود را در معرض دید مشتریان قرار دهید.

حتماً بخوانید :  یک نمایشگاه، هزاران اشتباه، یک واقعیت تلخ!
• باید کیفیت بالایی داشته باشد.

استفاده از تراکت های ارزان قیمت بدتر از این است که هیچ پست مستقیمی نداشته باشید. اگر می خواهید پست مستقیم قسمتی از استراتژی ساخت برند فردی شما باشد، برای آن کمی پول خرج نمایید. بروشورها و کارت پستال های براق و زیبا تولید کنید. نامه ها را روی سربرگ های با ارزش بفرستید. خبرنامه تان را حرفه ای طراحی کنید. ظاهر و حس چیزی که می فرستید، اثر برند شما را قدرتمند می سازد؛ درست مانند زمانی که آن را به زبان می آورید.

• باید هدف گیری شده و به روز باشد.

مطمئن شوید شرکتی که این فهرست را برای شما تهیه کرده، صحت آن را تایید نموده است. به بیان دیگر، مطمئن شوید اسامی کسانی که نقل مکان یا فوت کرده اند، از آن حذف شده است. در نتیجه، پول خود را هدر نمی دهید و بابت فرستادن اشتباه این بسته ها به زحمت نمی افتید.
در هر کسب و کاری مشتریان متفاوتی با خواسته ها و اولویت های متفاوتی وجود دارند.

کانال ۵- تبلیغات داخلی

• فراگیر.
• مزایا: می تواند باعث شود تا حدودی در معرض دید عموم قرار بگیرید.
• معایب: پر هزینه و برای هدف گیری بسیار سخت است.

تبلیغات داخلی شامل تابلوهای فرودگاه، تبلیغات داخلی سینما و تبلیغات سایبانی می شود.

من طرفدار این کانال ارتباطی نیستم، چون نسبت به پولی که خرج می کنید، صدای بلندی از آن به گوش نمی رسد. نمی توانید هدف گیری کنید و روی این که چه کسی آن را می بیند، هیچ کنترلی ندارید. تنها یک فایده دارد: باعث می شود نام و چهره ی شما برای عموم مردم آشناتر شود.

حتماً بخوانید :  از تفاوت های بازاریابی و برندینگ چه می دانید؟

اگر بتوانید معامله ی بزرگی انجام دهید و سایر کانال های ارتباطی مربوط به بازایابی یک برند هدف را داشته باشید، تبلیغات داخلی تنها به اندازه ی یک لیوان آبمیوه ارزش دارد. ولی مانند صنعت املاک، همه چیز به مکان بستگی دارد؛ مکان، مکان، مکان.

ادامه دارد...

برگرفته از کتاب:     برند خودت باش


دیدگاه خود را بنویسید