چگونه کارکنان را به طور موثر مدیریت کنیم؟

    ویژه

چگونه کارکنان را به طور موثر مدیریت کنیم؟»اگر با تکنیک های مدیریت کارکنان آشنایی نداشته باشید، مدیریت آنها در بعضی شرایط بسیار سخت و دشوار خواهد شد. شما به عنوان یک مدیر باید به کارکنان خود انگیزه داده و در صورتی که نتوانید این انگیزه را در کارکنان ایجاد کنید، تأثیرات جبران ناپذیر و ناگواری برای کار شما در بر خواهد داشت و به جای رهبری یک تیم متعادل؛ خود را درگیر استخدام و اخراج پی در پی کارکنان خواهید نمود.
با تغییر شرایط کاری، تکنیک های مدیریت کارکنان نیز تکامل پیدا می کند که در نتیجه آن باید رویکردهای جدیدی را برای کار خود اتخاذ کنید. استفاده دقیق و به موقع از روش ها و رویکردها حتی برای بهترین مدیران نیز لازم است. حال با در نظر گرفتن این نکته، بهترین ترفندها و ایده ها را برای بهبود مهارت مدیریت کارکنان، در اختیار شما قرار می دهیم.

1-انعطاف پذیری را به کارکنان خود هدیه دهید.

انعطاف پذیری کارکنان یکی از بهترین شاخص های مشخص کننده یک محیط کاری شاد است. کارکنان بیش از هر چیزی تمایل دارند کارها را به سبک خودشان انجام دهند – برنامه زمانی خودشان را ایجاد کنند، از راه دور کار کنند و پروژه های اضافی را که در راستای توانایی ها و منافع شان است تقبل کنند.
انعطاف پذیری در محیط کاری بسیار مهم است اما برای کارکنان، تقاضای آن راحت نیست. طبق بررسی های انجام گرفته بر روی کارکنان، مشخص شد که 47% از پاسخ دهندگان احساس می کردند که درخواست انعطاف پذیری می تواند تأثیر منفی بر پیشرفت های آنها داشته باشد. به جای اینکه منتظر بمانید تا کارکنانتان به شما مراجعه کرده و چنین چیزی را درخواست کنند، بهتر است در مورد وضعیت کاری ایده آل آنها پرس و جو کرده و چنین محیطی را برای آنها فراهم کنید.
اگر تصمیم دارید از راه دور کار کنید، از برخی برنامه های ارتباطی خوب مانند Slack ، Asana و Trello برای مدیریت پروژه ها و باز گذاشتن کانال های ارتباطی استفاده کنید. انعطاف پذیری ای که به کارکنانتان می دهید باید با روش های تست شده و مناسب همراه باشد تا حس همکاری و مسئولیت پذیری آنها افزایش باید. با چند برنامه مختلف کار کنید تا بتوانید برنامه مناسب خود را پیدا کنید.

حتماً بخوانید :  پنج گام موثر در فرایند تفویض اختیار کارمندان

2-شفافیت را بهبود دهید.

آیا شما می توانید به کسی اعتماد کنید که به عمد برخی اطلاعات بسیار مهم را از شما دریغ می کند؟ در محیط کاری که کارکنان به کارفرمای خود اعتماد نداشته باشند، شفافیت یک اولویت به حساب می آید.
برای ایجاد ارتباطات صمیمی و موثر با کارمندان باید صداقت و حسن نیت خود را نشان دهید. طی تحقیقات انجام گرفته، مشخص شده است که کارکنانی که به کارفرما اعتماد بیشتری داشته باشند، عملکرد فردی بهتر، تمایل بیشتر به کمک به دیگران، و سطح بالاتری از تعهد سازمانی را دارند.
کارشناسان معتقدند که شفافیت و صداقت نه تنها به ایجاد محیط کاری مناسب تر کمک می کند، بلکه زمینه های لازم برای تصمیم گیری به عنوان عضوی از یک تیم را نیز در اختیار آنها قرار می دهد. اگر افراد تمام اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشند، حل مسائل معمول نیز آسان تر و کارآمدتر خواهد شد.
درک متقابل اهداف شرکت و اهداف بالاتر نیز می تواند تعاملات در کار را افزایش داده و تمرکز کارکنان را بهبود بخشد. با ایجاد یک گفت و گوی باز، شما رابطه ای یکپارچه بین خودتان و کارکنانتان ایجاد کرده و تیم خود را برای انجام مأموریت های بزرگتر و مهم تر آماده می نمایید.

3-بر روی بهره وری تمرکز کنید.

محل کار مدرن در بعضی مواقع تمرکز کارکنان را از کارهای واقعی دور می کند. زمان هدر رفته نیز باعث سرخوردگی کارکنان شده و انگیزه تیم شما را کاهش می دهد.
به جای اینکه از کارکنان خود بخواهید در زنجیره ای از ایمیل ها و جلسات بی پایان شرکت کنند، بهتر است شیوه خود را تغییر دهید. کارها را به طور مختصر با اعضای خاصی از تیم خود بررسی کرده و به جای برگزاری جلسات بزرگ، بهتر است جلسات گروهی کوچکتری تشکیل دهید. در صورت امکان این جلسات را در هنگام راه رفتن یا در هنگام نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه با کارکنان خود انجام دهید. محیط خودمانی تر و غیر رسمی موانع پیش روی کارکنان را بر می دارد و تیم شما را قادر می سازد با سرعت و دقت مناسب به هدف خود دست یابند.
همچنین بهتر است دست به یک سری اقدامات بهره وری بزنید تا به این ترتیب کارکنان شما بتوانند از حداکثر زمان خود به نحو احسنت استفاده کنند. مشاوره و نصایح خود را شخصی سازی کنید چرا که دو نفر شبیه هم نیستند – اگر یک کارمند در قسمتی بهتر کار می کند، او را تشویق کنید از آن مکان استفاده کند.
از همه مهم تر اینکه کارکنان خود را برای انجام کارهایی مانند چک کردن سریع ایمیل ها، تحت فشار قرار ندهید. به آنها پیشنهاد دهید در هنگام صبح وقت خود را محدود کنند تا بتوانند به کارهای مهم تر خود برسند. این بخش از زمان پایه گذار یک روز کاری است و تضمین می کند که کارکنان قبل از اینکه در موج کارهای دیگر درگیر شوند، می توانند الزامات و پیش نیازهای کاری خود را به انجام برسانند.

حتماً بخوانید :  چطور مدیریتِ افراد را یاد بگیریم؟

4- بازخوردهای واضح و روشن ارائه دهید.

هیچ چیز مهم تر از ارائه و دریافت بازخوردهای منظم نیست. برخی شرکت های موفق با استفاده از ابزارهایی مانند 15 Five برای بازرسی و کنترل هفتگی و خودکار استفاده می کنند. این بازخوردهای هفتگی به کارکنان این احساس را القا می کند که هفته به هفته و در طول زمان در حال پیشرفت هستند، و خوش بینی آنها را نسبت به پیشرفت های خودشان افزایش می دهد. آنها همچنین به هر فردی فرصتی برای خود اندیشی می دهد که برای رشد آنها بسیار مهم و حیاتی است.
همان گونه که از کارکنان خود انتظار دارید کارهایشان را با شما به اشتراک بگذارند، شما نیز باید بازخوردهای خود را با آنها در میان بگذارید. مطمئن شوید که با لحنی مهربان اما مستقیم با کارکنانتان صحبت می کنید. تقدیر از کارکنان در اولویت است و پس از آن انتقاد سازنده – آن هم فقط در صورت نیاز.

5-هیچ چیز مهم تر از دریافت و ارائه بازخوردهای منظم نیست.

جهت مشاهده ادامه متن، باید وارد حساب کاربری خود شوید.

دیدگاه خود را بنویسید