چگونه رقبای کسب و کارمان را بهتر بشناسیم؟

    ویژه

چگونه رقبا را بهتر بشناسیم؟» دانستن اینکه رقبایتان چه کسانی اند و چه پیشنهادات و ارزش هایی ارائه می کنند، به شما کمک می کند که محصولات و خدمات خود را ایجاد نموده و به بهترین نحو بازاریابی  آنها را انجام دهید. همچنین شناخت رقبا شما را قادر می سازد که قیمت های رقابتی تعیین کرده و با ابتکارات ویژه تان کمپین های بازاریابی رقیب را خنثی نمایید. از این اطلاعات می توانید در جهت تدوین استراتژی های بازاریابی تان و به عنوان مزیتی در برابر نقاط ضعف رقبا استفاده کنید و کارایی کسب و کارتان را افزایش دهید. مزیت دیگری که شناخت رقبا برای شما به همراه دارد، درک تهدیدات تازه وارد های بازار و همینطور فعالیت های رقبای قدیمی است.

در این نوشتار با هم بررسی می کنیم که  چطور باید رقبا را بشناسیم، چطور از فعالیت های آنها اطلاعات کسب کنیم و چطور با اطلاعات بدست آمده با آن ها رقابت کنیم.

در گام اول سوالات زیر را از خود بپرسید:

1- رقبای شما چه کسانی اند؟

2- چه چیزهایی باید درباره آنها بدانید؟

سپس سعی کنید درباره رقبا اطلاعات کسب کنید، از دیگران درباره آنها بپرسید و اطلاعات بدست آمده  را تحلیل کنید.

رقبای شما چه کسانی اند؟

به جرات  می گویم که همه کسب و کارها با رقابت رو به رو اند. حتی اگر شما تنها رستوران شهر باشید، باز هم سینماها، کافه ها و هر مکانی که مردم در آنجا پول خرج می کنند، به نوعی رقیب شما اند. با رشد استفاده از اینترنت برای خرید کالاها و خدمات، شما فقط نباید با همسایه ها و اطرافیانتان رقابت کنید بلکه باید آماده رقابت با شهرها، استان ها و حتی کشورهای دیگر نیز باشید.

حتماً بخوانید :  چگونگی مدیریت منابع انسانی در هفته اول کاری

دقت کنید که در حوزه رقابت از هیچ موردی غافل نشوید حتی کسب و کار نوپایی که به تازگی وارد بازار شده و در حال تولید محصولات جایگزین یا مشابه شماست هم رقیب است و باید آن را تحت نظر بگیرید.

رقابت تنها به این معنا نیست که کسب وکاری مانع سودآوری شما شود و مشتریان بالقوه را به سمت محصولات خود جذب نماید بلکه هر نوع محصول یا خدمتی که در حوزه کاری شما درحال توسعه است و در آینده قابلیت جذب مشتری را دارد، در محدوده رقابت با شما قرار می گیرد.

جهت مشاهده ادامه متن، باید وارد حساب کاربری خود شوید.

دیدگاه خود را بنویسید