چگونه خدمات عالی به مشتریان ارائه دهیم؟

    ویژه

چگونه خدمات عالی به مشتریان ارائه دهیم؟» ارائه خدمات عالی به مشتریان یکی از بهترین راه‌ها در جهت حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید برای کسب‌و‌کارهای کوچک است. ارائه خدمات خوب به مشتریان ابزاری است که می‌تواند شما را از رقبایتان منحصربفرد سازد و مخاطبان هدف را به انتخاب شما در برابر بقیه رقبا تشویق کند. اصول ارائه خدمات خوب به مشتریان نسبتاً ساده است، امّا بسیاری از کسب‌و‌کارها موفق به تلفیق این اقدامات ساده در روابط خود با مشتریان نمی‌شوند و در ارائه خدمات عالی و به یاد ‌ماندنی شکست می‌خورند.

در این مقاله چندین راه برای شناخته شدن به عنوان صاحب کسب‌و‌کاری که به مشتریان خود و رضایت آنها اهمیت می‌دهد، پیشنهاد می‌شود:

1- ارائه خطوط متعدد ارتباطات

بخشی از خدمات خوب به مشتریان این است که همیشه از همه‌ی راه‌هایی که مشتریان ممکن است بخواهند به شما برسند در دسترس باشید. این مهم است که آیا شما یک فروشگاه یا یک کسب‌و‌کار آنلاین را اداره می‌کنید. شما باید حداقل یک شماره تلفن، ایمیل و آدرس پستی داشته باشید و به طور منظم آنها را کنترل کنید. همچنین ممکن است در صنعت خود نیازمند یک سیستم پشتیبانی آنلاین، یا لینک‌هایی به حساب‌های کاربری رسانه‌های اجتماعی شرکت خود داشته باشید.
هنگامی‌که شما راه‌های ارتباطی خود را راه‌اندازی کردید باید مشتریان خود را از وجود آنها مطلع سازید از طریق اطلاع‌رسانی در وبسایت، و تمامی راه‌های بازاریابی آنلاین و چاپی.

2. پاسخ دهی سریع و کامل

داشتن راه‌های متعدد برای ارتباط با مشتریان به تنهایی کافی نیست. شما همچنین باید پاسخگوی سوالات، نظرات، انتقادات و پیشنهادات آنها باشید. نادیده‌گرفتن درخواست‌های مشتریان یا منتظر نگه‌داشتن آنها به مدت طولانی برای حل مشکلات، از آسان‌ترین راه‌هایی است که باعث شکست در خدمات به مشتریان می‌شود.
خواه بازخوردی که دریافت می‌کنید مثبت یا منفی باشد، شما باید یک فرآیند پاسخ استاندارد داشته باشید که به صورت جداگانه و زمان مناسب پاسخگوی هر یک از مشتریان باشد. زمان مناسب برای پاسخ‌دهی، به کسب وکار، مشتریان، محصولات و خدمات شما وابسته است. طبق یک قاعده کلی بهتر است در طی دو روز کاری پاسخگو باشید حتی اگر آن گفتن این جمله به مشتری باشد که ما درخواست شما را  دریافت کرده‌ایم و با شما در تماس خواهیم بود.

حتماً بخوانید :  چگونه مشتریان کسب و کار را حفظ کنیم؟

3. خود را در جایگاه مشتری قرار دهید

شما می‌دانید که همیشه حق با مشتری است، ممکن است در هر موقعیتی این موضوع به طور کامل درست نباشد اما حداقل مشتری همیشه فکر می‌کند حق با اوست. اگر شما این موضوع را درک کنید و خودتان را در جایگاه آنها قرار دهید، در موقعیت بهتری برای گوش دادن و شنیدن آنچه که یک مشتری عصبانی یا ناامید در واقع می‌گوید قرار خواهید گرفت بدون اینکه به طور خودکار حالت تدافعی به خود بگیرید.
هنگامی‌که شما مشکل را درک کنید می‌توانید پاسخگوی مشکلات باشید و با مشتری همراه باشید تا به راه‌حل قابل قبولی دست یابید.

4. درخواست بازخورد کنید

بسیار مهم است تا بدانید مشتریان در مورد محصولات و خدمات شما چه فکری می‌کنند، تصور می‌کنند چگونه می‌توانید پیشرفت کنید و آیا آنها شرکت شما را به دیگران پیشنهاد می‌دهند؟
گزینه‌های زیادی برای درخواست بازخورد از مشتری وجود دارد. شما می‌توانید در طول یک گفتگو به طور غیررسمی درخواست بازخورد کنید، یک نظرسنجی ساختارمند ایجاد کنید یا در یک مقیاس بزرگتر بر روی یک گروه تمرکز کنید. مهم این است که از هر بازخوردی دریافت می‌کنید برای بهبود کسب‌و‌کار خود از آن بهره بگیرید، به تجربه مشتریان بیافزایید و احتمال نارضایتی در آینده را به حداقل برسانید.
این ایده خوبی است که همیشه از مشتریان خود برای در اختیار قراردادن نظراتشان و اشتراک‌گذاری آنها با کارکنان و تیم شما تشکر کنید در نتیجه همه افراد اطلاعات یکسانی خواهند داشت هنگامی‌که زمینه‌های پیشرفت را شناسایی می‌کنند.

5. بر روی رابطه تمرکز کنید نه فروش

جهت مشاهده ادامه متن، باید وارد حساب کاربری خود شوید.

دیدگاه خود را بنویسید