چگونه یک تجزیه و تحلیل رقابتی را اجرا کنیم؟

    ویژه

 چگونه یک تجزیه و تحلیل رقابتی را اجرا کنیم؟

انجام یک تجزیه‌ و تحلیل رقابتی می‌تواند یک گام اساسی در شروع کسب‌و‌کار باشد به عنوان مثال، قبل از ایجاد مکان دیگر، توسعه مکان جدید یا اضافه کردن خط تولید محصول جدید، یک تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهید. در این مقاله با این موضوع آشنا می‌شوید که چگونه درک بهتری از رقابت داشته باشید.

1. رقبای خود را شناسایی کنید.

فرض کنید شما صاحب یک رستوران هستید، رقبایی که در صنف شما وجود دارند می‌توانند آشکار (مانند یک رستوران در خیابان شما) و نه چندان آشکار (مانند فروشگاه موادغذایی که ساندویچ و سالادهای آماده می‌فروشد) باشند.

2. بر رقبا تمرکز کنید.

هنگام بررسی رقبایتان از نوشتن لیست‌های طولانی از رقبا اجتناب کنید، سه تا پنج شرکت از مهم ترین رقبا را در نظر بگیرید.

3. تصمیم بگیرید که چه اطلاعاتی را باید جمع‌آوری کنید.

هرچه اطلاعات بیشتری داشته باشید، تصویر دقیق‌تری از خود خواهید داشت. در این قسمت موارد مهمی که وجود دارند عبارتند از:

• محصول یا خدمات: آن‌ها چه چیزی می‌فروشند؟ ویژگی‌های محصولات یا خدمات آنها چیست؟ چه منافعی برای مشتریان دارند؟ به چه قیمتی به فروش می‌رسند؟ چه مقدار هزینه صرف تولید محصولات یا ارائه خدمات می‌شود؟

• بازاریابی: شرکت های رقیب دنبال کدام بازار هدف هستند؟ آن‌ها از چه استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغاتی استفاده می‌کنند؟ هر چند وقت یکبار تبلیغات انجام می‌دهند؟
برند آن‌ها چه تصویری را  منتقل می‌کند؟

• فروش: از چه کانال‌های فروشی برای توزیع محصولات یا فروش خدمات خود استفاده می‌کنند؟

• شهرت: شرکت رقیب از چه نظر برای مشتریان شهرت دارد؟ مشتریان چه عقیده‌ای در مورد خدمات، قیمت، کیفیت و فاکتورهای دیگر دارند؟ مردم در مورد شرکت چه چیزهایی را دوست دارند و چه چیزهایی را دوست ندارند؟

حتماً بخوانید :  چرا استخدام خانواده و دوستان ایده خوبی نیست؟

جهت مشاهده ادامه متن، باید وارد حساب کاربری خود شوید.

دیدگاه خود را بنویسید