چگونه از اینستاگرام بیشترین استفاده را ببرید

چگونه از اینستاگرام بیشترین استفاده را ببرید» اینستاگرام از شبکه های اجتماعی قدرتمندی است که امروزه مخاطبان زیادی را به خود اختصاص داده است. این رسانه در حدود ۳۰۰ میلیون کاربر دارد که ۷۰ درصد از آنها خارج از آمریکا اند. این شبکه اجتماعی به اندازه ای قدرتمند است که کسب و کارهای کوچک حتماً باید آن را در نظر بگیرند. در این مقاله به چگونگی مدیریت شبکه اجتماعی اینستاگرام و چند نکته برای افزایش تعداد دنبال کنندگانتان و برقراری ارتباط با آنها اشاره می کنیم.

از تصاویر با چهره افراد استفاده کنید

نکته جالبی که در مورد تصاویر منتشر شده در اینستاگرام وجود دارد این است که تصاویری که در آن از چهره افراد استفاده می شود، ۳۵ درصد بیشتر لایک می شوند و افراد با این تصاویر بهتر ارتباط برقرار می کنند. پس از این گونه عکس ها را در نظر داشته باشید.

در اینستاگرام بر خلاف وب سایت یا شبکه های ارتباطی سنتی، می توانید با مخاطبانتان غیر رسمی تر باشید. حتی می توانید از تصاویرمحل کار یا افراد تیم تان و کسانی که در کسب و کارتان فعال اند استفاده کنید تا برند خود را در فضای مجازی بهتر معرفی کنید.

چگونه از اینستاگرام بیشترین استفاده را ببریم

تصاویر اشتراک گذاشته شده مخاطبان تان را دوباره منتشر کنید

اولویتتان را بر انتشار تصاویر و محتواهای دستِ اول بگذارید اما برای افزایش فعالیتتان در این شبکه اجتماعی، سعی کنید به محتواهای ارسالی مخاطبانتان هم توجه کنید. آنها را لایک کنید و حتی گاهاً تصاویری که مشتریانتان با محصولات و خدمات شما منتشر کرده اند را بازنشر کنید.

حتماً بخوانید :  3 راه برای جذابتر شدن برند شما در اینستاگرام

این ایده که از تصاویر آنان استقبال کنید باعث می شود آنها به شما بیشتر توجه کنند و ترغیب شوند که تصاویر بیشتری از شما را به اشتراک بگذارند و کسب و کارتان از زاویه جدیدی به افراد دیگر معرفی می شود.

از هشتگ ها برای ارتباط بیشتر استفاده کنید

هشتگ ها و متنی که در پست های اینستاگرامی استفاده می کنید به اندازه تصاویر اهمیت دارند. هشتگ ها کمک می کنند که مردم با افراد دیگر مرتبط شوند و موضوعات و برندهای مورد علاقه خود را پیدا کنند. تحقیقات اثبات کرده اند که استفاده از هشتگ های مورد علاقه مخاطبان هدفتان کاملاً ضروری و لازم اند.

ابزارهایی مانند Iconosquare امکانات زیادی برای شما فراهم می کنند و به شما نشان می دهد که کدام فعالیتتان بازدهی بیشتری دارد و در کدام برنامه ها باید تجدید نظر کنید. ایجاد یک هشتگ مناسب جزء استراتژی های موثر در برندینگ محسوب می شود و دنبال کنندگان را تشویق می کند که از آن استفاده کنند و به سرعت شما را در فضای مجازی معرفی می کند. استفاده از هشتگ های عمومی مانند #طراحی یا #لباس خیلی برایتان موثر نیستند چون تعداد زیادی از تصاویر با این هشتگ ها مرتبط شده اند.

چگونه از اینستاگرام بیشترین استفاده را ببرید

استفاده ازهشتگ های زیاد هم توصیه نمی شود. بهتر است روی دو یا سه هشتگ که مناسب اند تمرکز داشته باشید. اگر هشتگ گذاری هایتان را به درستی انجام دهید، با افراد زیادی مرتبط خواهید شد. این افراذ تاثیر گذاران کلیدی کسب و کارتان هستند. با آنها در ارتباط باشید و شروع به ایجاد روابط جدید با آنها کنید.

حتماً بخوانید :  ده سوال مهم قبل از بستن قرارداد برای سئو

به پاسخ های دنبال کنندگان تان اهمیت بدهید

ارتباط متقابل در اینستاگرام هم مانند دیگر شبکه های بازاریابی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همیشه با مخاطبان تان در ارتباط باشید و نظرشان را جویا شوید. این بهترین راه برای شروع یک ارتباط متقابل است.

برنامه منظمی برای اشتراک گذاری محتوا داشته باشید

ثبات مهم ترین چیز است. فعالیت ناگهانی بعد از این که هفته ها هیچ پستی منتشر نکرده اید نمی تواند برای شما هواداران وفاداری در شبکه های اجتماعیه به همراه داشته باشد. استراتژی ها یتان را تعیین کنید و برنامه ریزی کنید که هر هفته چه تعداد پست و در چه ساعاتی می خواهید به اشتراک بگذارید. وقتی با برنامه فعالیت کنید در مورد کیفیت محتواهایتان با دقت بیشتری تصمیم می گیرید و به یاد داشته باشید که همیشه کیفیت بهتر از کمیت است.

دیدگاه خود را بنویسید