چه عواملی کسب و کار شما را نابود می کنند؟

چه عواملی کسب و کار شما را نابود می کنند؟ » موارد زیادی وجود دارند که ممکن است کسب و کار افراد سخت کوش و موفق را از بین ببرند. بعضی از این اشتباهات، نتایج زیان بار و غیر قابل جبرانی به همراه دارند. ما معمولاً فقط درمورد اشتباهات بزرگ و فاحش شنیده ایم اما اشتباهات کوچک هم ممکن است مشکل ساز شوند. طبق یک نظرسنجی ۸۳ درصد از افراد با کسانی برخورد داشته اند که نتایج غیر قابل جبرانی برای شغل، کسب و کار یا شهرتشان ایجاد نموده اند و ۶۹ درصد از پاسخ دهندگان خود باعث ایجاد مشکل در کارشان شده اند. این آمارها نشان می دهد که اگر به اطرافتان دقت نکنید ممکن است به کسب و کارتان آسیب وارد شود.

۱-زیاد قول دادن و عمل نکردن

ممکن است شما قول هایی به همکاران یا مشتریانتان بدهید، به خصوص زمانی که شما به عنوان فردی صادق و سخت کوش شناخته می شوید و باور دارید که می توانید هر کاری را انجام دهید. اگر شما قول داده باشید که به سرعت کاری را به انجام برسانید و کمی دیرتر از موعد اجرا کنید، ممکن است تصور کنید که کارتان به درستی انجام شده اما نکته اینجاست که وقتی به کسی قولی می دهید، آنها چیزی غیر از حالت ایده آل را انتظار ندارند.

این قول دادن به ضررتان تمام می شود چون اگر از ابتدا انتظارات واقع بینانه ای قرار می دادید، می توانستید همان کار را با همان کیفیت در زمان مقرر و با نتایج فوق العاده انجام بدهید.

حتماً بخوانید :  7 روش جهت جلب اعتماد در محیط کار

خود به خود وجهه تان را از بین نبرید، فقط سعی کنید درمورد نتایج کارتان واقع بین باشید.

۲- از خود راضی بودن

چند وقت قبل بوده که شما مهارت جدیدی را فرا گرفتید، با افراد جدیدی ارتباط برقرار کردید و یا حتی رزومه خود را اصلاح و ویرایش کردید؟ اگر نمی توانید این تاریخ ها را به یاد بیاورید، شاید کمی از خود راضی شده اید و این بدترین اتفاقی است که ممکن است برای کسب و کارتان رخ دهد. شما زمانی دچار این ویژگی می شوید که احساس کنید که هیچ چیزی تغییری نخواهد کرد، در حالی که همه می دانیم که در عصر حاضر تغییر اجتناب ناپذیر است. اگر شما همیشه آنقدر مشغولید که نمی توانید چیز جدیدی یاد بگیرید و یا شبکه کاری تان را گسترش دهید، مطمئن باشید که در اشتباهید.

 چه عواملی کسب و کار شما را نابود می کنند؟

۳- منفی بافی

بعضی وقت ها که شما احساس منفی بافی و افسردگی دارید، حالت روحی شما ممکن است روی اطرافیانتان تاثیر گذار باشد. شما استخدام شده اید که به مدیر و افراد تیم کمک کنید که کارهایشان بهتر انجام شود نه اینکه در جهت عکس عمل کنید.

افراد منفی گرا که همیشه درمورد کار و همکارانشان بدبین هستند و گله و شکایت می کنند، همیشه مشکل ساز می شوند.

۴-ترس از تغییر

ترس بدترین اتفاقی است که ممکن است برای شما رخ دهد. همه چیز این روزها به سرعت در حال تغییر است و اگر همگام با تغییرات پیش نروید ممکن است برایتان گران تمام شود! موفق ترین کارافرینان کسانی هستند که به سرعت خودشان را با محیط در حال تغییر وقف می دهند.

حتماً بخوانید :  5 میانبر برای ارتقا شغلی

تغییرات جز جدایی ناپذیر زندگی شخصی و کاری ما هستند و شما به جای اینکه با آن مقابله کنید باید آن را بپذیرید.

دیدگاه خود را بنویسید