هفت اشتباه برندینگ در کسب‌ و‌ کارهای کوچک

    ویژه

هفت اشتباه برندینگ در کسب‌ و‌ کارهای کوچک» برندینگ یکی از دغدغه های اساسی کارآفرینان است. کسب‌و‌کارهای کوچک شکل دهی برندشان را جزء سخت ترین کارها می دانند و طبق تحقیقات بیشتر آنها در طول ۵ سال اول بازگشایی ورشکست می‌شوند! این مقاله در این زمینه به شما کمک خواهد کرد و درمورد بعضی از اشتباهات بزرگی می‌آموزد که کسب‌و‌کارهای کوچک مرتکب می‌شوند و هدفش این است به شما کمک کند تا اولین سال کارآفرینی‌تان را دوام بیاورید.

1-درک نکردن قدرت برند

یک برند قدرتمند از نظر ایجاد رابطه با مشتری به شدت سودمند است. برند چیزی است که مشتری را ترغیب می‌کند تا به شما اعتماد کند و در نهایت از شما خرید کند.از نظر سئو (بهینه سازی موتور جستجو) هم ارزشمند است زیرا گوگل همیشه کسب و کارهای برند شده را بالاتر از بقیه قرار می‌دهد و کلیک‌های بیشتر به این معنی است که مشتری بیشتری خواهید داشت. هیچوقت تصور نکنید که به برندینگ نیازی ندارید. بلکه باید جزء اولویت های شما باشد.

2-منتشر نکردن دستورالعمل‌های برند

دلیل اینکه شرکت‌های بزرگ خیلی موفق هستند این است که دستورالعمل‌های نوشته شده واضحی درمورد برندشان دارند، در نتیجه یک هویت برند واقعی دارند و سعی می‌کنند که حتماً همه افرادی که در آن شرکت کار می‌کنند هم هویت برند را درک کنند. وقتی که راهبردهای هویت برندتان را ایجاد می‌کنید،‌ حوزه‌های زیادی وجود دارد که باید درنظر بگیرید، مثل لوگو، رنگ‌ و شعار.

3-پیچیده کردن برندینگ

همیشه موفق‌ترین برندها، ساده‌ترین ها هستند. به عنوان مثال کوکا کولا لوگویش را از اولین باری که ارائه شد یعنی قرن نوزدهم تغییر نداده است. به‌ روز شده است اما رنگ‌ها و سبک‌ها تقریبا به همان شکل مانده‌اند. وقتی که فرآیند برندینگ را طی می‌کنید،‌ این را در نظر داشته باشید که کاری که انجام می دهید، قابل فهم باشد. به جز چیزهایی که واقعا لازم هستند، متغیر دیگری اضافه نکنید. به عنوان مثال، استفاده بیشتر از دو رنگ، برند تان را دچار پیچیدگی می کند. در برندینگ عناصر ساده و واضح بهترین راهکار هستند.

حتماً بخوانید :  کانال های ارتباطی در ساخت برند 3

جهت مشاهده ادامه متن، باید وارد حساب کاربری خود شوید.

دیدگاه خود را بنویسید