ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

نمودار تعیین اهداف را بشناسید

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
نمودار تعیین اهداف , تعیین اهداف فروش , تعیین اهداف کسب و کار , تعیین اهداف زندگی

در این مقاله از مدیرنو؛ به تعیین اهداف کسب و کار و فروش می‌پردازیم. در ادامه نمودار تعیین اهداف را شرح خواهیم داد. اهمیت هدف‌گذاری در زندگی بر کسی پوشیده نیست. اما انتخاب هدف کار آسانی نیست. نموداری که در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم، هم برای کسانی که در ابتدای جوانی می‌خواهند اهداف آینده خود را ترسیم کنند، رشته تحصیلی یا شغل انتخاب کنند و در انتخاب بین چند گزینه شک دارند و هم برای شاغلان و کسانی که مشغول کار هستند مفید است.

نمودار تعیین اهداف برای کسب و کار و فروش و یا حتی زندگی در انتخاب مسیر شغلی و تحصیلی آینده می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد و از آن مهم‌تر با این نمودار می‌توانید وضعیت فعلی خود را در شغل و یا فعالیتی که در آن مشغول هستید بسنجید و مدیریت کسب و کار خود را به‌دست بگیرید.

نمودار تعیین اهداف , تعیین اهداف فروش , تعیین اهداف کسب و کار , تعیین اهداف زندگی

شرح نمودار تعیین اهداف فروش و کسب و کار

فاکتور اول: عشق و علاقه

همه ما توصیه‌هایی درباره دنبال کردن اهداف موردعلاقه شنیده‌ایم اما عشق و علاقه فقط یکی از چهار فاکتور تأثیرگذار در انتخاب هدف است. علاوه بر عشق و علاقه باید سه فاکتور دیگر را در نظر داشت و البته تعیین اهداف زندگی یا شغلی که عاشق آن هستیم از سه فاکتور دیگر سخت‌تر است.

 

فاکتور دوم: به دنبال کاری بروید که در آن توانایی و قدرت عمل خوبی دارید.

اگر توانایی و قدرت عمل در حد خوب یا عالی (نه ضعیف) برای دستیابی به هدف یا انجام کار موردعلاقه را ندارید، دچار مشکل شده و وقت خود را تلف خواهید کرد.
داشتن عشق و علاقه به‌علاوه‌ی توانایی، باعث ایجاد احساس شور و اشتیاق شدیدی در مسیر دستیابی به هدف و انجام کار می‌شود.

اگر به محتواهای با کیفیت در زمینه اهداف کاری علاقه دارید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

فاکتور سوم: آیا قابلیت درآمدزایی دارد؟

اگر جواب سؤال بالا بله است نیمه سخت راه را طی کرده‌اید. قابلیت درآمدزایی به معنی اینست که هدف شما توانایی تبدیل‌شدن به یک محصول، خدمت و یا هرچیز قابل معامله شدن را داراست. ترکیب توانایی و قابلیت درآمدزایی شما را به سمت حرفه‌ای شدن هدایت می‌کند. اما انتهای داستان اینجا نیست.

 

فاکتور چهارم: نیازهای دیگران را تأمین کنید.

اگر دیگران به هدف و کار شما نیاز داشته باشند، به سراغ شما می‌آیند.

اگر هدف شما فاکتورهای علاقه، توانایی و قابلیت درآمدزایی را دارد اما کسی به شما نیاز ندارد، هدف را اشتباه تعیین کرده‌اید. پس بهتر است اهداف را طوری تنظیم کنید که با نیازهای دیگران مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت مشتری نخواهید داشت و یا باید مسیر سختی را برای ایجاد نیاز طی کنید. ترکیب نیازهای دیگران و قابلیت درآمدزایی ، فرصت‌های شغلی را خلق می‌کند و ترکیب عشق و علاقه با نیازهای دیگران احساس مسئولیت و وظیفه را در شما تقویت می‌کند.

 

از موقعیت‌های نامناسب خارج شوید.

اگر یکی از فاکتورهای چهارگانه در هدف یا شغل شما غایب باشد در موقعیت‌های نامناسبی قرار خواهید گرفت. اما برای یافتن هدف اصلی و موردعلاقه گاهی تجربه این موقعیت‌ها اجتناب‌ناپذیر است. ضروریست که بعد از فهمیدن موقعیت نامطلوب از آن خارج‌شده و به سراغ هدف دیگر بروید.

  • نبود قابلیت درآمدزایی می‌تواند باعث سوءاستفاده دیگران از شما شود، مواظب باشید.
  • وقتی کسی به شما، هدف، کار یا محصول شما نیاز ندارد در وضعیت پیچیده‌ای قرار می‌گیرید که در بهترین حالت می‌توانید شهرت پوچ و توخالی به‌دست آورید. مثل کسانی که رکوردهای عجیب‌وغریب گینس ثبت می‌کنند و…!
  • نداشتن علاقه که در بسیاری از افراد شاغل یک معضل جدی است باعث فرسودگی شغلی می‌شود.
  • بدترین موقعیت زمانی است که توانایی انجام کاری را ندارید. در این حالت بیشتر به دیگران ضرر می‌رسانید.
  • پیدا کردن هدف اصلی آسان نیست.

فراموش نکنید پیدا کردن هدف اصلی آسان نیست، اما با کسب تجربه، افزایش آگاهی و خودشناسی می‌توان به آن دست یافت.

به دنبال هدف اصلی خود باشید

یادتان باشد فقط به دنبال یک شغل جامع کاملا منطبق با هدف اصلی تان نباشید.

انسان ها در زندگی هدف‌های بسیار متنوع و کوچک و بزرگی دارند که شاید بسیاری از آنها هدف اصلی افراد نباشد. مثل کارهای عام‌المنفعه که افراد برای تامین نیازهای دیگران و یا منافع جمعی و با عشق انجام می‌دهند و انتظار درآمد از آن ندارند. فعالان محیط زیست نمونه ای از این نوع افراد اند. در نتیجه به دنبال هدف اصلی خود باشید ولی عجله نکنید. هدفی که به آن عشق می‌ورزید، در آن توانایی دارید. هدف مورد نظرتان قابلیت درآمدزایی دارد و دیگران به آن نیاز دارند.

حضور در موقعیت‌های مختلف را تجربه کنید. زیرا شما را به هدف اصلی نزدیک می‌کنند.

اما در موقعیت‌های نامناسب نمانید. از داشتن اهداف و فعالیت های کوچکی که شاید هر چهار فاکتور را شامل نشود و شما را در وضعیت نامطلوبی قرار نمی‌دهد غافل نشوید. حتی امکان دارد اهداف کوچک، همسو و کمک کننده هدف اصلی باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه مشاوره کسب و کار مدیرنو مراجعه فرمایید. 

با ما در ارتباط باشید.

کلیدوژه ها: نمودار تعیین اهداف , تعیین اهداف فروش , تعیین اهداف کسب و کار , تعیین اهداف زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طرح مشاوره کسب و کار 90
چرا طرح 90 برای کسب و کار شما نیاز است ؟