۵ میانبر برای ارتقا شغلی

۵ میانبر برای ارتقا شغلی» برای رشد و پیشرفت در کسب و کارتان نیازی نیست که حتما مورد تشویق و تمجید دیگران قرار بگیرید تا احساس موفقیت کنید، بلکه باید خودتان شروع به حرکت کنید و به هدفهایتان جامه عمل بپوشانید. اگر شما به تازگی کاری را شروع کرده اید، ممکن است فکر کنید که باید راه زیادی تا رسیدن به موفقیت طی کنید. کاملاً حق با شماست، چون هیچ موفقیتی یک شبه اتفاق نمی افتد ولی راه های میانبری که سرعت شما را بالا می برند را فراموش نکنید.

برای این که در زمان کوتاه تری در کسب و کارتان پیشرفت کنید و امور را به نحو احسن مدیریت کنید،  نکاتی که در ادامه برایتان شرح می دهیم را به دقت به خاطر بسپارید:

۱-کارتان را همیشه درست انجام دهید

شاید کاری که امروز انجام می دهیم مرتبط با تحصیلات دانشگاهی ما نباشد! یا حتی با ویژگی های شخصیتی و توانایی های ما هماهنگی کمی دارد. این ها اهمیت زیادی ندارند ولی تنها نکته ای که مهم است، انجام درست و اصولی کارهایمان است. مطمئن باشید سخت کوشی و پشتکارشما علاوه بر این که باعث قدرتمند شدنتان می شود بلکه همیشه در ذهن کارفرمایتان هم می ماند ونتیجه مثبتی برایتان دارد. حتی اگر زمانی به دنبال تغییر شغل بودید اولین سوالی که رئیس جدیدتان به دنبال یافتن آن خواهد بود همین نکته است.

۲-قدرت مشاوره را فراموش نکنید

خیلی از مردم به مشاوره گرفتن از دیگران اهمیتی نمی دهند و تمایلی ندارند از کسی کمک بگیرند، در صورتی که چنین کاری درست نیست. همیشه یک راهنما و مشاور می تواند افق دید جدیدی را در اختیار ما بگذارد و چون خارج از مسائل و محیط ما قرار دارد می تواند با نگاهی منتقدانه و بی طرف به حل سریع تر مشکلات ما کمک کند.
در داخل شرکت یا سازمانتان هم می توانید از کسی که نظرات و عقایدش مورد قبول شماست و از نظر حرفه ای برای او احترام قائلید، کمک بخواهید. قطعا این کمک خواستن نه تنها به ضررتان نیست بلکه منافع زیادی می تواند داشته باشد.

حتماً بخوانید :  4 گام تا افزایش بهره وری در محل کار

۳-مهارت هایتان را افزایش دهید

همان طور که همه ی ما می دانیم در دنیای پیچیده کسب و کار امروز، مهارت داشتن حرف اول را می زند. چه فعالیت هایی در کارتان هستند که قادر به انجامشان نیستید؟ چه اموری را اگر یاد می گرفتید کارآیی تان بالا می رفت؟ در چه حوزه هایی نیاز به آموزش دارید؟ حتما در پاسخ به این سوالات به یادگیری مهارت هایی فکر کرده اید که تاثیر به سزایی در ارتقا کارتان دارند. نیازی نیست وقت و هزینه تان را صرف گذراندن دوره های آکادمیک و دانشگاهی کنید بلکه اگر دوره های کاربردی مرتبط با شغلتان را بگذرانید حتما نتایج خوبی می گیرید.

بد نیست دوره هایی را که می گذرانید یا حتی مباحثی که خودتان مطالعه می کنید را در رزومه کاری تان ذکر کنید. این نشان دهنده ی ابتکار و انگیزه بالای شماست. کدام کارفرما این ویژگی ها را دوست ندارد؟
5 میانبر برای ارتقا شغلی

۴-خودتان را ارتقا دهید

اغلب مدیران کل به دلیل مشغله های زیاد کمتر به صورت مستقیم از شما حمایت می کنند. بهتر است منتظر تحسین و ستایش دیگران نباشید و خودتان نتایج کارتان را نشان دهید. مثلاً می توانید با رئیس تان هماهنگ کنید که در مورد جزئیات کارتان در جلسه صحبت کند و مواردی که مورد نیاز هستند تا موفقیت بیشتری داشته باشید را عنوان کند.

۵-شبکه سازی را در نظر داشته باشید

این گزینه شاید مهم ترین میانبری باشد که برای شما مزایای زیادی دارد. شبکه سازی و برقراری ارتباط با افراد درون و بیرون سازمانتان را یاد بگیرید. هر ارتباط جدید دری به سوی فرصت های نو است. با کسانی که همکارتان هستند، یا در بخش هایی فعالیت دارند که مورد علاقه شما هستند، بیشتر گفتگو کنید و از نظراتشان آگاه شوید. قبل از صحبت با افراد حتما ۴ یا ۵ سوال اساسی را که پاسخشان را می خواهید بدانید، در نظر بگیرید. حتی وقتی در جایی مشغول به کارید ارتباطتتان را با افراد بیرون از سازمان قطع نکنید. کسانی که در حوزه کاریشان به اطلاعات بیشتری نیاز دارید و یا می خواهید در آینده با آن ها همکاری داشته باشید، را ملاقات کنید و یا گاهی ارتباط تلفنی برقرار کنید.

حتماً بخوانید :  خلاقیت را با 4 ترفند تجربه کنید

امیدواریم این نکات برایتان مفید بوده باشند. اگر میانبر دیگری می شناسید، نظرتان را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را بنویسید