۸ نکته انکارناپذیر برای حفظ مشتریان

    ویژه

8 نکته انکارناپذیر برای حفظ مشتریان » اگر شما از مشتریان خود در مورد میزان رضایت آنها از خدمات سوال بپرسید، فکر می کنید چه پاسخ هایی به شما خواهند داد؟ امروزه فروش مستقیم به یک مشتری می‌تواند از نظر صرفه جویی در زمان، تبلیغات و هزینه‌های دیگر ارزش داشته باشد. هزینه های دستیابی به یک مشتری می تواند کسب‌وکار شما را مختل کند مگر اینکه بارها و بارها اقدام به خرید نماید. بهترین فروشندگان و شرکت‌ها استراتژی‌هایی برای بدست آوردن مشتریان و نگه‌داشتن آنها اجرا می‌کنند. هدف شما باید توسعه روابط بلند مدت با مشتریان و حفظ آنها برای پیروزی بر رقبا باشد.

هنگامی که شما استراتژی‌های جذب و حفظ مشتری را اجرا می کنید، باید بیش از قبل برای ایجاد و حفظ روابط بلند مدت با آنها تلاش کنید. در این مقاله به 8 نکته برای افزایش رضایت مشتری و حفظ مشتری برای ادامه کار اشاره شده است:

1. همیشه بر روی فروش دوم تمرکز داشته باشید.

اولین فروش به مشتری همیشه سخت‌ترین و پرهزینه‌ترین است امّا دومین فروش مهم‌ترین است. فروش دوم اثباتی است برای قول‌هایی که شما هنگام فروش اول داده‌اید.
در واقعیت، شما هر روز در معامله با مشتری برای دستیابی به پول، قول‌ هایی را به آن‌ها می‌فروشید. قول می‌دهید که محصول یا خدمات شما چه سودهایی به آنها می‌رساند که در حال حاضر از آنها بهره‌مند نیستند. وقتی آنها دوباره از شما خرید می کنند یعنی توانسته اید به قول هایی که داده اید، عمل کنید.

2. فروش مجدد و معرفی مشتری جدید منافع زیادی دارند

فروش مجدد به مشتریان راضی 10 برابر آسان‌تر از فروش به مشتری جدید است. فروش مجدد فقط به 10/1 زمان و تلاش برای دستیابی به موفقیت نیازمند است. به همین دلیل  بیشتر شرکت‌های موفق میزان موفقیت خود را بر ‌اساس تعداد دفعاتی که مشتریان آنها برای خرید مجدد مراجعه می‌کنند، قرار می‌دهند.

حتماً بخوانید :  3 راه برای غلبه بر موانع کسب و کار

فروش از طریق معرفی از طرف یک مشتری راضی، 15 برابر آسان‌تر از فروش به روش تماس گرفتن است. این نوع فروش معمولاً توسط تبلیغات دهان به دهان صورت می گیرد. در این موقعیت فقط 15/1 زمان، هزینه و تلاش نیاز است. در این حالت90% از فروش از قبل انجام شده است.

مقاله پیشنهادی :

دیدگاه خود را بنویسید