مشتریان چه تصویر ذهنی از برند شما دارند؟

    ویژه

مشتریان چه تصویر ذهنی از برند شما دارند؟» در ادامه مباحث برندینگ به تصویر ذهنی از برند می‌رسیم. همان برداشتی که مخاطبان از کسب و کار و محصولات شما در ذهن خود دارند. ایجاد تصویر ذهنی از برند نیازمند برنامه‌های بازاریابی اثرگذار است که بتواند تداعیات مطلوب، منحصربه‌فرد و قدرتمند را با برند در حافظه مصرف‌کننده پیوند بدهد.

خاطر نشان می‌کنیم تصویر ذهنی برند می‌تواند از هر جنبه‌ای از کسب و کارتان به مشتری برسد. به عنوان مثال : تجربه شخصی، کسب اطلاعات از منابع مختلف و حتی تبلیغات دهان به دهان. بار دیگر یادآور می‌شویم، هر عملی که از برند شما به مشتریان برسد می‌تواند به توسعه برند شما کمک کرده یا ضرر برساند.

برنامه‌ها و فعالیت‌های تبلیغاتی اغلب کمرنگ‌ترین تداعی‌ها را در ذهن مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کنند. برای غلبه به این مساله، برنامه ارتباطات بازاریابی شرکت‌ها تلاش می‌کند تا با استفاده از شیوه‌های خلاقانه و جدید، اطلاعات مرتبط با برند را در ذهن مصرف‌کنندگان بسط دهد و این اطلاعات را به صورت مناسب با دانسته‌های فعلی آنها پیوند زند. به همین دلیل است که شرکت‌ها مصرف‌کنندگان را در معرض تکرار فعالیت‌های ارتباطی خود قرار می‌دهند تا اطمینان یابند که یادآوری مجدد اطلاعات در ذهن آنها ساده‌تر و سریع تر رخ می‌دهد و دیگر نیازی نیست چرخ را دوباره اختراع کنند.

منحصربه‌فرد بودن تداعیات برند

جوهره‌ی جایگاه سازی برند، ارائه مزیت رقابت پایدار است. شرکت‌ها می‌توانند این مزیت‌ها را برای مصرف‌کنندگان از طریق مقایسه  با رقبا آشکار سازند یا به صورت نامحسوس در ذهن آنان ایجاد کنند. مزیت‌ها و تفاوت‌ها می توانند مانند ابزار جانبی یک محصول باشند که باعث خاص تر شدن محصول در بین مصرف‌کنندگان آنان گردد. به عنوان مثال، باشگاه موتورسواران شرکت هارلی دیویدسون یا تصویر ذهنی مرد گاوچران در روی سیگارهای مارلبرو.

حتماً بخوانید :  چگونه برند خود را ایجاد و توسعه دهید؟

در برند سازی هر سازمانی مراحل و گام‌هایی تحت عنوان "نردبان برند سازی" وجود دارند. بدین معنی که نمی‌توانیم بدون سپری کردن هر مرحله به مرحله دیگر گام بگذاریم. گام‌های موثر در نردبان برند سازی از هویت تا مفهوم و سپس واکنش‌ها و ایجاد رابطه با برند شکل می‌گیرد و بر اساس توضیحات داده‌شده ما نمی‌توانیم بدون ایجاد هویت برای برند خود، مفهوم خاصی را در ذهن مصرف‌کننده ایجاد کنیم و پاسخ‌ها نسبت به برند بدون وجود معنا و مفهوم درست از آن رخ نمی‌دهند و بدون اینکه پاسخ‌های مناسبی را در مصرف‌کنندگان شعله‌ور کرده باشیم، نمی‌توانیم به اجبار رابطه‌ی نزدیکی میان برند و مشتری‌ها ایجاد کنیم. به همین دلیل است که برندینگ یک فرآیند زمان بر و طولانی ست.

عملکرد برند

جهت مشاهده ادامه متن، باید وارد حساب کاربری خود شوید.

دیدگاه خود را بنویسید