ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

مدیریت ارتباط با کسب و کار (BRM)

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
مدیریت ارتباط با کسب و کار (BRM)

در این مقاله از مدیرنو؛ به اینکه مدیریت ارتباط با کسب و کار (BRM) به چه معناست می‌پردازیم. در مقاله قبلی با عنوان مدیریت ارتباطات در سازمان چه اجزایی دارد؟ به توضیحات کلی در خصوص ارتباطات اشاره نمودیم و به توضیحات تکمیلی در خصوص crm پرداختیم. در این مقاله به تشریح و بررسی مدیریت ارتباط با کسب و کار یا همان BRM می‌پردازیم.

بنر میان مقاله منابع انسانی

مدیریت ارتباط با کسب و کار (BRM)

سازمان برای رسیدن به اهداف موردنظر خود و فروش محصولات و خدمات، در کنار حفظ و  ایجاد ارتباط مناسب با مشتریان ، به تأمین کنندگان، توزیع کنندگان و دیگر سازمان‌های مرتبط نیاز دارد و باید در مدیریت ارتباط با این سازمان‌ها هوشمندانه عمل کند. مدیریت ارتباط با کسب و کار، تقاضای کسب و کار برای فراهم آوری محصول و خدمات را تحریک کرده، افزایش داده و شکل می‌دهد.

مدیریت ارتباط با کسب و کار شامل مجموعه‌ای از صلاحیت‌ها مانند دانش، مهارت و رفتار برای ایجاد یک رابطه‌ی مؤثر بین تأمین کنندگان و شرکای تجاری (کارمندان، سهامداران و..)  می‌باشد. این شایستگی‌ها می‌تواند از طریق نقش‌ها، سیاست‌ها، قابلیت‌ها و استعدادهای سازمان در سازمان‌ها نفوذ کند.

مدیریت ارتباط با کسب و کار (BRM)

خانه‌ی مدیریت ارتباط با کسب و کار (BRM) سه جنبه‌ی کلیدی ارتباطات تجاری را نشان می‌دهد.

  1. پایه و بنیاد صلاحیت‌های بخش ارتباط با کسب و کار را بیان کرده و تضمین می‌کند که این بخش صلاحیت لازم برای اقدام اثربخش و برآورده کردن ارزش‌های دو طرف تأمین کننده و شرکای تجاری (سازمان، کارمندان، سهامداران و …) را دارا می‌باشد.
  2. ستون‌ها که تعریف‌کننده سیاست‌ها و ارزش‌های مدیریت کسب و کار می‌باشند مانند: سرویس‌ها و خدمات، شکل گیری تقاضا، کاوش و تحقق ارزش‌ها.
  3. سقف خانه‌ی مدیریت ارتباط با کسب و کار به‌عنوان یک قسمت کلیدی، به‌وسیله‌ی وضوح نقش‌ها، سیاست‌ها، ارزش‌ها و توانایی سازمانی در چهارچوب استراتژی مدیریت ارتباطات تجاری، از ارتباطات کسب و کار محافظت می‌کند.

 

مدیریت ارتباط با کسب و کار (مدیریت ارتباطات تجاری) چیست؟

مدیریت ارتباط با کسب و کار، یک روش کسب و کار برای تعریف، درک و پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های مربوط به دریافت اطلاعات و خدمات و توزیع آنها از طریق شبکه‌های مختلف و جدا می‌باشد. BRM به مدیریت روابط سازمانی و مدیریت ارتباط با مشتری وابسته می‌باشد.

 

مدیریت ارتباط با کسب و کار

قصد BRM  (مدیریت ارتباط با کسب و کار) مشخص و قابل سنجش کردن تمام جنبه‌های روابط تجاری  می‌باشد.

 

یک مدل BRM پایدار به موارد زیر نیاز دارد:

  1. توسعه‌ی استراتژی‌ها و روش‌های تحقیقات بازار
  2. تکنیک‌ها و ابزارهای پیاده سازی اصول BRM

BRM تمام ذینفعان را به ارزیابی و توسعه روابط ارزشمند در تمام سازمان قادر می‌سازد. دو بخش اصلی در مدیریت ارتباط با کسب و کار، نقش تأمین کنندگان و مصرف کنندگان اطلاعات است. سازمان‌ها باید هر دو بخش را بهبود دهند. هدف نهایی BRM  رسیدن به نقطه‌ای است که روابط تجاری پیچیده بتواند به معاملات قابل درک تبدیل شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با مدیریت کسب و کار به صفحه مشاوره کسب و کار مدیرنو مراجعه فرمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

۲ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طرح مشاوره کسب و کار 90
چرا طرح 90 برای کسب و کار شما نیاز است ؟