قدرت ناخودآگاه برند‌ها

    ویژه

قدرت ناخودآگاه برند‌ها»وقتی که چیزی می‌خریم دوست داریم فکر کنیم که علتش را می‌دانیم. ما در کنترل و مدیریت کارهای خود، احساسات به خرج می‌دهیم و تصمیم خرید هم از این قائده مستثنا نیست. تصور ما این است که محصول جدید را به این دلیل خریده‌ایم که بهترین ویژگی‌ها، بهترین قیمت و بهترین ظاهر را داشته است.

اما همان طور که تحقیقات عصب شناختی، روانشناسی، و اقتصاد رفتاری نشان داده است، ما انسان‌ها آن قدرها هم که فکر می‌کنیم منطقی نیستیم. در عوض، به واسطه‌ی تأثیرات ناخودآگاه ظریفی هدایت‌شده‌ایم که ریشه در گذشته‌ی تکاملی ما دارند. ساختار ماشینی قدیمی مغز ما برای وظایفی به‌کاررفته که برای آن منظور تکامل نیافته بود. و این موضوع می‌تواند منجر به ایجاد رفتار‌ها و اقدامات غیرمنطقی زیادی شود.

از آن جایی که کارآفرینان در ایجاد کسب‌وکار و برندها دخالت دارند، ما باید به جای پرداختن به این که دلمان می‌خواهد تصمیم‌های خرید مصرف‌کنندگان چگونه باشد، تشخیص دهیم که ذهن مصرف‌کنندگان واقعاً چطور کار می‌کند. داریل وبر، یک مشاور برندینگ که کارش بر برخی از بزرگ‌ترین برندهای دنیا تأثیر گذاشته، در کتاب جدید خود با نام" فریبندگی برند: چگونه دانش عصب‌شناسی می‌تواند به بازاریان کمک کند تا برندهای به‌یادماندنی بسازند " ، یک تفحص جالب در این باره داشته که ذهن مشتری چطور کار می‌کند و ما به عنوان صاحبان برند چه کاری را می‌توانیم در این خصوص انجام دهیم.

در این جا چند نکته در این باره بیان شد که کارآفرینان و صاحبان شرکت‌های کوچک چگونه می‌توانند تفکر وبر را به کار ببرند:

1- هر کاری که انجام می دهید، برندینگ محسوب می شود

وبر می‌گوید برای تازه‌کارها مشخص نمایید که برند شما با لوگوی شما فرق دارد.

حتماً بخوانید :  5 برند که از دنیای مردگان برگشتند!

برند به "مجموعه‌ای از ارتباطات ایجادشده در مغز هم به صورت خودآگاه و هم ناخودآگاه گفته می‌شود". امکان دارد ارتباطات خودآگاهانه‌، محصول یا خدمات شما؛ ویژگی‌های آن؛ قیمت و نام محصول؛ تبلیغات و بازاریابی‌تان را در برگیرد. بخش ناخودآگاه، احساس ضمنی مرتبط با برند شما است.

این احساس در گذر زمان از طریق هر تعاملی که افراد با برند شما دارند به وجود آمده است- یعنی جایی که آن‌ها برند شما را می‌بینند، کسی را که با آن می‌بینند، رنگ‌ها و احساساتی که اسم برند با خود به همراه دارد. این بدان معناست که هر بخش از کسب‌وکار شما که یک مصرف‌کننده در معرض آن است – از نوع توزیع کالای شما گرفته تا فرهنگ و افراد حاضر در شرکت – تحت تأثیر احساسات مصرف‌کننده نسبت به برند قرار دارد.

2- فانتزی برند خود را ایجاد کنید

وبر احساسات ناخودآگاه یک برند را به عنوان" فانتزی"  منحصربه‌فرد آن توصیف می‌کند.

این فانتزی به مجموعه ارتباطاتی گفته می‌شود که با یکدیگر یک احساس عمیق را در اذهان مصرف‌کنندگان به وجود می‌آورند و می‌توانند بر این موضوع تأثیر بگذارند که مصرف‌کننده کالای شما را می خرد یا اینکه از رقیبان تان خریداری می‌کند.

جهت مشاهده ادامه متن، باید وارد حساب کاربری خود شوید.

دیدگاه خود را بنویسید