۱۵ گام تا فروش محصول جدید

    ویژه

15 گام تا فروش محصول جدید» تنها تفاوت بین محصولات موفق و نوآوری­‌های ناموفق در شیوه توسعه محصول است. بسیاری از مخترعان و نوآوران ایده­‌های خوبی را در ذهن دارند، اما توانایی تبدیل این ایده­‌ها از یک فکر خلاقانه به محصولی قابل فروش را ندارند این کار کاملاً مرتبط با نوآوری است. شما باید یاد بگیرید که محصول خود را به گونه­‌های طراحی کنید که فروش داشته باشد و به عبارتی ساده مردم حاضر باشند برای آن پول پرداخت کنند. برای به روز بودن در حوزه کسب و کار باید آزمون و خطاهای زیادی انجام دهید تا در نهایت به شرکتی موفق تبدیل شوید.

بخش اول

طراحی یک محصول

1-نیازهای مصرف کننده را شناسایی کنید

یکی از تفاوت­‌های بنیادین بین یک محصول شکست خورده و یک محصول پر فروش در درک و پاسخگویی به نیاز مصرف کننده است. به عنوان یک کارآفرین مشتاق و نوآور، هدف شما این است که محصولی تولید کنید که مردم حتی نمی‌­دانند به آن نیاز دارند.(یعنی شناسایی نیاز قبل از فراگیر شدن) چه چیزی در بازار وجود ندارد؟ مردم به چه چیزهایی نیاز دارند؟

- هیچ راه آسان و میانبری برای پاسخ به این سوالات وجود ندارد، در غیر این صورت همه ما تاکنون میلیونر بودیم. همیشه یک دفتر برای نوشتن ایده­‌های جدید با خود داشته باشید، و حساب زمان­‌هایی را که از چیزهای کوچک و جزئی نا امید شده­‌اید و ناگهان ایده­‌های نو به شما الهام شده را داشته باشید. شاید در زیر نور خورشید دراز کشیده­­‌اید و در نگه داشتن کتاب خود در بالای سرتان دچار مشکل اید؟ حال چه محصول ساده­‌ای نیاز شما را برطرف خواهد کرد؟

حتماً بخوانید :  5 دلیل که مدیر فروش را نفرت برانگیز نشان می دهد

- شاید طرح پرسشنامه کار میانبری مؤثر به نظر برسد، اما رأی گیری و نظر خواهی از مصرف کنندگان در مورد محصولات خاص مورد علاقه شان چندان راحت نیست. اگر مردم می­‌دانستند که کدام محصول را می­‌خواهند، همه ما میلیونر شده بودیم.

2-با طراحان همکاری کنید.

اینکه ایده­‌های نو و جدید مثلاً در مورد هاوربرد (دستگاهی شبیه اسکوتربرقی) به ذهن شما خطور می­‌کند بسیار خوب است اما، همزمان باید بتوانید آن را به بهترین شکل طراحی کنید. بسته به توانایی مهندسی شما، شاید نیاز داشته باشید با طراحان و مهندسان همکاری کنید تا بتوانید نمونه اولیه ایده خود را ایجاد کنید.

جهت مشاهده ادامه متن، باید وارد حساب کاربری خود شوید.

۴ دیدگاه

  1. خرید عطر ادکلن-پاسخ
    ۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۷

    بسیار مقاله خوبی بود ممنون از شما و سایت خوبتون

    • محمدی-پاسخ
      ۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۲

      از این که مورد رضایت واقع شد خوشحالیم.

  2. علیرضا منصوری-پاسخ
    ۲۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۱

    سلام من منصوری هستم ازساکن کانادا سوالی داشتم اگه امکان دا اینجا برند های معروفی وجود دارد که در سراسر کانادا و امریکا شناخته شده است و خرید از این برندها ,کلاس و دسیپلین خاصی دارد ولی
    کیفیت کمتری از یک بیزینس تازه کار دارد.
    ۲.در مورد رفتار مردم صحبت می کنم.
    ۳.مطمعا مشتری برندها بیشتر است.
    ۴. تزیینات و موقعیت تقریبا یکسانی دارند.
    در مونترال در یک مسیر تردد بطور میانگین بیشتر بیزنس ها رستوران یا کافی شاپ هستند . ولی یکی مشتری براش صف کشیده که حتی اصلا تابلو و اسم هم نداره ولی دیگری که وضعیت مناسبتری داره سه چهار تا بیشتر مشتری نداره.
    اینجا بیزینس های ایرانی برای اینکه بتوانند موفق بشوند گروه های مختلف بیزینسی تشکیل داده و از هم حمایت می کنند تا زمانیکه مشتری خارجی نداشته باشند وضعیت به همین شکل است.
    هنوز شیوه صحیح تبلیغات اینجا را متوجه نشدم. که چطور میشه در ابتدای کار فکر مشتری جدید را مشغول و متوجه کرد.
    در اینجا قدیمی ترین رستوان شهر با وجود دکوراسیون سطح پایین باکلاس ترین و گرانترین هستند.
    مشکل اصلی برای هر بیزینس شروع خوب است اگه شروع خوبی نداشته باشند نابود میشن. سوال من بیشتر برای تبلیغات موفق و جلب کننده مشتری که از این بحران عبور کنم.
    چطور می توان تمایلات مصرف کننده را عوض کرد. ۵ ساله از یک کاف شاپ یا یک برند خرید میکنه باوجود اینکه میفهمه کیفیت برند کمتر شده باز ادامه میده ازش سوال میکنی چیزی برای گفتن نداره.
    بسیار متشکرم

    • مدیرنو-پاسخ
      ۳۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۴۱

      در صنعت رستوران و کافی شاپ ها (خصوصا برندهای با قدمت بالا) علاوه بر کیفیت، قدمت برند نیز از اهمیت بالایی در وفاداری مشتریان برخوردار است.حس نوستالوژی در مشتریان این اماکن از پتانسیل به مراتب قوی تر از کیفیت متوسط آنها برخوردار است.
      در حوزه کسب و کارتان باید به دنبال ارائه حس مطلوب و خاص خود باشید، چون ورود در جنگ کیفیت نمی تواند برایتان مثمر ثمر باشد،چون إثبات کیفیت نیازمند گذشت زمان و تجارب مشتریان است و در مقابل مزیت قدمت آنان نیز حربه ای ندارید.
      قبل از اقدام به فعالیتی در حوزه تبلیغات و توسعه برند خود، پیشنهاد می کنیم در ابتدا اقدام به بنچ مارک و تحقیقات بازار کنید.
      فعالیت های هریک از رقبای اصلی را رصد و به صورت نقاط قوت و ضعف مکتوب کنید. پس از آن روشهای آنان و حتی نوع روابط آنان را نیز بررسی کنید.
      خاطرنشان می کنم، در تحقیقات بازار خود به تمام موارد و شاخصه های آنان توجه داشته باشید.(از مراکز تامین مواد اولیه تا رنج سنی مشتریان آنان و حتی سن و مدت زمان همکاری همکاران شاغل در این مراکز)
      هیچ راهکاری را قبل از تحقیقات بازار نمی توان تجویز کرد و پیشنهاد می کنیم شما نیز دست به اقدامی نزنید.
      موفق باشید.

دیدگاه خود را بنویسید