ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

42 عادت خوب برای موفقیت

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
عادت خوب برای موفقیت

در این مقاله به عادت های خوب برای موفقیت می‌پردازیم. اگر می‌خواهید در کسب و کارتان به اوج برسید، باید اثر قدرت عادت خوب در موفقیت را بشناسید. باید سریعاً عادات نادرست را ترک کنید و به عاداتی بیندیشید که در رسیدن به موفقیت کمکتان میکنند. روانشناسان می‌گویند تا حدود 90 درصد رفتار انسانها ناشی از عادت است. از صبح که از خواب بیدار می‌شوید تا وقتی‌که شب استراحت می‌کنید، صدها کار هست که هرروز به یک شیوه انجام می‌دهید. این شامل صبحانه خوردن، لباس پوشیدن، روزنامه خواندن، مسواک زدن و … می‌شود. اگر طی سال‌ها مجموعه‌ای از عادت‌های خوب برای موفقیت  کسب کرده‌اید، تعیین می‌کند هر بخش از زندگی‌تان چگونه کار می‌کند، از شغل و درآمدتان گرفته تا سلامتی و روابطتان.

شاید علاقه مند باشید به خواندن :

عادت‌های خوب افراد موفق برای رسیدن به موفقیت

جدای از عنصر تصادفی شانس، بسیاری از مواردی که باعث موفقیت برخی افراد می شود، شامل پرورش عادات خاص است. یادگیری این عادات و نحوه به کارگیری آنها برای موفقیت در زندگی ارزشمند است. برای این منظور، در اینجا 42 مورد از رایج ترین عادت های افراد موفق را ذکر کردیم. 

بنر میان مقاله منابع انسانی

1 – سحرخیز باشید.

یکی از عادات اصلی افراد موفق این است که زود از رختخواب بیرون می‌آیند. این به آنها احساس اعتماد به نفس می‌دهد تا کارها را برنامه ریزی کنند تا بتوانند به راحتی وظایف روزانه خود را انجام دهند. آنها با شرکت در ورزش و برنامه ریزی برای فعالیت‌های کل روز از این زمان استفاده می‌کنند. 

2- مدیتیشن کنید.

مدیتیشن فواید جسمی و ذهنی زیادی دارد که جزو عادت های موفقیت است. مانند رفع استرس، کنترل اضطراب، افزایش خودآگاهی و غیره. آنها به مدیتیشن هر روز عادت دارند، زیرا حافظه آنها را بهبود می‌بخشد.

3 – کارهایتان را سازماندهی و برنامه‌ریزی کنید.

سازماندهی یکی از متداول‌ترین عادت‌های افراد موفق در زندگی است. برنامه ریزی و همچنین تعیین اولویت ها و اهداف، همه بخشی از سازماندهی هستند. به گفته جک دورسی، یکی از بنیانگذاران توییتر، یکشنبه(که البته برای ما جمعه محسوب میشود) یک روز مهم برای سازماندهی کردن «آماده شدن برای بقیه هفته» است.

4 – متمرکز بمانید.

تفکر متمرکز تغییر یافته‌ترین حالت ذهن شماست، زیرا به مغز شما اجازه می‌دهد تا با حذف تمام عوامل حواس پرتی، در بهترین حالت خود تمرکز کند. اکثر افراد موفق عادت منظم تفکر متمرکز برای حدود 30 دقیقه دارند و در طی آن به تمام جنبه‌های ضروری مانند سلامتی، رابطه، تجارت و غیره فکر می‌کنند تا بتوانند همه چیز را به روشی بهتر تجزیه و تحلیل کنند و ممکن است استراتژی بهتری ارائه دهند. برای انجام کارها سکوت با رشد سلول‌های جدید در ناحیه ای از مغز که مسئول یادگیری و حافظه است مرتبط است. بنابراین، با تمرین تفکر متمرکز، می‌توانید راه‌حل‌های بهتری را کشف کنید زیرا ذهن شما در آن زمان استرس کمتری را احساس می کند.

5- به طور منظم تمرین کنید.

اگر برنامه ای برای مقابله با استرس ندارید، چگونه می توانید موفق شوید؟ بر اساس این مطالعه، هفتاد درصد از بزرگسالان قربانی استرس در ایالات متحده هستند. این یکی از دلایل اصلی است که افراد موفق عادت به ورزش روزانه می کنند، زیرا می دانند که اگر همیشه تحت استرس باشند، نمی توانند بهترین عملکرد خود را ارائه دهند. انجام ورزش روزانه یا حداقل چهار تا پنج بار در هفته نه تنها به تقویت حافظه و وضوح ذهنی آنها کمک می کند بلکه آنها را قادر می سازد تا خلاقیت خود را نیز افزایش دهند.

6 – شبکه سازی کنید.

یکی از عادت‌های رسیدن به موفقیت، شبکه‌سازی است. زندگی در کنار افراد موفق تاثیر زیادی در موفقیت شما دارد زیرا آنها شما را با انگیزه نگه می‌دارند. به همین دلیل است که افراد موفق ترجیح می‌دهند بین افراد مثبت و با انگیزه روابط برقرار کنند تا بتوانند با افراد مناسب همراهی کنند. افراد موفق تمام تلاش خود را می‌کنند که قرار گرفتن در معرض افراد منفی را محدود کنند زیرا معتقدند که چنین افرادی می توانند تأثیر منفی بر شخصیت آنها بگذارند.

7 – هدف گرا باشید.

تعیین جهت، برنامه ریزی وظایف، و تحقق چشم انداز به خودی خود یک عادت خوب است زیرا تلاش شما را در کار افزایش می‌دهد. برخی از برنامه‌ها می‌توانند وضوح بیشتری را در تصمیم‌گیری‌ها (مانند Week Plan که یک اپلیکیشن برنامه ریزی است)ارائه دهند. تقریباً هر فرد موفقی دوست دارد اهداف کوتاه مدت تعیین کند زیرا می داند که ایجاد اهداف کوتاه مدت و دستیابی به آنها با موفقیت به آنها کمک می‌کند تا به هدف بزرگتر و بلندمدت نزدیک شوند.

8 – استانداردهای بالایی داشته باشید.

هر کس در انتخاب معیارهای خود آزاد است. از سوی دیگر، افراد موفق، استانداردهای خود را به خطر نمی‌اندازند. آنها خود را با استانداردهای بالا نگه می‌دارند زیرا به آنها کمک می کند تا به سطوح بالایی از تعهد، حرکت و نتایج دست یابند که همه آنها برای موفقیت ضروری هستند.

9- خواب کافی داشته باشید.

داشتن خواب کافی برای موفقیت در زندگی ضروری است. خواب خوب نه تنها مغز شما را تیز می‌کند، بلکه به هوشیار ماندن در طول روز نیز کمک می‌کند. خواب کافی فقط مربوط به کل ساعات خواب نیست. همچنین مهم است که در یک برنامه منظم با کیفیت خوب بخوابید تا زمانی که از خواب بیدار می‌شوید احساس آرامش کنید.

10 – منابع چندگانه درآمدی ایجاد کنید.

افراد موفق همیشه برای ایجاد جریان‌های درآمدی متعدد تلاش می‌کنند، زیرا می‌دانند که اتکای کامل به یک منبع درآمد واحد هرگز نمی‌تواند ثبات مالی برای آنها ایجاد کند. آنها معمولاً حدود سه تا پنج جریان درآمد دارند تا مجبور نباشند زمان زیادی را برای مقابله با بحران مالی صرف کنند. البته در نظر داشته باشید زمانی که شما هنوز یک منبع درآمدی‌تان را به ثمر ننشانده‌اید، دنبال یک منبع دیگر بودن کار عاقلانه‌ای نیست.

11 – از اتلاف وقت خودداری کنید.

زمان برای هر فرد موفقی همانند پول است. آنها عادت دارند زمان خود را به درستی مدیریت کنند، زیرا می‌دانند که هر روز مقدار مشخصی از زمان را در اختیار دارند که برای موفقیت باید از آن به نحو احسن استفاده شود. به جای اتلاف وقت در شبکه‌های مجازی مثل اینستاگرام یا فیس بوک، تماشای ویدئوهای خانگی و غیره، آنها ترجیح می‌دهند از زمان برای چیزهایی استفاده کنند که بهره وری آنها را بیشتر می‌کند. با استفاده از نرم افزار مدیریت زمان که کارآفرینان و کسب و کارها را در انجام وظایف، اهداف و اهداف خود مؤثرتر می‌کند.

شاید علاقه مند باشید به خواندن :

عادت‌های خوب افراد موفق برای رسیدن به موفقیت

12 – وظایف روزانه خود را ثبت کنید.

انجام به موقع کارها برای موفقیت مهم است، به همین دلیل است که اکثر افراد موفق عادت دارند فعالیت‌های خود را در یک مجله یا ابزار خاص نگه دارند تا بتوانند دستاوردهای روزانه خود را دنبال کنند. این به آنها کمک می‌کند تا با تمام وظایف اساسی خود که برای انجام آنها بسیار ضروری است در تماس باشند.

13 – با کارهای کوچک و معنی دار شروع کنید.

یکی از بهترین راه‌ها برای استفاده از آن که افراد موفق تمام وظایف روزانه خود را انجام می‌دهند این است که آنها کارهایشان را از کوچک به بزرگ دسته‌بندی می‌کنند. وقتی آنها روز خود را شروع می‌کنند و برخی از وظایف معنی‌دار خود را انجام می‌دهند، انگیزه بیشتری برای آنها ایجاد می‌کند و اعتماد به نفس آنها را افزایش می‌دهد تا بدون زحمت کارهای بزرگتر و پیچیده تر را انجام دهند.

14 – با مشکلات به عنوان یک هدیه رفتار کنید.

بسیاری از مردم معمولاً وقتی با مشکلات روبرو می‌شوند تسلیم می‌شوند زیرا نمی‌توانند با مشکلات کنار بیایند. اما افراد موفق داستان متفاوتی دارند. آنها این مشکلات را فرصتی برای بهبود و عبرت گرفتن از این مشکلات برای اجتناب از آنها در آینده می‌دانند.

15 – از خودتان مراقبت کنید.

افراد موفق بر این باورند که بدن سالم یک ذهن سالم را می‌سازد و ورزش کردن جزو عادات خوب هر شخصی محسوب میشود. آنها می‌دانند که نمی‌توانند سلامتی خود را با خوردن غذاهای ناسالم فدا کنند زیرا آنها را از مسیر موفقیت دور می‌کند. آنها از یک رژیم غذایی متعادل پیروی می‌کنند تا تناسب اندام داشته و پرانرژی باقی بمانند و هر کاری را که می‌خواهند انجام دهند.

16 – فوری اقدام کنید.

برنامه ریزی برای کارها و تعیین اولویت‌ها عالی است، اما اگر در زمان مناسب اقدام مناسبی انجام ندهید یا دلایلی برای عمل نکردن به موقعیت ارائه نکنید، بی‌فایده می‌شوند. افراد موفق در مقایسه با افراد دیگر زمان زیادی برای تصمیم‌گیری نمی‌گذارند زیرا می‌دانند که این یکی از عناصر کلیدی است که به موفقیت شما کمک می‌کند.

17 – مثبت اندیش باشید.

نگرش خوشبینانه نه تنها به ایجاد اعتماد در استعدادهای شما کمک، بلکه به شما کمک می‌کند تا به اهداف خود برسید. موفقیت افراد موفق تا حد زیادی به دلیل نگرش مثبت آنهاست که به آنها قدرت استقامت در مواجهه با ناملایمات را می‌دهد.

شاید علاقه مند باشید به خواندن :

18 – مردم گرا باشید.

رابطه خوب با دیگران برای افراد موفق بسیار مهم بوده و جزو عادت‌های خوب برای رسیدن به موفقیت است. زیرا آنها می‌دانند که خوشبختی واقعی در زندگی با رفتار خوب شما با دیگران همراه است. آنها در افزایش صبر، شفقت و مهربانی بسیار کار می‌کنند زیرا می‌دانند که این کار از آنها انسان‌های شگفت انگیزی می‌سازد که برای موفقیت مهم است.

19 – شکست را در آغوش بگیرید و دوباره شروع کنید.

افراد موفق عادت ندارند هرگز در گذشته زندگی کنند زیرا طرز فکر متفاوتی دارند. آنها چیزهای جدید را امتحان می‌کنند، اشتباه می‌کنند و از آنها درس می‌گیرند. این نگرش چیزی است که در بین افراد دیگر رایج نیست، زیرا آنها ترس زیادی از شکست دارند که آنها را از آزمایش چیزهای جدید دور می‌کند.

20 – روال روزانه ایده آل داشته باشید.

داشتن یک برنامه روزانه عالی برای یک زندگی موفق ضروری است.افراد موفق یک روال بی عیب و نقص برای تمام 24 ساعت روزانه خود و تطبیق زمان ثابت برای همه وظایف بر اساس اولویت ها ایجاد می‌کنند.

21 – به روال خود پایبند باشید.

ایجاد یک برنامه روزانه موفق کافی نیست اگر آن را دنبال نکنید. افراد بسیار موفق نه تنها برای ایجاد این روال ها وقت می‌گذارند، بلکه برای پیروی از این روال ها اهمیت یکسانی نیز قائل هستند. آنها می‌دانند که این روال‌ها نه تنها زندگی آنها را ساختار می‌دهد، بلکه در وقت آنها نیز صرفه جویی و آنها را کارآمدتر می‌کند.

22 – ریسک پذیر باشید.

برای دستیابی به چیزهای خارق‌العاده در زندگی‌تان، باید ریسک‌های حساب شده را بپذیرید، زیرا اگر خیلی از امتحان کردن چیزهای جدید می‌ترسید، پس به دست آوردن چیزهای بزرگ در زندگی فقط می‌تواند برای شما یک رویا باشد. افراد موفق هرگز از ریسک کردن نمی‌ترسند، زیرا می‌دانند که با فراهم کردن فرصت‌های مختلف، زندگی آنها را پربارتر می‌کند.

23 – به جزئیات کوچک توجه کنید.

توجه به جزئیات می‌تواند کارها را از نظر دقت، زمان و کیفیت بسیار بهتر کند. بسیاری از مردم توجه به جزئیات را نادیده می‌گیرند، که برای آنها زمان و هزینه دارد. اما، افراد موفق تمایل دارند به این کیفیت توجه کنند زیرا نمی‌خواهند یک کار واحد را بارها و بارها تکرار کنند و زمان و پول ارزشمند خود را هدر دهند.

24 – به توانایی‌های خود اعتماد داشته باشید.

اعتماد به نفس برای داشتن نگرش ذهنی مثبت ضروری است. این نه تنها به بهبود عملکرد شما کمک می‌کند، بلکه به شما امکان می‌دهد در محیط های اجتماعی احساس آرامش بیشتری داشته باشید. افراد موفق قبل از رسیدن به موفقیت به توانایی های خود ایمان دارند. این سطح از اعتماد به نفس به آن‌ها کمک می‌کند تا اهداف بزرگ‌تری را در زندگی به آسانی به دست آورند.

25 – احساسات خود را هوشمندانه مدیریت کنید.

قدرت ذهنی نقش مهمی در بهبود خود ایفا می‌کند زیرا به شما کمک می‌کند تا چالش‌ها را به فرصت تبدیل کنید تا بتوانید از رضایت زیادی در زندگی برخوردار شوید. افراد موفق از نظر ذهنی قوی هستند. آنها می‌دانند که احساساتشان چه تأثیری بر رفتارها و افکارشان در کل روز دارد.

شاید علاقه مند باشید به خواندن :

26 – ارتباطات خوب ایجاد کنید.

اگر می‌خواهید در لیست افراد بسیار موفق قرار بگیرید، بدون شک مهارت ارتباطی عالی یک مهارت مهم است. این نه تنها به شما کمک می‌کند تا دیدگاه دیگران را درک کنید، بلکه به شما امکان می‌دهد به راحتی درک شوید. افراد بسیار موفق به خوبی از مزایای داشتن مهارت های ارتباطی عالی آگاه هستند. آنها به طور مداوم روی این مهارت کار می کنند تا با گذشت زمان بهتر شوند.

27 – خودکنترلی داشته باشید.

خودکنترلی این قدرت را دارد که تمرکز و توانایی تصمیم‌گیری شما را بهبود بخشد. تاین کار تاثیر زیادی در موفقیت دارد که افراد موفق به خوبی آن را می دانند. اکثر آنها سعی می‌کنند زمان محدودی را صرف کارهایی کنند که وسوسه‌انگیز است اما به موفقیت آنها کمک نمی‌کند. به این دلیل است که کل فرآیند خودکنترلی را برای آنها بدون استرس می کند.

28 – برای تنهایی ارزش قائل شوید.

تنهایی این فرصت را برای شما به‌ ارمغان می‌آورد که خود را کشف کنید زیرا فضای تفکر عمیق را ایجاد می‌کند. افراد موفق دوست دارند مدتی را در آرامش بگذرانند، زیرا می‌دانند که راه حلی برای آنها برای حل مشکلات و افزایش بهره وری در کار فراهم می‌کند.

29 – همیشه به دنبال راه‌حل باشید.

بسیاری از مردم عادت دارند در صورت ناتوانی در دستیابی به آنچه می‌خواهند، استدلال کنند و دلایل غیرضروری بیابند. اما، داستان در مورد افراد موفق متفاوت است. آنها برای یافتن راه‌حل مناسب برای یک مشکل، بسیار سخت کار می‌کنند حتی اگر برای دیگران غیرممکن به نظر برسد.

30 – یادگیری مستمر داشته باشید.

یادگیری مستمر یک رویکرد عالی برای کشف راه های جدید در برخورد با مسائل است. که کمک می کند تا با کسب مهارت‌های جدید، شما را برای همه تغییرات غیرمنتظره در زندگی خود آماده کند. افراد موفق بر این باورند که یادگیری به معنای رشد است. به همین دلیل است که آنها زمان کافی را صرف یادگیری چیزهای جدید می‌کنند تا بهره ورتر شوند.

31 – با شجاعت با روز بد روبرو شوید.

غیرممکن است که هر روز یک روز موفق داشته باشید. شما گاهی اوقات به اهداف خود ضربه می‌زنید و بارها آنها را از دست می‌دهید. این اهداف از دست رفته چه اهمیتی دارند، در حالی که این طرز فکر شماست که ممکن است به شما کمک کند بر موانع بزرگ غلبه کنید؟ افراد موفق همه چیز را بر اساس داشتن یک روز بد متوقف نمی کنند. آنها معتقدند که این بخشی از زندگی است و از روز بعد کارها را با انرژی و انگیزه بیشتری شروع می کنند.

32 – چالش ها را بپذیرید.

چالش‌ها بخشی از زندگی هر کسی است. اما غلبه بر آن‌ها در زندگی یک فرد موفق طبیعی است. زیرا آنها می‌دانند که هیچ‌وقت همه چیز به همان شکلی که برنامه‌ریزی کرده‌اند باقی نمی‌ماند. از آنجایی که آنها چالش ها را می‌پذیرند، به همین دلیل است که شجاعت مقابله با موقعیت‌های غیرمنتظره و دستیابی به چیزهای غیرمنتظره‌ای را دارند که افراد دیگر نمی توانند به دست آورند.

33 – از منطقه امن خودتان خارج شوید.

بسیاری از مردم دوست دارند در منطقه راحتی خود زندگی کنند، که موجب می‌شود در زندگی فرصت های زیادی را از دست بدهند.اما برعکس افراد موفق خود را به چالش می‌کشند تا بتوانند به اوج عملکرد خود برسند و بهترین‌های خود را ارائه دهند.

شاید علاقه مند باشید به خواندن :

 

عادت‌های خوب افراد موفق برای رسیدن به موفقیت

34 – پول همه چیز نیست.

برخی افراد معتقدند که موفقیت به پول بستگی دارد. آنها تمام تلاش خود را برای یافتن راه هایی برای ثروتمند شدن به کار می‌گیرند و معتقدند که این کار آنها را به فردی بسیار موفق در زندگی تبدیل می کند.اما افراد موفق میدانند تنها ثروتمند شدن یک موفقیت نیست، زیرا بسیاری از چیزهای دیگر به یک زندگی موفق کمک می‌کنند.

35 – از تنبلی بپرهیزید.

تنبلی بهره وری را از بین میبرد. به همین دلیل است که افراد موفق هرگز تنبل نمی‌شوند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا کارها را به موقع یا حتی زودتر از موعد به پایان برسانند. اما این بدان معنا نیست که آنها در زندگی آرامش ندارند. آنها از زمان با دوستان و خانواده خود لذت می برند، اما فعال باقی می مانند و در صورت لزوم هوشمندانه کار می کنند.

36- به بازخورد اهمیت دهید.

بازخورد می تواند مثبت یا منفی باشد، اما نحوه واکنش فرد به آنها، پتانسیل موفقیت او را مشخص می کند. افراد موفق پذیرای انتقاد سازنده هستند زیرا بر این باورند که به جای سایر افرادی که نسبت به بازخوردها واکنش کاملا منفی نشان می دهند، فرصتی برای پیشرفت در زندگی آنها فراهم می کند.

37- به دنبال میانبر نباشید.

بسیاری از مردم به دنبال راه حلی سریع برای موفقیت هستند، که راه درستی نیست زیرا موفقیت یک شبه به دست نمی آید. به کار هوشمندانه و صبر نیاز دارد تا اجازه دهید موفقیت در خانه شما را بکوبد. افراد موفق میانبرها را جستجو نمی کنند. آنها تمام تلاش ها و کار سختی را که برای موفقیت آنها لازم است انجام می دهند.

38- موفقیت را تجسم کنید.

تجسم به فرد قدرت و شهامت می دهد تا با کارهای دلهره آور مقابله کند زیرا هورمون هایی را تحریک می کند که روند دستیابی به اهداف را آسان تر می کند. افراد موفق مدت ها قبل از به دست آوردن موفقیت، آن را تجسم می کنند. افکار مثبت را در آنها افزایش می دهد و به آنها کمک می کند تا عملکرد خود را به بالاترین سطح برسانند.

39- منتظر زمان مناسب نباشید.

بسیاری از مردم عادت دارند منتظر زمان مناسب برای عمل باشند، که این بهانه ای ساده است زیرا هرگز زمان مناسبی نیست. افراد موفق این را به خوبی می دانند. به همین دلیل است که آنها خیلی منتظر نمی مانند و به جای انتظار برای زمان عالی، گامی جسورانه برای انجام کارها برمی دارند.

40- شانس‌تان را خودتان بسازید.

یک مفهوم مشترک از خوش شانسی و بدشانسی در بین مردم وجود دارد. وقتی همه چیز به نفع آنها پیش می رود، آن را خوش شانسی خود می دانند و زمانی که کار بر خلاف آنها پیش می رود، آن را بدشانسی می دانند. افراد موفق به مفهوم خوش شانسی و بدشانسی اعتقادی ندارند. آنها شانس خود را با انجام همه کار سخت ایجاد می کنند.

41- فروتن باشید.

فروتنی چیزی است که در میان افراد موفق بسیار رایج است. آنها اشتباهات خود را به راحتی و با خوشحالی می پذیرند زیرا جرأت می کنند بدون استدلال آنها را اصلاح کنند. آنها مشکلی برای یادگیری از دیگران ندارند زیرا معتقدند که این به آنها کمک می کند تا در زندگی موفق تر شوند.

42-زبان به گله و شکایت نداشته باشید.

وقتی همه چیز از کنترل خارج می شود، مردم معمولاً به جای یافتن راه حل شروع به شکایت می کنند. افراد موفق می دانند که شکایت و شکایت به معنای اتلاف وقت و انرژی است. آنها به جای اتلاف وقت با شکایت، روی یافتن راه حل مشکل خود کار می کنند.
نتیجه یکی از چیزهایی که در مورد موفقیت مشهود است این است که این یک ویژگی خانوادگی یا چیزی نیست که فقط به خوش شانسی فرد بستگی دارد. در صورت اتخاذ رفتارهای مناسب می توان به این مهم دست یافت. بنابراین، از همین حالا شروع به تمرین رفتارهای این افراد موفق کنید و اولین قدم را به سمت یک زندگی موفق بردارید.

ایجاد عادات خوب

خبر خوب درمورد ایجاد عادات خوب اینکه:

عادات کمک می‌کنند که ذهنتان آزاد شود، درحالی‌که بدنتان در حالت اتوماتیک است.

خبر بد درمورد عادت ها اینکه:

شما می‌توانید به‌طور ناخودآگاه در الگوهای رفتار بیهوده‌ای محبوس شوید که مانع رشد شما شده و موفقیتتان را محدود کند.

هرچند عادت هایی که در حال حاضر برای موفقیت کسب کرده‌اید شمارا به سطح نتایج فعلی‌تان رسانده است. چه‌بسا اگر بخواهید به سطوح بالاتر موفقیت برسید، باید بعضی از عادات خود را ترک کنید (بیدار ماندن تا دیروقت و تماشای تلویزیون، اظهار نظرهای طعنه آمیز، خرج کردن بیش از درآمد و…). و آن‌ها را با عادات خوب دیگر جایگزین کنید (روزی هشت ساعت خواب، هفته‌ای چهار بار ورزش، روزی یک ساعت مطالعه و…)

خوب یا بد، عادات همواره نتایجی به بار می‌آورند

عادات شما تعیین‌کننده پیامدهای شما هستند. افراد موفقبه خودی خود به اوج نمی‌رسند. رسیدن به آنجا مستلزم عمل هدفمند، نظم شخصی و صرف مقدار زیادی انرژی هرروزه است تا باعث وقوع امور شوید. عاداتی که از امروز به بعد کسب می‌کنید سرانجام تعیین خواهند کرد آینده‌تان چطور آشکار شود.

یکی از مشکلاتی که افراد دارای عادات ضعیف دارند، این است که نتایج عادات بد آن‌ها سال‌ها بعد در زندگی‌شان ظاهر می‌شود. وقتی‌که یک عادت بد مزمن پیدا کنید، سرانجام زندگی پیامدهای آن را به شما نشان خواهد داد. ممکن است از آن پیامدها خوشتان نیاید، لیکن زندگی بازهم آن را تحویل شما خواهد داد. حقیقت این است که اگر شما به انجام دادن امور زندگی خود به طریقی معین ادامه دهید، همواره نتیجه‌ای قابل پیش‌بینی دریافت خواهید کرد.

همین‌الان برای کسب عادت موفقیت بهتر اقدام کنید.

برای عوض کردن عادات، دو مرحله‌ی عمل وجود دارد: مرحله‌ی اول اینست که فهرستی از عاداتی تهیه کنید که شمارا ناکارآمد نگه می‌دارد یا ممکن است اثر منفی بر آینده‌تان بگذارد. از دیگران بخواهید کمکتان کنند عاداتی را که به نظر آن‌ها محدودکننده هستند، واقع‌بینانه شناسایی کنید. دنبال الگوها بگردید. همچنین فهرست عادات ناموفق رایج زیر را بررسی کنید:

  • تعلل کردن
  • دیر رسیدن برای جلسات و قرار ملاقات‌ها
  • صحبت کردن در وسط صحبت دیگران، به‌جای گوش کردن.
  • تا دیروقت کار کردن

هنگامی‌که عادات بد خود را تشخیص دادید، مرحله دوم اینست که یک عادت موفقیت بهتر و مفیدتر کسب کنید و سیستم‌هایی ایجاد کنید که در تأیید آن‌ها مؤثر خواهد بود. مثلاً اگر در کار فروش هستید، می‌توانید فهرستی از فعالیت‌ها تهیه کنید طوری که تمام مشتریان احتمالی مجموعه ارتباطات مشابهی دریافت کنند.

اگر سالی چهار عادت تازه در مسیر موفقیت کسب می‌کردید به چه چیزهایی می‌توانستید دست‌یابید؟

اگر برای کسب سالی فقط چهار عادت جدید موفقیت این راهبردها را به‌کار ببرید. از حالا تا پنج سال دیگر بیست عادت موفق جدید پیدا خواهید کرد که می‌توانند تمامی پولی که لازم دارید، روابط محبت‌آمیز شگفت‌انگیزی که آرزو دارید، بدنی سالم‌تر و پر انرژی تر را به شما برسانند.

با فهرست کردن چهار عادت جدید که دوست دارید در سال آینده برای دستیابی به موفقیت کسب کنید، شروع کنید. هر فصل روی یک عادت جدید موفقیت کارکنید. اگر هر سیزده هفته روی یک عادت جدید برای موفقیت کارکنید، خودتان را با فهرستی واهی از تصمیم‌های سال جدید از توان نخواهید انداخت و تحقیقات نشان می‌دهند که اگر شما رفتاری را به مدت سیزده هفته تکرار کنید، آن رفتار به عادتی همیشگی تبدیل خواهد شد.

اگر به‌طور منظم هر بار یک رفتار جدید اضافه کنید، می‌توانید سبک زندگی خود را به‌طور چشمگیری بهبود بخشید.

تعهد خویش را به عادت جدید موفقیت تا آخر دنبال کنید. علامت‌هایی بگذارید تا به شما تذکر دهند رفتار جدید را ادامه دهید یا از دوستان یا همکارانتان برای پیگیری عادت جدیدتان کمک بگیرید.

 

برای دریافت اطلاعات در رابطه با شرایط مشاوره سازمانی به صفحه مشاوره کسب و کار مدیرنو مراجعه فرمایید. 

با ما در ارتباط باشید.

منابع: کتاب 25 اصل موفقیت و هیئت تحریریه مدیرنو

۴ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طرح مشاوره کسب و کار 90
چرا طرح 90 برای کسب و کار شما نیاز است ؟