سالی ۴ عادت موفق آمیز جدید ایجاد کنید

سالی ۴ عادت موفق آمیز جدید ایجاد کنید»افرادی که می خواهند در کسب و کارشان به اوج برسند، باید قدر توانایی و قدرت عادت را بدانند. آنها باید سریعاً عادات نادرست را ترک کنند و به عاداتی بیندیشند که به آنها در رسیدن به موفقیت دلخواه کمک کنند. روانشناسان می گویند تا حدود ۹۰ درصد رفتار ما ناشی از عادت است. نود درصد! از صبح که از خواب بیدار می شوید تا وقتی که شب استراحت می کنید، صدها کار هست که هرروز به یک شیوه انجام می دهید. این شامل صبحانه خوردن، لباس پوشیدن، روزنامه خواندن، مسواک زدن و ... می شود. طی سال ها مجموعه ای از عادات بسیار قوی کسب کرده اید که تعیین می کند هر بخش از زندگی تان چگونه کار می کند، از شغل و درآمدتان گرفته تا سلامتی و روابطتان.

خبر خوب این است که :

عادات کمک می کنند که ذهنتان آزاد شود، در حالی که بدنتان در حالت اتوماتیک است.

خبر بد این است که:

شما می توانید به طور ناخودآگاه در الگوهای رفتار بیهوده ای محبوس شوید که مانع رشد شما شده و موفقیت تان را محدود کند.

هرچند عاداتی که در حال حاضرکسب کرده اید شما را به سطح نتایج فعلی تان رسانده است. چه بسا اگر بخواهید به سطوح بالاتر موفقیت برسید، باید بعضی از عادات خود را ترک کنید (بیدار ماندن تا دیر وقت و تماشای تلویزیون، اظهار نظرهای طعنه آمیز، خرج کردن بیش از درآمد و...) و آن ها را با عادات خوب دیگر جایگزین کنید (روزی هشت ساعت خواب، هفته ای چهار بار ورزش، روزی یک ساعت مطالعه و...)

حتماً بخوانید :  4 گام تا افزایش بهره وری در محل کار

خوب یا بد، عادات همواره نتایجی به بار می آورند

عادات شما تعیین کننده ی پیامدهای شما هستند. افراد موفق همین طوری به اوج نمی رسند. رسیدن به آن جا مستلزم عمل هدفمند، نظم شخصی و صرف مقدار زیادی انرژی هر روزه است تا باعث وقوع امور شوید. عاداتی که از امروز به بعد کسب می کنید سرانجام تعیین خواهند کرد آینده تان چطور آشکار شود.

یکی از مشکلاتی که افراد دارای عادات ضعیف دارند، این است که نتایج عادات بد آن ها سال ها بعد در زندگی شان ظاهر می شود. وقتی که یک عادت بد مزمن پیدا کنید، سرانجام زندگی پیامد های آن را به شما نشان خواهد داد. ممکن است از آن پیامد ها خوشتان نیاید، لیکن زندگی بازهم آن را تحویل شما خواهد داد. حقیقت این است که اگر شما به انجام دادن امور زندگی خود به طریقی معین ادامه دهید، همواره نتیجه ای قابل پیش بینی دریافت خواهید کرد.

سالی 4 عادت موفق آمیز جدید ایجاد کنید

همین الان برای کسب عادات بهتر اقدام کنید

برای عوض کردن عادات، دو مرحله ی عمل وجود دارد: مرحله ی اول این است که فهرستی از عاداتی تهیه کنید که شما را ناکارآمد نگه می دارد یا ممکن است اثر منفی بر آینده تان بگذارد. از دیگران بخواهید کمکتان کنند عاداتی را که به نظر آن ها محدود کننده هستند، واقع بینانه شناسایی کنید. دنبال الگوها بگردید. همچنین فهرست عادات ناموفق رایج زیر را بررسی کنید:

- تعلل کردن
- دیر رسیدن برای جلسات و قرار ملاقات ها
- صحبت کردن در وسط صحبت دیگران، به جای گوش کردن.
- تا دیر وقت کار کردن

حتماً بخوانید :  3 طبقه‌بندی برای تفکرات روزانه ما

هنگامی که عادات بد خود را تشخیص دادید، مرحله دوم این است که یک عادت موفق بهتر و مفید تر کسب کنید و سیستم هایی ایجاد کنید که در تایید آن ها موثر خواهد بود. مثلاً اگر در کار فروش هستید، می توانید فهرستی از فعالیت ها تهیه کنید طوری که تمام مشتریان احتمالی مجموعه ارتباطات مشابهی دریافت کنند.

اگر سالی چهارعادت تازه کسب می کردید به چه چیزهایی می توانستید دست یابید؟

اگر برای کسب سالی فقط چهار عادت جدید این راهبردها را به کار ببرید. از حالا تا پنج سال دیگر بیست عادت موفق جدید پیدا خواهید کرد که می توانند تمامی پولی که لازم دارید، روابط محبت آمیز شگفت انگیزی که آرزو دارید، بدنی سالم تر و پر انرژی تر را به شما برسانند.

با فهرست کردن چهار عادت جدیدی شروع کنید که دوست دارید در سال آینده کسب کنید. هر فصل روی یک عادت جدید کار کنید. اگر هر سیزده هفته روی یک عادت جدید کار کنید، خودتان را با فهرستی واهی از تصمیم های سال جدید از توان نخواهید انداخت و تحقیقات نشان می دهند که اگر شما رفتاری را به مدت سیزده هفته تکرار کنید، آن رفتار به عادتی همیشگی تبدیل خواهد شد.

اگر به طور منظم هربار یک رفتار جدید اضافه کنید، می توانید سبک زندگی خود را به طور چشمگیری بهبود بخشید. 

تعهد خویش را به عادت جدید تا آخر دنبال کنید. علامت هایی بگذارید تا به شما تذکر دهند رفتار جدید را ادامه دهید یا از دوستان یا همکارانتان برای پیگیری عادت جدیدتان کمک بگیرید.

حتماً بخوانید :  چند نکته از رهبران بلندپرواز

برگرفته از کتاب:     25 اصل موفقیت

دیدگاه خود را بنویسید