روان شناسی فرایند خرید مشتری ۲

    ویژه

روان شناسی فرایند خرید مشتری 2» در قسمت قبل درباره اتفاق هایی که در مغز خریداران می افتد تا مجاب به خریدن محصولی شوند آشنا شدیم و گفتیم در صورتی که فروشندگان با روانشناسی خرید و دلایلی که مشتریان توسط آنها درباره خرید یا عدم خرید تصمیم می گیرند، آشنایی نداشته باشند، فروش بسیار سخت خواهد شد.
اکنون بیایید وارد دنیای مغز شده تا بفهمیم مغزمان چه چیزهایی را دوست دارد و چه نکاتی مغز را آزار می دهد.

مغز ما چه چیزی را دوست دارد؟

  • مغزما تصاویر را دوست دارد و یک تصویر را راحت تر پذیرفته و به خاطر می سپارد.
  • مغز ما جملات ساده تر را راحت تر قبول می کند تا واژگان و جملات سنگین را.
  • مغز ما سادگی را ترجیح می دهد و انتخاب بین دو گزینه بسیار راحت تر است تا چند گزینه مشابه.
  • هنگام صحبت با خریداران بیشتر از واژگانی که در ذهن آنها تداعی کننده تصویر خاصی است استفاده کنید.
  • از بکار بردن واژگان و جملات سنگین و نامفهوم خودداری کنید و  گزینه های تصمیم گیری خریداران را کاهش دهید.
  • همچنین از بکاربردن واژه های تکراری مانند با کیفیت، اولین، بهترین، پرطرفدارترین و نظیر این گونه کلمات که دیگر بر اثر تکرار زیاد برای مغز خریدار تکراری شده اند بپرهیزید.

انگیزه های خرید در مردم :

1. تمایل به سود کردن

2. ترس از ضرر

3. امنیت و حفاظت

4. اطمینان و  آرامش

5. افتخار به مالکیت

6. ارضا کردن احساسات

مردم انگیزه های برتر خود را درباره خرید

جهت مشاهده ادامه متن، باید وارد حساب کاربری خود شوید.

دیدگاه خود را بنویسید