ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

داشته ها را دوست بدارید نه خواسته ها را

در این مقاله میخوانید

سطح:

عمومی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
داشته هام - چگونه قدر داشته هایمان را بدانیم داشته ها را دوست بدارید نه خواسته ها را

در این مقاله به اینکه چگونه قدر داشته هایمان را بدانیم می‌پردازیم. داشته ها را دوست بدارید نه خواسته ها را. آیا عاشق زندگی خود هستید؟ یا گاهی احساس نارضایتی می‌کنید؟ بررسی کنید که اگر یک خانه بزرگ تر، روابط بهتر، پول بیشتر، فعالیت های هیجان انگیز در اوقات بیکاری، احترام متقابل و … داشتید خوشحال تر بودید یا نه. بسیاری از مردم به تعقیب شادی ادامه می دهند و به خود می گویند که یک بازی ویدیویی جدید، کمد لباس، افزایش حقوق یا سفر به نوعی آنها را شادتر می کند. بسیاری موفقیت را با شادی و ثروت مرتبط می دانند. با این حال، بسیاری از افراد ثروتمند ناراضی هستند.

دریافته‌ام که اگر زندگی را دوست داشته باشی، زندگی هم تو را دوست خواهد داشت. ~ آرتور روبینشتاین

 

داشته هام – چگونه قدر داشته هایمان را بدانیم

داشته ها را دوست بدارید نه خواسته ها را

اغلب ما، خود را قانع می‌کنیم که با بازی کامپیوتری جدید، افزایش حقوق و مسافرت به خوشحالی نزدیک تر می‌شویم. بسیاری از ما شادی را برابر موفقیت و موفقیت را برابر پول می‌دانیم. اما بسیاری از پول داران خوشحال نیستند.

کسانی با درآمد های بالاتر زمان بیشتری برای کار، نگرانی، خرید، توجه به کودکان و آموزش صرف می‌کنند در حالی که برای استراحت و یا خواندن کتاب یا یک داستان مسرت بخش وقت کمتری می‌گذارند.

از سوی دیگر، افرادی را می‌بینید که در برابر تمام موقعیت ها خوشحال، بشاش و مثبت به نظر می‌رسند. شاید برای مدت طولانی از مشکل سلامتی رنج می‌بردند، یا ذخیره ی پول کمی‌ برای لوازم غیر ضروری دارند، یا زندگی به آنها ضربه هایی زده است… اما همیشه در حال لبخند زدن و شادی هستند.

بنابراین چگونه می‌توانید از داشته های خود لذت ببرید به جای اینکه خود را در راه خواسته هایتان آشفته کرده و از بین ببرید؟

تفکر “چمن سبزتر “: “معمولا وقتی چمن سبز تر است، که مصنوعی باشد”

فرضیه چمن سبزتر یعنی اینطور تصور می‌کنیم که دیگران چیز بهتری دارند – یا شرایط فعلی ما به خوبی گذشته نیست.

آیا شما هم به این جمله ها فکر کرده اید؟

  • ای کاش شغل قبلی ام را حفظ می‌کردم، چون در آن کار راحت تر بودم (با اینکه کمتر پرداخت می‌کردند).
  • ای کاش همچنان کارمند بودم به جای اینکه کار آزاد داشته باشم، دلم برای حقوق گرفتن تنگ شده (با اینکه دلم برای ارتباطات و جلسات کسل کننده تنگ نشده).
  • ای کاش یک شریک داشتم، الان تنها هستم (با اینکه وقت بیشتری برای خودم دارم).

فکر می کنید که چمن در طرف دیگر سبزتر است. اما شما نمی دانید پشت درهای بسته چه می گذرد. شما نمی دانید چه آسیب هایی رخ داده است، الگوهای رفتاری نسلی که در حال غلبه بر آنها هستند، یا عادات بدی که روی آنها کار می شود. به جای تمرکز بر چیزهایی که در مقایسه با شرایط قبلی کمبود دارید یا آنچه دوستان یا همکارانتان دارند و شما ندارید، به آنچه دارید فکر کنید.

یک لیست تهیه کنید

یک روش عالی برای تمرکز بر روی تمام چیزهای خوب و داشته ها در زندگی شما یادداشت کردن آنها است. تکه ای کاغذ بردارید (یا اگر کاغذ و خودکار ندارید در ایمیل بنویسید و برای خود ارسال کنید). 5 چیز که در زندگی خود عاشق آن هستید را بنویسید. این موارد می‌توانند مواردی کوچک یا بزرگ باشند.

روش دیگر برای انجام این کار، یادداشت اتفاقات خوبی است که در چند روز یا چند هفته ی اخیر برای شما پیش آمده است. احتمالاً یک گفتگوی عالی با یک دوست داشته اید و یا یک فیلم فوق العاده در سینما دیده اید. ممکن است برای خواندن یک رمان وقت گذاشته باشید. شاید در کار خود برای تکمیل موفقیت آمیز یک پروژه پاداش گرفته اید. زمانیکه به برخی از چیزهای عالی در زندگی فعلی خود پی بردید و آن را برشمردید، برای تکرار یادآوری داشته های خود در آینده بارها تلاش کنید.

اگرچه هیچ کس نمی تواند به عقب برگردد و شروعی جدید بسازد… هر کسی می تواند از نو شروع کند و یک پایان جدید بسازد. ~ چیکو خاویر

قدردان داشته ها باشیم

راه هایی برای دوست داشتن زندگی و داشته هایی که دارید

من معتقدم که هر کسی می تواند زندگی خود را دوست داشته باشد اگر زمان بگذارد و اولویت های خود را دوباره ارزیابی کند و دیدگاه خود را تغییر دهد. در اینجا دوازده گام وجود دارد که می توانید برای دوست داشتن زندگی که دارید بردارید.

1. تصمیم بگیرید که شاد باشید

تنها 10 درصد از شادی شما به شرایط زندگی شما بستگی دارد. خوشبختی چیزی است که شما انتخاب می کنید، نه چیزی که برای شما اتفاق می افتد. اگر می‌خواهید زندگی‌تان را دوست داشته باشید، مثبت‌تر فکر کنید. مهم است که به خاطر داشته باشید، حتی اگر همیشه نتوانید آنچه را که برایتان پیش می‌آید کنترل کنید، همیشه بر نحوه واکنش خود به آن کنترل دارید. سعی کنید به جای دنبال کردن واکنش ذهن خودخواه، جنبه مثبت چیزها را بیابید. در نظر بگیرید که یک دفتر خاطرات سپاسگزاری داشته باشید که در آن همه چیزهایی را که هر روز به خاطر آنها سپاسگزار هستید فهرست کنید.

عاشق زندگیت باش هر دقیقه از آن ~ جک کرواک

2. به طور کامل حضور داشته باشید تا زندگی خود را دوست داشته باشید

از آنجایی که شما زمان زیادی را صرف فکر کردن به گذشته و نگرانی در مورد آینده می کنید، لذت بردن از لحظه را برایتان چالش برانگیز است. در حالی که تأمل در گذشته و برنامه ریزی برای آینده می تواند مفید باشد، سعی کنید اطمینان حاصل کنید که بیشتر توجه خود را بر لحظه حال و داشته ها متمرکز کرده اید. پشیمانی را رها کن به خاطر داشته باشید که تأمل در پشیمانی گذشته را تغییر نمی دهد. بلکه به سادگی شادی فعلی شما را ترش می کند. جبران کنید، سعی کنید از اشتباهات خود درس بگیرید، آنها را رها کنید و در عوض توجه خود را بر ساختن زندگی ای که دوست دارید متمرکز کنید.

من کسی نیستم که از گذشته ام خجالت بکشم. من واقعاً افتخار می کنم. می دانم که اشتباهات زیادی مرتکب شدم، اما آنها به نوبه خود درس زندگی من بودند. ~ درو بریمور

3. خودتان را دوست داشته باشید

اگر می خواهید زندگی خود را به طور کامل دوست داشته باشید، باید شروع به دوست داشتن خود کنید. وقتی زندگی آنطور که شما می خواهید پیش نمی رود، به خصوص، خود را در بدترین حالت ممکن می بینید. با این حال، بسیار مهم است که از سخت گیری برای خود و سرزنش خود صرفاً به این دلیل که فکر می کنید چیزی در زندگی شما به نتیجه نرسیده است، اجتناب کنید. سعی کنید به‌جای تمرکز بر مقایسه‌های خشن با دیگران و تمام عیب‌های درک شده‌تان، دائماً تمام ویژگی‌های مثبتی را که ارائه می‌دهید و همه پیروزی‌ها و دستاوردهایی که تاکنون به دست آورده‌اید یادآوری کنید و یاد بگیرید که از شخص متمایز خود قدردانی کنید.

درست است، ما زندگی را دوست داریم، نه به این دلیل که به زندگی کردن عادت کرده ایم، بلکه به این دلیل که به دوست داشتن عادت کرده ایم. در عشق همیشه مقداری جنون وجود دارد، اما در دیوانگی همیشه دلیلی وجود دارد. ~ پتراک

4. هر روز را خاص کنید

زمانی که همان کارها را روزانه تکرار می‌کنید، بسیار ساده است که به مخاطره افتادن، به روزهایتان اجازه می‌دهید در تاری پر از روتین بگذرند. چرا برنامه روزانه یا هفتگی خود را از هم اکنون با متعهد شدن به انجام یک کار ساده متفاوت تغییر ندهید؟ یک تمرین متفاوت را امتحان کنید، چیزی بپوشید که اغلب نمی پوشید، یا شاید قهوه ای را که سفارش می دهید تغییر دهید. علاوه بر این، از وسوسه به تعویق انداختن شادی با صبر کردن تا زمانی که همه چیز کامل شود، اجتناب کنید. در عوض، با پوشیدن روسری ابریشمی مورد علاقه خود یا یک قطعه جواهرات خاص، یا با پذیرایی از خود با چیزی خاص، یک روز دلگیر را زنده کنید. هر روز را حساب کنید و برای داشتن یک زندگی شکوفا منتظر رویدادهای استثنایی نباشید.

وقتی چشمان خود را برای دیدن جادو و معجزات در چیزهای کوچک آموزش می دهید، در را برای تغییر کل زندگی خود باز می کنید. ~ کارول وودلیف

5. زندگی را با صرف عاقلانه زمان خود دوست داشته باشید

خیلی ها اغلب زمان بیشتری را صرف انجام کارهایی می کنند که باید انجام دهند تا کارهایی که می خواهند انجام دهند، که این امر مانع از انجام کارهایی می شود که واقعاً آنها را خوشحال می کند. نحوه گذراندن وقت خود را با مرور ذهنی هفته خود و یادداشت هر کاری که انجام می دهید و زمان صرف آن را سازماندهی کنید. این باعث می شود که نگذارید زمان ارزشمندتان از شما بگذرد. هنگامی که هفته شما در مقابل شما قرار می گیرد، می توانید آگاهانه انتخاب کنید که چگونه از زمان خود بهترین استفاده را ببرید، چه چیزی را رها کنید، و چگونه راه را برای کارهای ارزشمندتر باز کنید.

زندگی یعنی پذیرفتن چالش های موجود در مسیر، انتخاب ادامه حرکت رو به جلو و لذت بردن از سفر. ~ روی تی بنت

6. زمان جهانی را سازنده تر کنید

شما زمان زیادی را به دلیل رفت و آمدهای طولانی، استراحت های خسته کننده ناهار و برنامه های تکراری صبحگاهی از دست می دهید. سعی کنید این ساعات را به حداکثر برسانید تا بهترین روز را داشته باشید. به عنوان مثال، در راه رفتن به محل کار و در حین ناهار، ورزش، یا انجام فعالیت های خلاقانه مانند نوشتن یا طراحی، یک کتاب خوب بخوانید یا گوش دهید. از صبح های خود به عنوان یک پنجره زمان بی ارزش برای مدتی استفاده کنید. صبح زود بیدار شوید و در برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود، یک صبحانه مقوی در رختخواب یا یک حمام حبابی مجلل به جای دوش، لذت ببرید. اگر صبح‌های خود را صرف انجام کاری می‌کنید که از آن لذت می‌برید، می‌توانید زندگی خود را از زمانی که بیدار می‌شوید شروع کنید.

در دراز مدت، ما زندگی خود را شکل می دهیم و خودمان را شکل می دهیم. این روند هرگز پایان نمی یابد تا زمانی که ما بمیریم. ~ النور روزولت

7. با حل مسائل به زندگی خود عشق بورزید

مردم عادت بد صحبت کردن و ناله کردن در مورد مشکلات خود را دارند، اما به ندرت به نحوه حل آنها فکر می کنند. به جای اینکه خود را قربانی بدانید، خود را به عنوان یک مشکل گشا از نو بسازید و در نظر بگیرید که چگونه می توانید زندگی خود را بهبود بخشید. همه چیزهایی که شما را ناراحت می کند یا می خواهید در مسیر جدیدی قرار بگیرید، به همراه هر گونه اصلاح احتمالی بنویسید. سپس یک استراتژی برای رسیدگی به هر موضوع جداگانه طراحی کنید.

اگر در دنیایی که در آن بزرگ شده اید چیزهایی وجود دارد که دوست ندارید، زندگی خود را متفاوت کنید. ~ دیو توماس

8. محدودیت های خود را بشناسید

اگرچه پذیرفتن چالش‌ها و فعال بودن می‌تواند راه‌های عالی برای بهبود زندگی و داشته ها شما باشد، اما پذیرش بیش از حد می‌تواند دقیقاً اثر معکوس داشته باشد. حتی اگر شما فردی هستید که قدر مسئولیت زیادی را می‌دانید و تحت فشار پیشرفت می‌کنید، همه محدودیت‌هایی دارند و تحمل بیش از حد باعث تنش و اضطراب می‌شود. مرزهای خود را بشناسید و توانایی نه گفتن را در خود ایجاد کنید، چه لازم باشد یک کار را در محل کار برون سپاری کنید یا اگر می خواهید شادی خود را افزایش دهید، دعوت به یک فعالیت اجتماعی را رد کنید.

گاهی اوقات بهترین چیزی که از تمام تلاش های شما بدست می آید این نیست که برای آن چه چیزی به دست می آورید، بلکه این است که برای آن چه می شوید. ~ استیو مارابولی

9. به خود فشار بیاورید

شما اغلب روزهای خود را با انجام کارهایی می گذرانید که شما را به چالش نمی کشد یا به شما احساس زنده بودن نمی دهد. از منطقه راحتی خود خارج شوید و اهدافی را برای خود ایجاد کنید. اگر احساس می کنید که باید از یک رکود خارج شوید، هیجان و احساس ماجراجویی را به زندگی خود اضافه کنید. مشخص کنید که می‌خواهید چه کاری انجام دهید و برنامه‌ای برای تحقق آن ایجاد کنید، چه می‌خواهید یک چالش فیزیکی را بپذیرید، هدف بالاتری داشته باشید، به یک هدف کوتاه‌مدت برسید یا یک آرزوی بلندمدت را محقق کنید.

از آنجایی که من زندگی را دوست دارم، سعی می کنم بهترین کار را با آن انجام دهم و آن را تا حد امکان آرام و شاداب کنم. ~ ساندرین بونیر

10. برای چیزهای کوچک سپاسگزار باشید

شما اغلب اوقات خود را صرف پیش بینی رویداد بزرگ بعدی در زندگی خود می کنید و منتظر انفجار بعدی شادی خود هستید. با این حال، برای دوست داشتن کامل زندگی خود، باید شروع به قدردانی از هر روز و چیزهای کوچکی کنید که باعث شادی شما می شوند. کارهای کوچکی که هر روز از انجام آنها لذت می برید، مانند خوردن غذای مورد علاقه خود، گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود یا صرف صبحانه در رختخواب را یادداشت کنید و حتماً یکی از این لذت ها را برای هر روز برنامه ریزی کنید.

خوشبختی کامل یک غروب زیبا، قهقهه یک نوه و اولین بارش برف است. این چیزهای کوچک هستند که لحظات شاد را می سازند، نه رویدادهای بزرگ. شادی با جرعه جرعه می آید، نه قلع. ~ شارون دریپر

11. ترس در اطراف خود را ببینید

شما با حس شگفتی به دنیا آمدید. همانطور که شما بزرگ شدید، با تغییر ذهن خودخواهانه شما به نقش های بزرگسالان، این موضوع محو شد. هیبت احساسی است که هنگام وقوع یک اتفاق شگفت انگیز احساس می کنید. وقتی با در آغوش کشیدن هر لحظه آرامش برای دیدن جادو در جهان باز هستید، می توانید شگفتی هایی را که در کودکی داشتید پیدا کنید. ببینید، قرار نبود شما این احساس هیبت و شگفتی را از دست بدهید. قرار است بخشی از زندگی شما باشد. هنگامی که به شما اجازه می دهید به زندگی خود بازگردد، دیدگاه خود را زیر سوال می برید و ذهن از من به سمت ما تغییر می کند.

قدر هر لحظه زیبای هر روز زندگی خود را بدانید. آن را امتحان کنید و دنیا را از منظر دیگری خواهید دید. ~ تیا کریستین می

12. با برقراری ارتباط واقعی با دیگران به زندگی خود عشق بورزید

مهم ترین امکانات، درس ها و برکات زندگی در روابط شما با افراد دیگر یافت می شود. وقتی خودتان دیوانه وار زندگی را پشت سر می گذارید، خیلی ساده است که باور کنید همه چیز را تحت کنترل دارید. شما فراخوانده شده اید تا مهارت دادن و گرفتن را برای حفظ روابط سالم تمرین کنید. با این حال، بیشترین مزیت ها از پیوند شما با افراد دیگر حاصل می شود. هر رابطه ای با وجود زندگی در دنیایی خودخواهانه، دوست داشتن یکدیگر است. زیرا عشق چیزی است که شما باید آن را پرورش دهید تا بتواند رشد کند. زندگی بدون توانایی تقسیم آن با کسانی که دوستشان داریم بی معنی می شود. شما به دیگران نیاز دارید و آنها به شما نیاز دارند.

کلام آخر در رابطه با داشته ها را دوست بدارید نه خواسته ها

بنابراین، آیا شما زندگی خود را دوست دارید؟ اگر نه، اکنون چه چیزی را تغییر خواهید داد تا زندگی خود را به زندگی ای تبدیل کنید که دوست دارید؟ ببینید، شما این قدرت را دارید که دیدگاه فعلی خود را تغییر دهید. آنچه هست را بپذیرید، چیزهایی را که می توانید تغییر دهید تنظیم کنید و آگاهانه دوست داشتن زندگی خود را انتخاب کنید.

خیلی اوقات ما قدرت یک لمس، یک لبخند، یک کلمه محبت آمیز، یک گوش شنوا، یک تعریف صادقانه یا کوچکترین مراقبت را دست کم می گیریم، همه اینها پتانسیل تغییر زندگی را دارند. ~ لئو بوسکالیا

در صورتی که در کسب و کارتان احساس رضایت ندارید میتوانید با ما تماس بگیرید.

یا با ما در ارتباط باشید.

 

منبع: thechangeblog , linkedin هیئت تحریریه مدیرنو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طرح مشاوره کسب و کار 90
چرا طرح 90 برای کسب و کار شما نیاز است ؟