چطور با افراد تیم تان هماهنگ می شوید؟

چطور با افراد تیم تان هماهنگ می شوید؟» هیچ کس فردی را که خلاف جهت دیگران رفتار می کند و همیشه با نظرات سایرین مخالف است،دوست ندارد. شما به عنوان عضوی از تیم باید یاد بگیرید که چگونه با دیگران هماهنگ باشید و یکی از "آنها" شوید و مانند یک فرد غریبه، خارج از گروه نباشید. برای این منظور باید تا جایی که می توانید رفتارهای زیر را در خود تقویت کرده و خود را با همکارانتان سازگار و هماهنگ کنید.

۱-فرهنگ جمعی را بشناسید

هر موسسه، شرکت یا حتی دفتر کوچکی دارای فرهنگ است. دانستن آن فرهنگ به شما حد و مرز می بخشد و کلیدی برای موفقیت، دانش و قدرت است.
فرهنگ یعنی چگونگی انجام کار توسط افراد. این فرهنگ گاهی توسط شرکت راهبری می شود و اغلب اوقات به وسیله افراد آفریده می شود. اگر این فرهنگ را نشناسید یا در بکارگیری آن با شکست مواجه شوید؛ در نهایت سوء استفاده از شما سهل و آسان خواهد بود.

 ۷۰ درصد از برکناری ها، به دلیل انجام نادرست وظایف نبوده است بلکه به این سبب بوده است که فرهنگ جمعی را نمی دانسته اند و خود را با آن هماهنگ نکرده اند.

۲-با توجه به موقعیت، لباس رسمی و مخصوص یا غیر رسمی بپوشید

با دقت دیگران را زیر نظر بگیرید، آنها چه می کنند؟ اگر در یک گردهمایی کت ها را در آورده اند و آستین ها را تا زده اند، شما نیز این چنین کنید. اگر جلسه ی بسیار رسمی است و افراد کت به تن دارند، شما هم با کت در آنجا حاضر شوید. این نکات بسیار واضحی هستند اما افرادی که در ملاقات ها ساز مخالف می زنند توسط دیگران طرد می شوند. ما کم و بیش باید همرنگ جماعت شویم تا با آنها هماهنگی پیدا کنیم.

حتماً بخوانید :  چگونه افراد سخت و بدقلق را اداره کنیم؟ 2

۳-در رفتار با افراد مختلف سازگار باشید

افراد با هم تفاوت دارند و اگر با همه به یک روش رفتار کنید، این خطر وجود دارد که همه ی آنها را دلگیر کنید یا حداقل، رضایت هیچ یک از آنها را بدست نیاورید. اگر صاحب فرزند باشید این قانون را بهتر درک خواهید کرد. باید با هر کودک روش رفتاری متفاوت و منحصر به فردی را پیش بگیرید. در کسب و کار به همین شکل است اگر مدیر هستید باید برای افراد تیم تان در نقش والدین باشید و با هرکدام رفتاری جداگانه داشته باشید.

بررسی کنید که با مردم چگونه رفتار می کنید. آیا بدون در نظر گرفتن شخص مقابل و اتفاقات در حال جریان با همه یکسان برخورد می کنید؟ آیا به راحتی و به سرعت سازگاری می یابید و تغییر می کنید؟ تحقیق کنید که چه کسی در اطراف شما موفق است و چگونه با دیگران رفتار می کند.

اکثر موانع و مشکلات بیرونی تیم‌های کاری بر اثر تغییرات بیرونی به وجود می‌آیند و برای جلوگیری از تاثیر مشکلات بر تیم و از هم پاشیدن تیم پس از هر اتفاق ناخوشایند، باید تیمی با قابلیت انعطاف و برگشت پذیر تشکیل داد که با هر تندباد کوچکی نلرزد و از بین نرود.

۴- باید بدانید کی و کجا رفت و آمد داشته باشید

همواره مکان های کلیدی ای وجود دارند که بزرگان و افراد رده بالا در مواقع رسمی و غیر رسمی در آن جا گرد هم جمع می شوند. شما باید این مکان ها را شناسایی کرده و از آنها به عنوان محل های مهم برای جمع آوری و ذخیره اطلاعات، برقراری ارتباط، نقطه ای برای دیده شدن و ایجاد تاثیر استفاده کنید. رؤسا در موقعیت های رسمی، برای تنفس از جلسه بیرون خواهند آمد، بهتر است با پیوستن به جمعشان جزئی از آنها شوید.

حتماً بخوانید :  چگونه به سوالات مصاحبه پاسخ دهیم؟

۵-روحیه و نگرش گروه را درک کنید

افراد ایجاد گروه های کوچک و امن را دوست دارند؛ خانواده، دوستان، همکاران، شهر، کشور و.. در صورت تهدید آنها، بی نهایت از آنها حمایت خواهند کرد. هماهنگ شدن با گروه به این معنا نیست که شما اجباراً هویت خود را از دست بدهید و تمام احساس فردی خود را کنار بگذارید بلکه تمام آنچه نیاز است، درک روحیه و طرز تفکر گروه است و بعد به کارگیری آن در جهت منافع خودتان.

برگرفته از کتاب:     100 قانون موفقیت در بازار کار


دیدگاه خود را بنویسید