بهترین روش ورود به بازار هدف

    ویژه

بهترین روش ورود به  بازار هدف » به نظر شما بازار هدف چیست ؟ بازار هدف جایی است که با بیشترین توانایی در آن حضور پیدا می کنیم و بهترین خدمات را ارئه می دهیم. هر محصولی بازار هدف خاص خودش را دارد. قبلا وظیفه پیدا کردن و الویت بندی بازار هدف را به عهده فروشندگان می گذاشتند.

اما امروزه یک مدیر موفق می داند  وظیفه اوست که بستر را برای موفق تر شدن فروشندگانش فراهم کند.

بهترین روش ورود به بازار هدف:

من باب آشنایی مثالی را در اینجا ذکر می کنیم :

فرض کنید محصولتان چای باشدبازار هدف این محصول می تواند :

فروشگاه های زنجیره ای، بنکداری ها، سوپرمارکت ها باشد اما با کمی خلاقیت می توان بازار هدف جدید مانند ادارات، شرکت ها، پادگان ها، مدارس ، کافی شاپ ها ، و هرجایی که با بیشترین توانایی می توان درآن حضور داشت را پیدا کرد.

پس از پیدا کردن بازارهای هدف حتما با توجه به توانایی و امکاناتمان باید آنها را الویت بندی کنیم.

شاید ما توانایی فراهم نمودن چای یک پادگان را نداشته باشیم ، پس این بازار را در الویت های بعدی که توانایی مان بیشتر شد قرار می دهیم.

نکته: در انتخاب بازار هدف نکته مهم، دانستن تعریف درستی از مشتری می باشد.

مشتری کیست؟

هرکسی که نیاز به محصول ما داشته و راحت تر متقاعد شود می تواند مشتری ما باشد به شرطی که توانایی خرید را هم داشته باشد.

بازار هدف می تواند دو نوع باشد :

بازارهدف کاسب :

که درآن خریداران مصرف کننده نیستند بلکه محصول مارا میفروشند.

حتماً بخوانید :  5 دلیل که مدیر فروش را نفرت برانگیز نشان می دهد

بازار هدف مصرف کننده :

که درآن خریداران خود مصرف کننده نهایی هستند.

 قبل از ورود به بازار هدف باید با انجام اقداماتی  بتوانیم با تمام قوا در این بازار وارد شده و درصد موفقیتمان را افزایش دهیم.

جهت مشاهده ادامه متن، باید وارد حساب کاربری خود شوید.

۲ دیدگاه

  1. hojjat esmaeilnejad-پاسخ
    ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۵۰

    با سلام ، مقاله ای بسیار جالب و کاربردی می باشد . سپاس

    • مدیرنو-پاسخ
      ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۸:۵۸

      تشکر و سپاس از توجه شما آقای اسماعیل نژاد

دیدگاه خود را بنویسید