اسرار بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

    ویژه

اسرار بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ» بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ به عنوان راهبرد جذب مشتری هرگز جایگزین تلفن نخواهد شد، ولی می تواند برای رسیدن به افراد خاصی کارساز باشد. برخی از تصمیم گیرندگان، روزانه ساعت های زیادی را صرف جداسازی ایمیل ها و پاسخ به  آنها می کنند. برخی دیگر، اغلب در سفرند و بنابراین، ارسال ایمیل اغلب می تواند تنهاراه رسیدن به آن ها باشد. ایمیل هایی که خوب نگارش شده و از محتوای جذابی برخوردارند می توانند ابزاری ارزشمند برای جذب مشتری محسوب شوند.

هنگامی که شما از بازاریابی ایمیلی برای رابطه با مشتری احتمالی استفاده می کنید، باید با دیدگاهی آینده نگرانه تر از راهبردهای دیگر جذب مشتری اقدام کنید. فقط به این دلیل که ارسال ایمیل روش خیلی ساده ای است، نباید آن را به کار ببرید. وقتی که تصمیم های "انتخاب کردن " یا "پاک کردن پیام" فقط از چند بند اتخاذ می شود، انتخاب تک تک واژه های ایمیل تان بسیار مهم اند.

شاید حیاتی ترین چیزی که باید درباره استفاده از بازاریابی ایمیلی به یاد داشته باشید این است که افراد نسبت به هرزنامه ها بسیار حساس اند. تنها در صورتی که ایمیل تان را خیلی خوب و ماهرانه نوشته باشید، به آن توجه می کنند و در غیر این صورت، به عنوان فردی که هرزنامه فرستاده است، تلقی شده و این برای تلاش های فروش شما به معنای نابودی است.

چگونه باید آدرس های ایمیل افراد را به دست آورید؟

 ساده ترین روش پرسش از خود آنان است. اگر کسی در شرکتی بزرگ تصمیم گیرنده است، آدرس پست الکترونیکی اش را بگیرید تا بتوانید برایش اطلاعات بفرستید. اگر هنگام درخواست ایمیل، خود را حرفه ای و با اعتماد به نفس نشان دهید، به احتمال زیاد آدرس را به شما خواهند داد.

حتماً بخوانید :  عوامل موفقیت و شکست در استارتاپ

از نوشتن پیام هایی که پاک می شوند اجتناب کنید.

از آنجا که ایمیل ها خیلی کوتاه و مختصراند، آگاهی درباره آنچه در پیغام تان به تصمیم گیرنده ها ارائه می دهید، چالشی واقعی است.

چگونه نامه های الکترونیکی عالی بنویسیم؟

سبک نوشتار نامه های الکترونیکی متفاوت از سایر نامه هاست. برخی به روشی بسیار سطحی، سرهم بندی شده و غیر قابل قبول نوشته می شوند. در هر پیامی که می فرستید باید موارد زیر را رعایت کنید:

-شخصی سازی شده: تصمیم گیرندگان باید بدون کوچکترین تردید بدانند که این نامه را فقط برای آنان نوشته اید. به این معنا که باید به چیزی بسیار خاص درباره کسب و کارشان اشاره کنید.

توجه به نیاز تجاری مشتریان: تمرکزتان نباید بر شرکت خود، محصول، خدمات یا راه حل تان باشد، بلکه باید در زمینه مسائل، نگرانی ها، مشکلات و چالش های مشتریان باشد.

جهت مشاهده ادامه متن، باید وارد حساب کاربری خود شوید.

دیدگاه خود را بنویسید