اصول مدیریت فروش موثر

اصول مدیریت فروش موثر

موفقیت یک تیم با پیشرفت و ارتقای مدیر فروش آغاز می‌شود. مدیران فروش به صورت منحصر به فردی مسئولیت تاثیر‌گذاری و توانمند‌سازی نماینده‌ی فروش را بر عهده دارند، اما بعضی‌ وقت‌ها مدیران فروش آن قدر سرگرم کار می‌شوند که توسعه‌ی حرفه‌ای تیم شان را فراموش می کنند. مدیران فروش موفق دارای مجموعه‌ای از مهارت ها و خصوصیاتی هستند که آن‌ها را برتر و بالاتر از دیگران قرار می‌دهد، و آن‌ها را قادر می‌سازد تا به تیم خود کمک کنند که به نتایج مورد انتظار دست یابند. این خصوصیات در عناوین زیر تعریف شده‌اند:

۱. تیم فروش را به درستی هدایت کنید

بسیاری از مدیران فروش به میزان زیادی بر استانداردها و ضرب العجل‌ها برای هدایت تیم تکیه می‌کنند. مدیران فروش موفق، روش‌های بیشماری را برای همراهی تیم پیدا می‌کنند تا با یک شیوه‌ی اجتماعی به آن‌ها انگیزه و پاداش بدهند.

۲. ایجاد تیم؛ یافتن و به استخدام درآوردن افراد با استعداد.

مدیران فروش موفق، متعهد به استخدام با استعداد‌ترین فرد ممکن هستند. اگر شما بهترین را می‌خواهید، بهترین فرد را استخدام کنید و به آنها آموزش های لازم را ارائه کنید. این کار هزینه‌ی بیشتری دارد، اما مسلماً در طول زمان مقرون به صرفه‌تر است. به دنبال افرادی با اهداف اجتماعی باشید که از قبل با اهداف سازمانی شما سازگار‌تر هستند.

۳. شاخص های کلیدی عملکرد: بهبود دهنده ارتباطات شما.

یک بخش اساسی از موفقیت در فروش، نحوه ارتباط شما با تیم فروشتان می‌باشد. هیچ چیز برای فروشندگان مهم‌تر از دانستن این مسئله نیست که از آن‌ها چه انتظاری می‌رود و چه زمانی این انتظار وجود دارد. مدیران فروش موفق، ارتباط خود را شفاف نگه می‌دارند و انتظارات خود را تعریف می کنند. در نتیجه، اعضای تیم می‌دانند چه هدفی دارند و می‌دانند که اگر به آن هدف برسند ( یا نرسند) چه اتفاقی خواهد افتاد.

حتماً بخوانید :  استراتژی‌ بازاریابی تهاجمی استارتاپ

۴. بر فرآیند فروش نظارت کنید.

فرآیند استاندارد هر تیم فروش تعریف می‌کند چطور به مشتری نزدیک شده، با مشتری کار کنید و او را بسنجید. مدیر فروش موفق از همه‌ی درس‌ها و ابزار‌هایی که برای پیگیری عملکرد در واقعیت در دسترس هستند استفاده می‌نمایند. بازرسی و پیگیری لحظه‌ای به مدیران اجازه می‌دهد تا راهکارهای موثری ارائه دهند و به تیم خود انعطاف پذیری هدایت شده ای ببخشند که در محیط‌های فروش پویای امروزی بسیار لازم است.

اصول مدیریت فروش موثر

۵. مربیگری همیشگی اعضای تیم.

مربیگری مسئولیتی است که بعضی از مدیران فروش از آن غفلت می کنند زیرا آن‌ها را ملزم می سازد تا زمانی از روز پر مشغله‌ی خود را به آموزش تیم شان اختصاص دهند. مدیران فروش برتر درمی‌یابند که قرار دادن یک اولویت بالا برای آموزش ، هماهنگی ایجاد کرده و کارایی تیم را بالا می برد. بنابراین، آن ‌ها از هر فرصتی چه برنامه ریزی شده یا برنامه ریزی نشده برای آموزش بازاریابان استفاده می کنند.

۶. قدرت پیش بینی خود را تقویت کنید.

مدیران فروش موثر همیشه رو به جلو فکر می‌کنند؛ آن‌ها مسائل کوچک را قبل از آن که به یک مشکل بزرگ تبدیل شوند، شناسایی می کنند و با دادن تذکرات لازم به نمایندگان فروش، موجب بهبود عملکرد آنها می شوند. مدیر از عملکردهای ضعیف‌که به تدریج موجب کاهش میزان فروش و بهره وری سالیانه شوند، جلوگیری می کند.

۷. آموزش مهارت های مدیریت زمان به تیم فروش.

مدیران فروش موفق، عادات مدیریت زمان خوبی دارند، و تیم فروش خود را قادر می‌سازند تا بیشتر وقت خود را به رفع خواسته ها بگذرانند وفقط به فکر کسب درآمد نباشند.

حتماً بخوانید :  چگونه برای اولین بار با مشتری قرار ملاقات بگذاریم؟

۸. برپایی جشن پس از موفقیت.

مدیران فروش موفق می‌دانند که بهترین شیوه برای برطرف ساختن برخی فشار‌ها اهدای پاداش-حتی پاداش‌های کوچک – و استفاده از آن به عنوان فرصتی است تا افراد اندکی پیشرفت کنند. یک جشن کوچک باعث ایجاد انگیزه می‌شود و اثرات خوبی بر جای می گذارد.

دیدگاه خود را بنویسید