۱۰ اشتباه رایج در رزومه نویسی

    ویژه

10 اشتباه رایج در رزومه نویسی» با اینکه پر کردن اشتباه رزومه بسیار آسان و راحت است اما پس از تحویل رزومه خود به کارفرما، جبران خسارت­های وارده به خاطر اشتباهتان بسیار دشوار خواهد بود. بنابراین مهم نیست که در حال نوشتن اولین رزومه خود هستید یا اینکه برای پیدا کردن کاری نیمه‌حرفه‌ای در حال اصلاح آن هستید، توجه کنید که باید جلوی اشتباهات را بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم در مورد نحوه تهیه یک نوشتن یک رزومه عالی ، دوری از مشکلات و خطاهای رایج تحقیق کرده تا در شغل مورد نظرتان استخدام شوید.

در ادامه  با 10 اشتباه رایج در رزومه نویسی بیشتر آشنا می‌شویم :

1- غلط املایی و خطاهای دستوری

رزومه شما باید از لحاظ دستوری بی‌عیب و نقص باشد. در غیر این صورت کارفرمایان پس از خواندن چند خط در مورد شما قضاوت­های بدی خواهند داشت مثلاً بگویند: «این شخص نوشتن بلد نیست»، یا «مشخص است که این فرد به هیچ چیز اهمیت نمی‌دهد».

2- عدم نوشتن جزئیات

کارفرما باید بفهمد که شما چه کارهایی انجام داده­‌اید و چه دستاوردهایی داشته­‌اید. به عنوان مثال:

الف) با کارکنان در محیط یک رستوران کارکرده‌ام.

ب) بیش از 20 کارمند را در یک رستوران استخدام کرده و آموزش دادم و به فروش 20 میلیون در سال دست یافتم.

هر دو عبارت توصیف‌کننده یک شخص هستند، اما جزئیات بیان‌شده در مثال (ب) به احتمال زیاد توجه کارفرما را به خود جلب خواهد کرد.

جهت مشاهده ادامه متن، باید وارد حساب کاربری خود شوید.

دیدگاه خود را بنویسید