ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

اشتباهاتی که رئیس خوب را نابود می کنند

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
اشتباه در روابط رهبران و مدیران و کارکنان

در این مقاله از مدیرنو؛ به اشتباهاتی که رئیس و مدیر خوب را نابود می‌کنند می‌پردازیم. در ادامه به اشتباهات رئیس که باعث تبدیل شدن رئیس خوب به رئیس بد می‌شود خواهیم پرداخت. اداره یک کسب‌وکار موفق به این معنی ست که باید نقش‌های زیادی بر عهده بگیرید که یکی از آن‌ها نقش یک رئیس هست. اگر از عملکرد کارکنان ناامید و ناراضی هستید، بهتر است ابتدا ببینید که یکی از اشتباهات زیر را انجام داده‌اید یا نه.

بنر میان مقاله منابع انسانی

اگر شما صاحب یک شرکت هستید یا مدیریت بخشی از آن را به عهده‌دارید، می­توان گفت جایگاه فعلی شما نشان‌دهنده مهارت شما در کارتان است. اما تشویق کارکنان و زیردستان شما برای بکار بردن تمام تلاششان و انجام کارها به بهترین نحو ممکن، مهارت دیگری است که شما به آن نیاز دارید. اگر شما و کارکنانتان هم عقیده و یکدل نباشید، یا اینکه آن‌ها در موفقیت­های شما سهیم نباشند، آنگاه اتمام به موقع کارها بسیار سخت می­شود.

آیا از اینکه کارکنانتان عملکرد خوبی ندارند ناراحت هستید؟ شاید وقت آن رسیده که نگاهی به شیوه رهبری و مدیریت خود بیاندازید. در اینجا ما پنج عقیده اشتباه را که می­تواند باعث کاهش کارایی شما به عنوان یک رئیس خوب شود را ارائه کرده ­ایم.

اشتباهاتی که باعث تبدیل شدن مدیر و رئیس خوب به بد می‌شود

  1. افرادی که به تازگی استخدام شده­ اند از بدو ورود می‌دانند چطور کارها را به درستی انجام دهند.

استخدام یک فرد لایق و شایسته تنها گام اول است. حتی اگر کارمند جدید شما به محض ورود به شرکت در اولین پروژه خود موفق شود هم شما باید کمی‌از وقت خود را با او بگذرانید. تا او با روش­ها و اهداف شما آشنا شود. مهم نیست که او به پست و مقامی‌رسیده. به او کمک کنید تا با برنامه‌های استراتژیک شما آشنا شود. ممکن است این کار کمی‌وقت‌گیر باشد، اما مطمئن باشید که به نفع شماست.

پیشنهاد مطالعه :
  1. هیچ کس نمی‌­تواند به خوبی من کارها را انجام دهد.

همان طور که سازمان و شرکت شما رشد می‌کند، افراد زیردست شما نیز افزایش می‌یابند. دلیل استخدام آن‌ها چه بوده؟ غیر از اینست که آن‌ها را استخدام کرده­ اید تا فشار کمتری به شما وارد شود و بتوانید بر روی چیزهای مهم­تر تمرکز کنید؟ (شاید یکی از چیزهای مهم برای شما بهبود کیفیت زندگی خودتان باشد.)

اطراف خود را از افراد خوب و لایق پر کنید. سپس به آن‌ها فرصت دهید تا نشان دهند می‌توانند برخی از مسئولیت­ها را به عهده بگیرند. اجازه دهید که آن‌ها مقداری از فشار کاری وارده به شما را کم کرده و کمک‌حال شما باشند.

  1. اگر چیزی را یک بار به آن‌ها توضیح دهم آن‌ها باید آن را خوب یاد گرفته و به درستی انجام دهند.

این نکته لزوماً درست نیست. بخشی از کار رئیس یا مدیر اینست که به طور مداوم و پیوسته بازخوردهای مناسبی به دیگران ارائه کرده و آن‌ها را راهنمایی کند. این کار را به یک بار در سال آن هم در هنگام بررسی عملکرد کارتان محدود نکنید. به افراد خود کمک کنید تا بفهمند چطور می‌توانند کار خود را بهتر انجام دهند. اگر به رشد و بهبود آن‌ها کمک کنید در حقیقت ارزش محل کار خود را بالا برده و به بهبود شرکت خود کمک کرده ­اید.

  1. سرم بسیار شلوغ است و برای برنامه‌ریزی کارهایی که باید انجام دهم، وقت ندارم.

آیا تا به حال احساس کرده ­اید که تمام روز کاری خود را صرف حل کردن بزرگ‌ترین بحران کاری خود کرده ­اید؟ مقداری از وقت خود را به طرح یک استراتژی مؤثر برای آینده اختصاص دهید. شاید در زمانی که کارهای زیادی برای انجام دادن دارید برنامه‌ریزی کاری لوکس غیرممکن به نظر آید. اما اگر از همین حالا کمی‌از وقت خود را به این کار اختصاص ندهید، بعدها خود را در بحران­های دائمی‌خواهید دید. این بحران ها می‌تواند باعث فرسودگی شغلی و ضعف شما شود. سعی نکنید مشکلات سر راه خود را در هنگام وقوع آن‌ها حل کنید. قبل از انجام هر کاری فکر کنید. عواقب کار و مشکلاتی که ممکن است رخ دهد را خوب بسنجید. (یا اجرای کار را به دیگران واگذار کنید).

  1. افراد من می‌­دانند که کارشان را خوب انجام داده­ اند. نیازی به گفتن من نیست.

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که رئیس ها یا مدیران انجام می‌دهند اینست که به موفقیت­های کارکنان خود توجه نمی‌کنند. آنها تنها اشتباهات و شکست­ های آن‌ها را در نظر می‌گیرند. خوب فکر کنید. آیا وقتی تشویق می‌شوید و از شما قدردانی می‌شود کار خود را بهتر انجام می‌دهید یا زمانی که برای کاستی­ها و اشتباهاتتان تنبیه می‌شوید؟ اگر کارکنانتان بدانند که شما به عنوان رئیس از دستاوردهای آن‌ها راضی هستید، آن‌ها را خوشحال می­کند. این امر باعث می‌­شود بیشتر تلاش کنند.

منبع: coachandrea

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه ارزیابی سازمان و ارزیابی عملکرد کارکنان مدیرنو مراجعه فرمایید.

با ما در ارتباط باشید.

 

برچسب ها: مدیر خوب , رئیس خوب , رییس خوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طرح مشاوره کسب و کار 90
چرا طرح 90 برای کسب و کار شما نیاز است ؟