تعیین استراتژی رسانه کسب و کار

تعیین استراتژی رسانه کسب و کار» استراتژی رسانه برنامه ای است که به کسب و کارها کمک می‌کند تا از طریق شبکه های اجتماعی مختلف به مخاطبان موردنظر دست یابند و با دست یابی به این مخاطبان بتوانند نرخ تبدیل وب سایتشان را بهبود دهند. وقتی که تلاش می‌کنید توجه قسمتی از بازار را جلب کنید، شناختن ویژگی های جمعیت شناختی و علاقه مندی های بازار هدفتان بسیار مهم است.

مولفه‌های تاثیر گذار برای ایجاد استراتژی رسانه:

• بازار هدفتان را بشناسید 

شما در ابتدا باید ویژگی های جمعیت شناختی بازار هدفتان را در نظر بگیرید. هرچه بیشتر درمورد مخاطبانتان اطلاعات داشته باشید، استراتژی بازاریابی شما کارآمدتر خواهد بود و نتیجه بهتری در پی خواهد داشت.

بازارتان را شناسایی کنید و بدانید مخاطبان تان وقتشان را کجا و چطور می گذرانند و چطور به بهترین شکل می توان به آنها دسترسی پیدا کرد.

مثلا : بازاریابی از طریق اَپ‌های موبایل و شبکه‌های اجتماعی نسبت به رسانه سنتی و چاپی برای دستیابی به جمعیت نوجوان موثرتر هستند.

 • اهمیت اهداف قابل اندازه گیری

یکی از چیزهایی که در حین فرآیند تدوین استراتژی باید در ذهن داشتته باشید، اهداف کلی بازاریابی شماست. این اهداف باید قابل اندازه گیری و مشخص باشند؛ اگر هدف شما این است که "پول بیشتر در بیاوریم" ، به هیچ روش خاصی اشاره نشده است و برنامه تان برای رسیدن به این هدف مشخص نیست. اما هدف " افزایش سود به اندازه %۲۰ طبق برنامه زمانی سه ماهه" یک هدف مشخص‌تر و واقع بینانه‌تر است – و یک محدوده زمانی هم ایجاد می‌کند که قابل اندازه گیری است و می توان طبق یک جدول زمانی آن را به اجرا درآورد.

حتماً بخوانید :  فواید استفاده از ویدئو مارکتینگ

 • بودجه بازاریابی تان را تعیین کنید

در استراتژی رسانه، باید بودجه بازاریابی تان را تعیین کنید. بدون یک بودجه بندی مناسب ، این امکان وجود دارد که چند میلیون صرف مشکلی کنید و راه حل مشخصی پیدا نکنید. داشتن بودجه مشخص شما را تشویق می‌کند که با دقت به هر تاکتیک نگاه کنید، در حل مشکلات همه جوانب را در نظر بگیرید. همچنین تخصیص بودجه از صرف هزینه های زیاد و یا هزینه در موارد غیر ضروری جلوگیری میکند.

 • از نتایج درس بگیرید

موثرترین استراتژی‌های رسانه آن‌هایی هستند که در طول زمان تکمیل می‌شوند. اگر شرکتی یک استراتژی را به کار بگیرد و نتایج مورد نظر نرسد، آن شرکت می تواند از اشتباهاتش درس بگیرد و در موقعیت های بعدی آن ها را تکرار نکند. به همین دلیل است که اندازه گیری نتایج اهمیت دارد؛ این کار داده‌های ارزشمندی تولید می‌کند که می‌تواند در استراتژی‌های بعدی استفاده شود و آن‌ها را بهبود بخشد.

هدف استراتژی رسانه :

هدف استراتژی رسانه کاملا به هدفی که شرکت قصد دارد به آن برسد بستگی دارد. بهبود روابط عمومی یک هدف کاملا جدا از افزایش سود است، اما هر دوی آن‌ها را می‌توان با استفاده از یک استراتژی و برنامه ریزی خوب به دست آورد.

انواع مختلف استراتژی رسانه :

تمام استراتژی‌های رسانه در ابتدای کار رویکرد یکسانی دارند. همه آن‌ها باید برنامه ریزی مشخص و مخاطبان مشخصی را در نظر بگیرند؛ هرچند ممکن است اهداف کاملا متفاوتی داشته باشند. از این نظر، انواع مختلفی از استراتژی رسانه وجود دارد. به عنوان مثال، استراتژی برای افزایش آگاهی درمورد یک مشکل یا شرایط خاص، با استراتژی مورد استفاده برای افزایش درآمد یک محصول یا فیلم متفاوت است.

حتماً بخوانید :  اصول بازاریابی در عصر دیجیتال

دیدگاه خود را بنویسید