استراتژی‌ بازاریابی تهاجمی استارتاپ

استراتژی‌ بازاریابی تهاجمی استارتاپ » مهمترین مسئله برای یک استارتاپ، فروش است. باید بدانید حتی اگر محصول شما عالی نباشد، فروش یک محصول خوب بهتر از دیرتر فروختن یک محصولِ عالی است. علاوه‌ بر این، به روزسانی یک خط محصول نیز می‌تواند یک فرصت بزرگ برای مقابله با کسب و کارهای رقبا باشد. همچنین عرضه محصول جدید، فرصت‌های خوبی برای ایجاد سر و صدا و بیشتر در معرض دید قرارگرفتن در بازار فراهم می‌کند.

پس اگر شما یک محصول مناسب برای عرضه در بازار دارید، چگونه آن را در بازار ارائه می‌دهید تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را بفروش رسانید؟
در این مقاله شما را با چند استراتژی طراحی شده برای افزایش فروش آشنا می کنیم:

۱. با افراد تأثیرگذار ارتباط برقرار کنید

مهمترین افراد در بازار شما کسانی هستند که با مخاطبان هدفتان به صورت روزانه صحبت می‌کنند. به عبارت ساده، اگر مشتری هدف شما به آن‌ها توجه می‌کند، باید از وجود آن‌ها به نفع خود استفاده کنید.

برای آن‌ها ایمیل بفرستید، تماس بگیرید، محصولات رایگان عرضه کنید و از همه مهمتر، با آن‌ها همانند بهترین مشتریان خود رفتار کنید. اشاره یک فرد تأثیرگذار می‌تواند باعث حرکت رو به جلوی استارتاپ شما شود.

برخی از استارتاپ‌ها مذاکرات موفقیت‌آمیزی در معاملات بازار با تأثیرگذاران داشته‌اند؛ مثلاً یک شرکت تولید کننده کفش کتانی در ازای پرداخت کمیسیون، در شبکه های اجتماعی شرکتی که از اعتبار خوبی در بین مشتریان برخوردار بود، معرفی شد و توانست فروش زیادی از این راه حاصل کند.
خلاقانه عمل کنید و برای گسترش روابط خود با  افراد تأثیرگذار بر مشتریان تان، راه‌هایی پیدا کنید.

حتماً بخوانید :  چالش های راه اندازی کسب و کار با دوستانتان

۲. بر اهمیت محصولاتتان تاکید کنید.

یک عنصر خاصی از ترس در هر کمپین تبلیغاتی وجود دارد. این ترس ممکن است به شما وانمود کند که به اندازه مدل آگهی‌ جذاب نیستید، مگر اینکه عطر یا ادکلنی را بخرید که آنها استفاده می‌کنند.
یا خانه شما به یک سیستم امنیتی نیاز دارد به دلیل اینکه هر سال مقدار زیادی سرقت از خانه‌ها در محله شما اتفاق می‌افتد.

امیدوارم شما به اندازه کافی به اخلاقیات پایبند باشید و بدانید که چگونه یک احساس نیاز ایجاد کنید بدون این‌که مخرب باشید. در راستای ارزشمند نشان دادن محصول عمده‌فروشان به صورت هفتگی حراج برگزار می‌کنند که یک حس فوریت در خریدار به وجود بیاورند. طبیعت انسانی به ما می‌گوید که وقتی چیزی کمتر و یا تنها برای مدت زمان کوتاهی در دسترس است، ما انگیزه بیشتری برای سریع خرید‌ کردن داریم.

استراتژی‌ بازاریابی تهاجمی استارتاپ

۳. همهمه (سر و صدا) ایجاد کنید.

در جهان رسانه‌های اجتماعی، چیزی به عنوان توجه منفی وجود ندارد. هنگامی‌که مصرف‌کنندگان بیشتر در مورد برند یا خدمات شما با دوستان خود یا به صورت آنلاین صحبت می‌کنند، شما تبلیغات رایگان بیشتری بدست می‌آورید. کسب و کارهای حال حاضر شروع به استفاده از انواع تاکتیک‌های بازاریابی در اینستاگرام و دیگر رسانه‌های اجتماعی کرده‌اند.
شروع به گرفتن عکس از دفتر خود نمایید. آنها را در مجموعه‌ای قرار دهید و داستان کوتاهی برای آنها تایپ کنید. شاید یکی از شرکای شما در این مورد که چگونه محصول شما ایجاد شده است، داستانی داشته باشد. به او این قدرت را دهید تا داستان خود را به اشتراک بگذارد و شرکت شما را در آن پست تگ کند.
هنگامی‌که همهمه (Buzz) شروع می‌شود، فراموش نکنید که با آن تعامل داشته باشید و توجه داشته باشید به اینکه چه مطالب منتشر شده ای، بیشتر مورد پسند بوده‌اند و دنبال شده‌اند. زمانی‌که شما موثرترین تاکتیک‌های مورد علاقه مخاطبان را شناسایی کردید، آنها را با توجهات بیشتری تکرار کنید.

حتماً بخوانید :  چگونه کارآفرینی پولساز شویم؟

۴. احساسات مخاطب را نشانه بگیرید

با توجه به مطالعات انجام شده، تبلیغات احساسی موثرترین نوع هستند. در تبلیغاتی که محرک‌های منطقی با محرک‌های عاطفی ترکیب هستند تنها ۶۰% در مقایسه با تبلیغات صرفاً عاطفی موثر هستند، در حالی‌که تبلیغات منطقی بدترین نوع می‌باشند. بنابراین، اگر شما تا الان به این موضوع توجه نکرده‌اید، بهتر است روش تان را عوض کنید.

خلاصه نکات گفته شده :

هنگامی‌که در حال تدوین کمپین تبلیغاتی شرکت خود هستید، بر لحن احساسی که نقش مهمی در امید و آرزوی مخاطبان شما دارند، توجه ویژه بدهید.
اگر شما از حمایت یک تأثیرگذار بهره‌مند باشید، به مشتریان بیشتری دست خواهید یافت.
بر روی پیام خود تمرکز کنید که چرا مشتریان باید هم اکنون به محصولات شما نیازمند باشند؟ با شفاف شدن هدفتان به مشتریانی دست خواهید یافت که برای باز کردن کیف پول خود برای شما عجله خواهند داشت.

دیدگاه خود را بنویسید