آیا وب‌سایتتان اعتماد را القا می‌کند؟

آیا وب‌سایتتان اعتماد را القا می‌کند؟» شما به سختی کار می‌‌کنید، هزینه برای تبلیغات پرداخت می‌کنید، موتورهای جستجو را بهینه‌سازی می‌کنید و در رسانه‌های اجتماعی فعال هستید تا ترافیک سایت خود را افزایش دهید. بعد از مدتی به نتیجه کار خود می‌رسید، ترافیک افزایش می‌یابد، مردم از سایت شما بازدید می‌کنند،  آن‌ها به محصولات یا خدماتی که شما ارائه می‌دهید نگاه می‌کنند و دچار تردید می‌شوند. مدت زمانی که طول می‌کشد تا تردید به شک تبدیل شود یک لحظه است. آن‌ها سایت شما را بازدید می‌کنند اما آیا به شما اعتماد خواهند کرد؟

در جهان واقعی مردم معامله را به صورت رودررو انجام می‌دهند، با پیشخدمت، مدیر فروش، تعمیرکار ملاقات می‌کنند. آن‌ها به طور غریزی شما را قضاوت می‌کنند که آیا  شما را دوست دارند یا نه. آیا می‌توانند به شما اعتماد کنند و معامله‌ای با شما انجام دهند؟

همان طور که مردم می‌توانند یک فروشگاه را که از آن ناراضی هستند، ترک کنند به وبسایت شما هم می‌توانند توجهی نداشته باشند. اگر وبسایت شما بتواند در افراد ایجاد اعتمادکند هرگز آن‌ها دچار شک و تردید نخواهند شد. سه نوع کسب‌وکار اینترنتی وجود دارد:

کسب‌وکار محلی

کسب‌وکار شما یک نمونه از کسب‌وکار واقعی است که به طور مستقیم با مشتریان خود در در ارتباط هستید مانند فروشگاه‌ها، مراکز خرید و... .

کسب‌وکار خدماتی

شما با مشتریان خود در ارتباط هستید اما نه فقط در یک مکان ثابت مانند مشاغل حسابدار، مربی، مترجم.

تجارت الکترونیک

تمامی مراحل کار شما به صورت خودکار می‌باشد.

این سؤال را از خودتان بپرسید که شما چه نوع کسب‌وکاری را اداره می‌کنید.

۱- آیا مشتریان می‌توانند شما را تجسم کنند؟

اگر آن‌ها به صورت حضوری نمی‌توانند با شما ملاقات داشته باشند بهترین راه‌حل این است که حداقل شما را ببینند. تصویری از صاحب کسب‌وکار به همراه نام او بهترین گزینه است. یک نقل‌قول در زیر تصویر در مورد کیفیت یا اینکه تا چه حد به مشتریان خود اهمیت می‌دهید، تأثیر بیشتری دارد.

حتماً بخوانید :  پیشنهادی رد نشدنی به مشتری بدهید 1

یک پیام تصویری موثرتر و ملموس تر است مانند این که شما را به صورت حضوری ملاقات می‌کنند. اگر ویدئو امکان‌پذیر نیست حداقل یک عکس از کل اعضای تیم را در وب سایتتان قرار دهید.

کدام نوع از وب‌سایت‌ها‌ به یک فرد به صورت آنلاین برای وب‌سایت خود احتیاج دارند؟ تجارت الکترونیک.

برای کسب‌‌‌‌‌وکارهای آنلاین مهم است تا یک شخص واقعی همیشه به صورت آنلاین حضور داشته باشد و پاسخگوی سؤالات کاربران باشد.

آیا وب‌سایتتان اعتماد را القا می‌کند؟

۲- آیا مشتریان می‌توانند کسب‌وکار شما را تجسم کنند؟

اگر آن‌ها نمی‌توانند شما را ببینند حداقل باید بدانند آدرس شما واقعی است چون باعث افزایش اعتماد می‌شود. یک آدرس واقعی بدین معناست که کمتر احتمال کلاه‌برداری وجود دارد. حتی شما می‌توانید یک عکس از محل کار خود قرار دهید.

کدام یک از وب‌سایت‌ها نیاز بیشتری به نشان‌دادن محل کار خود دارند؟ تجارت الکترونیک.

 هرچه کسب‌وکاری بیشتر مجازی باشد، نیاز بیشتری دارد تا واقعی بودن خود را اثبات کند. در این نوع از کسب‌وکارها شما باید به مشتریان اطمینان دهید که از هر راهی می‌توانند با شما ارتباط برقرار کنند.

۳- آیا مشتریان می‌توانند با شما صحبت کنند؟

یک ویدئو دلیلی بر این نیست که شما واقعی هستید و به مشتریان ثابت نمی‌کند که در مواقع لزوم قابل‌اعتماد هستید. افراد در زمان مشکلات نیازمند صحبت فوری هستند.

کدامیک از وب‌سایت‌ها نیازمند صحبت فوری با مشتریان خود هستند؟ تجارت الکترونیک.

۴- آیا مشتریان شما را می‌شناسند؟

یکی از مزایای خرید محلی این است که باعث می‌شود با فروشگاه‌ها، کارکنان و ارزش‌های آن‌ها آشنا ‌شوید و احساس آن‌ها را درک ‌کنید. صفحه‌ی "درباره ما" این کار را در وب‌سایت‌ها انجام می‌دهد.

حتماً بخوانید :  اصول بازاریابی در عصر دیجیتال

۵- آیا مشتریان می توانند پیشنهادات شما را ببینند؟

سعی کنید محصولات خود را در حال استفاده  نشان دهید. یک ویدئو از یک مشتری راضی که نشان می‌دهد چگونه محصولات شما به خوبی کار می‌کنند، خیلی موثر است.

شما مجبور نیستید همه‌ی این کارها را برای ایجاد اعتماد انجام دهید. اما هرچه تلاش بیشتری انجام دهید مشتریان دچار شک کمتری خواهند شد و شما فروش بیشتری خواهید داشت. محصولات یا خدمات خود را تا آنجا که برایتان امکان‌پذیر است برای مشتریان شرح دهید. همچنین می‌توانید از اعتبار یک شخص ثالث بهره بگیرید.

دیدگاه خود را بنویسید