آموزش زبان تجاری

۵
آذر

آموزش زبان تجاری (درس چهاردهم)

۱) competition (رقابت)

تعریف:

در اقتصاد به معنای رقابت کردن با فروشندگان دیگر در فروش، سودآوری و سهم بازار و ارائه بهترین قیمت، کیفیت و خدمات است.

مثال :
۱-The company was under serious competition from overseas companies which could manufacture a similar product for much less thanks to lower employee wages.

ادامه مقاله
۲۹
آبان

آموزش زبان تجاری (درس سیزدهم)

تعداد پرسنل و زیردستانی که یک مدیر می تواند به صورت مستقیم مدیریت کند. تعداد این افراد بسته به نوع کار متفاوت بوده، مثلاً در مشاغل با فعالیت های پیچیده، تعداد افراد ۶ نفر و در کارهای روتین و معمول به ۲۰ نفر یا بیشتر می رسد.The span of control by the manager was vast in his reach of influence with regards to the business project.

ادامه مقاله
۲۲
آبان

آموزش زبان تجاری (درس دوازدهم)

وقتی یک شرکت، شرکت های تولید و یا توزیع و پخش محصولات خود را تحت تملک خود در می آورد تا پس از مرحله تولید، کنترل خودر را بر این قسمت ها افزایش دهد. وقتی یک شرکت مالک تامین کننده های خود شود، به آن ادغام رو به عقب گفته می شود و اگر مالک زنجیره توزیع گردد، به آن ادغام رو به جلو گویند.

ادامه مقاله
۱۴
آبان

آموزش زبان تجاری (درس یازدهم)

social responsibility (1 (مسئولیت اجتماعی)

تعریف:

تعهد مدیریت یک سازمان در جهت رفاه و آسایش جامعه از طریق فعالیت هایی که انجام می دهد.

مثال :

[latin-p]1- Kyle is a young man with a strong sense of social responsibility and he frowns on anyone who damages public property.[/latin-p] ادامه مقاله
۳۰
مهر

آموزش زبان تجاری (درس دهم)

تعریف:

رویکردی که در آن یک شرکت، تولید و بازاریابی محصولات منحصر به فردی را برای مشتریان به خصوصی انجام می دهد. معمولاً زمانی که شرکت ها مزایای رقابتی واضح و روشنی دارند و می توانند کمپین های تبلیغاتی را به طور حرفه ای اجرا کنند، از این استراتژی استفاده می کند.

مثال :
۱-Our differentiation strategy would surely pay off because we had put a lot of positive energy into it throughout the month.

ادامه مقاله
۲۳
مهر

آموزش زبان تجاری (درس نهم)

۱) working capital (سرمایه در گردش)

تعریف:

۱- پول نقدی که برای فعالیت های روزانه هر کسب و کاری لازم است. به آن سرمایه فعلی (current capital) هم می گویند.

سرمایه در گردش خالص به شکل زیر محاسبه می شود :بدهی های جاری – دارایی های جاری = سرمایه در گردش خالص
۱-The store owner's goal was to pay off his debt as quickly as possible while

ادامه مقاله
۱۶
مهر

آموزش زبان تجاری (درس هشتم)

franchising (1 (فرانچایز/ حق امتیاز انحصاری)
تعریف:
قراردادی که در آن مالک حق امتیاز، اجازه استفاده از نام یا نشان تجاری خود را برای ارائه ی محصولات یا خدمات به امتیاز گیرنده اعطا می کند. این کار تحت شرایط و قوانین مخصوص صورت می گیرد.

ادامه مقاله
۱۰
مهر

آموزش زبان تجاری (درس هفتم)

تعریف:
روش یا برنامه ای که در جهت رسیدن به موفقیت در اهداف آتی سازمان و یا حل یک مشکل به کار می رود.

مثال :

۱-The company defined a new strategy where it would reduce the price of its products that had been in market for more than

ادامه مقاله
۲
مهر

آموزش زبان تجاری (درس ششم)

ه فرآیندی که در طی آن موقعیت ها و شرایط دارای ریسک شناسایی، تحلیل و ارزیابی شده و نسبت به کاهش یا حذف آن ها اقدام می شود. یک شرکت ممکن است از استراتژی های حفظ ریسک، انتقال ریسک، اجتناب از ریسک و یا هر استراتژی دیگری بسته به موقعیت و شرایط سازمان استفاده نماید.

ادامه مقاله
۲۶
شهریور

آموزش زبان تجاری (درس پنجم)

یک سازمان یا یک سیستم اقتصادی که در آن کالاها و خدمات مورد مبادله قرار گرفته و یا در ازای پرداخت پول فروخته می شوند. هر کسب و کاری به میزانی از سرمایه گذاری و همچنین به تعداد کافی مشتری در راستای سودآوری نیازمند است. کسب و کارها می توانند دولتی، خصوصی یا عام المنفعه باشند.

ادامه مقاله
۱۹
شهریور

آموزش زبان تجاری (درس چهارم)

بیانیه ای از هدف اساسی یک سازمان که در طول زمان بی تغییر باقی می ماند. بیانیه ای که درست تدوین شده باشد مسائل زیر را مشخص می کند : بیانیه ماموریت

ادامه مقاله
۱۲
شهریور

آموزش زبان تجاری (درس سوم)

یک فرد، گروه یا سازمانی که از سازمانی دیگر سود می برد. ذینفعان ممکن است تاثیر گذار باشند و یا از اقدامات سازمان های دیگر، اهداف و سیاست های آنها تاثیر بگیرند. بستانکارن، مدیران، کارمندان، دولت، سهامداران، تامین کننده ها نمونه هایی از ذینفعان هستند.

ادامه مقاله
۵
شهریور

آموزش زبان تجاری (درس دوم)

مسیری که کالاها و خدمات از فروشنده به مصرف کننده منتقل شده و یا پرداخت هزینه محصولات که از مشتری به فروشنده جریان می یابند. کانال توزیع می تواند مانند معاملات مستقیم کوتاه باشد یا شامل چندین واسطه مانند عمده فروشان، توزیع کننده ها، عاملان فروش و خرده فروشان باشد. هر واسطه محصول را دریافت می کند و به واسطه بعدی با قیمت بالاتری می فروشد و این جریان تا خریدار نهایی جریان می یابد. مثلاً قهوه از طریق کانال هایی مانند کشاورز، صادر کننده، وارد کننده، توزیع کننده و خرده فروش به خریدار می رسد.

ادامه مقاله
۲۹
مرداد

آموزش زبان تجاری (درس اول)

بازاریابی توجه به نیازهای مصرف کنندگان و رضایت آنان است. بازاریابی به طور کلی با فروش تفاوت دارد چون فروش با تکنیک ها و روش هایی مرتبط است که مردم را واردار می کند تا برای خرید محصول یا خدمتی پول پرداخت کنند و بر خلاف بازاریابی، به ارزش هایی که از طریق مبادله ایجاد می شود توجهی ندارد. اما کل پروسه بازاریابی به معنای تلاشی یکپارچه در جهت کشف، ایجاد، برانگیختن و ارضای نیازهای مشتریان است. در یک کلام بازاریابی به دنبال دریافت پول از مشتریان برای محصول نیست بلکه تنها در پی ایجاد تقاضا در مشتری و سپس برآورده کردن نیازهای آنهاست.

ادامه مقاله
۲۹
مرداد

چرا باید زبان انگلیسی تجاری را یاد بگیریم؟

تا به حال شده در جلساتی شرکت کنید که از اصطلاحات رایج در زمینه شغلی تان استفاده شود و شما در مورد آنها اطلاعاتی نداشته باشید؟ تا به حال شده در حال خواندن گزارش یا مقاله ای در وبسایتی با کلماتی نا آشنا مواجه شوید و به توضیح کاملی درباره آن نرسید؟ شاید جویای کار باشید و در مصاحبه های شغلی متوجه شوید که یادگیری زبان تخصصی رشته تان یکی از پارامترهای تاثیرگذار در استخدام شماست.

ادامه مقاله