آموزش زبان تجاری (درس دوم)

 distribution channel  (۴ (کانال توزیع)

تعریف:

مسیری که کالاها و خدمات از فروشنده به مصرف کننده منتقل شده و یا پرداخت هزینه محصولات که از مشتری به فروشنده جریان می یابد. کانال توزیع می تواند مانند معاملات مستقیم کوتاه بوده یا شامل چندین واسطه مانند عمده فروشان، توزیع کننده ها، عاملان فروش و خرده فروشان باشد. هر واسطه  محصول را دریافت می کند و به واسطه بعدی با قیمت بالاتری می فروشد و این جریان تا خریدار نهایی جریان می یابد. مثلاً قهوه از طریق کانال هایی مانند کشاورز، صادر کننده، وارد کننده، توزیع کننده و خرده فروش به خریدار می رسد.

مثال :

[latin]1-The distribution channel was open and it allowed free trade and consumption, which gave all of us owners a happy feeling.[/latin]

 کانال توزیع آزاد بود و امکان تجارت وجود داشت که باعث خوشحالی همه ما شد.

[latin]2-You need to know the right distribution channel and how to effectively use it to get the most out of your product.[/latin]

شما باید کانال توزیعی مناسب خود و نحوه استفاده موثر از آن را شناخته تا از محصولتان بیشترین استفاده را ببرید.

[latin]3-The distribution channel was mentioned during the meeting as we wanted to ensure optimal efficiency involved in the shipping process.[/latin]

 به کانال توزیع در طول جلسه اشاره شد تا از بهره وری بهینه در فرآیند جابه جایی با کشتی اطمینان حاصل شود.

۵) retailer (خرده فروش)

تعریف :

بنگاه یا فردی که کالاها را به مصرف کننده می فروشد که به عنوان تامین کننده نیز شناخته می شود. در واقع کسی است که کالاها را به بنگاه دیگری عرضه می کند.

مثال :

[latin]1- If you are a retailer then you need to make sure that your product is great and you are marketing it as best as you can.[/latin]

اگر شما یک خرده فروش هستید، باید مطمئن باشید که محصولتان فوق العاده است و بهترین بازاریابی را انجام می دهید.

[latin]2-Most retailers in the United States become profitable starting Thanksgiving Friday, that is the reason that Friday is called Black Friday.[/latin]

اغلب خرده فروش ها در ایالات متحده با شروع جمعه شکرگذاری سود زیادی به دست می آورند به همین دلیل آن روز جمعه سیاه نام گذاری شده است.

*خرده فروشان آمریکایی در روز جمعه سیاه به دلیل آغاز خریدهای کریسمس، اجناس خود را با تخفیف های ۱۰، ۲۰ و ۷۰ درصدی به مشتری می دهند.

۶) merchandising (بازارپردازی)

تعریف :

فعالیت هایی برای ارائه محصولات در خرده فروشی هاست. بازارپردازی شامل تکنیک های نمایش کالا، نمونه های رایگان، قیمت گذاری، چیدمان کالا در قفسه و ویترین، آفر های ویژه و دیگر روش های فروش است. بازار پردازی دربرگیرنده بازاریابی در مناسب ترین مکان،  درست ترین زمان و بهترین میزان و قیمت است.

[latin]1- The plan that our team has put together for pricing and structure is the best approach for merchandising our new line of products.[/latin]

برنامه ای که تیم ما برای قیمت گذاری ترتیب داد، بهترین روش برای بازارپردازی خط جدید محصولات بود.

[latin]2- If you have a good merchandising department you should be able to do a good job promoting your product to perspective customers.[/latin]

اگر واحد بازارپردازی خوبی در اختیار داشته باشید، باید بتوانید محصولات را به بهترین شکل مشتریان آینده ارائه کنید.

[latin]3- When you are trying to market your product you must be sure to use good merchandising techniques to draw in as many customers as you can.[/latin]

زمانی که در حال بازاریابی محصول خود هستید باید مطمئن شوید که از تکنیک های بازارپردازی خوبی برای جذب  حداکثر مشتریان استفاده می کنید.

*اگر سوالی در مورد ۳ لغت توضیح شده در این درس دارید یا لغت جدیدی در متن برایتان نا آشناست، از طریق بخش نطرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان مجموعه  در اسرع وقت توضیحات کامل در اختیارتان قرار دهند.

دیدگاه خود را بنویسید