آموزش زبان تجاری (درس اول)

۱)  Marketing ( بازاریابی )          

تعریف:

بازاریابی یا مارکتینگ فرآیندی مدیریتی است که کالاها و خدمات از مفهوم اولیه به محصولی قابل ارائه به مشتری تبدیل میشوند. بازاریابی بین ۴ عنصر به  نام ۴ پی هماهنگی ایجاد می کند:

۱- شناسایی، انتخاب و پیشبرد یک محصول

۲-تعیین قیمت

۳-انتخاب یک کانال توزیعی برای دستیابی به مکان مشتریان

۴-پیشبرد و اجرای استراتژی ترویج محصول یا خدمات

بازاریابی توجه به نیازهای مصرف کنندگان و رضایت آنان است. بازاریابی به طور کلی با فروش تفاوت دارد چون فروش با تکنیک ها و روش هایی مرتبط است که مردم را واردار می کند تا برای خرید محصول یا خدمتی پول پرداخت کنند و بر خلاف بازاریابی، به ارزش هایی که از طریق  مبادله ایجاد می شود توجهی ندارد. اما کل پروسه بازاریابی به معنای تلاشی یکپارچه در جهت کشف، ایجاد، برانگیختن و ارضای نیازهای مشتریان است. در یک کلام بازاریابی به دنبال دریافت پول از مشتریان برای محصول نیست بلکه تنها در پی ایجاد تقاضا در مشتری و سپس برآورده کردن نیازهای آنهاست.

مثال :

[latin]1- It was evident that carefully managed and created marketing would be needed to sell the new trucks because the trucks were hideous and people generally do not like hideous vehicles.[/latin]

[latin]2- Because they had failed to come up with a coherent marketing strategy, the company discovered that few consumers even knew about their products.[/latin]

[latin]3- Maria always knew how to positively display products in her mother's store so her decision to major in marketing at university came naturally.[/latin]

market segmentation (۲ (بخش بندی بازار)                      

تعریف :

فرآیند تعریف و تقسیم بندی یک بازار بزرگ به بخش های کوچک و قابل شناسایی که نیازها، خواسته ها یا ویژگی های یکسانی دارند. هدف بخش بندی بازار طراحی آمیخته بازاریابی ای است که دقیقاً مطابق با انتظارات مشتریان در هر بخش باشد.

شرکت های کمی آنقدر بزرگ اند که بتوانند نیازهای یک بازار را به طور کامل فراهم کنند. اکثر شرکت ها باید تقاضاهای مشتریان را به قسمت های کوچکتری تفکیک کرده و بخش هایی را انتخاب کنند که به راحتی قابل مدیریت باشند.

۴ عاملی که بر بخش بندی بازار اثر گذارند :

۱-شناسایی کامل بخش

۲-ارزیابی اندازه هر بخش

۳-دستیابی به بخش از طریق فعالیت های ترویجی

۴-تناسب هر بخش با سیاست ها و منابع شرکت

استراتژی های موثر در بخش بندی بازار بر پایه ویژگی های زیر قرار دارند :

۱-ویژگی های رفتاری

۲- ویژگی های جمعیت شناختی

۳- ویژگی های روانشناختی

۴- تفاوت های جغرافیایی

مثال :

[latin]1- I was doing my best to identify my target market, as an entrepreneur, and then I realized it was optimal if I engage in market segmentation.[/latin]

[latin]2- Using market segmentation, the stationery company was able to determine that there was very little publicity directed toward women over 50 years old, and was able to adjust their marketing strategy accordingly.[/latin]

[latin]3-It is very important for a large company such as Apple to use market segmentation in order to properly define the profits garnered from their many products.[/latin]

 marketing strategy (۳ ( استراتژی بازاریابی)             

تعریف :

استراتژی سازمان تمام اهداف بازاریابی سازمان را در یک برنامه جامع ترکیب می کند. یک استراتژی بازاریابی مناسب باید نشات گرفته از تحقیقات بازار و تمرکز بر مناسب ترین آمیخته محصول برای دستیابی به حداکثر سودآوری باشد. استراتژی بازاریابی بخش اصلی برنامه بازاریابی است.

مثال :

[latin]1- The marketing strategy used by the firm was approved by not only the marketing manager but the vice president of sales.[/latin]

[latin]2- To sell our product to the masses, we needed to come up with an amazing marketing strategy, that would ensure we get a lot of sales.[/latin]

[latin]3- Having a really good marketing strategy can be the main difference between having major profits and having many unsold products.[/latin]

توجه : اگر سوالی در مورد ۳ لغت توضیح داده شده در این درس دارید یا لغت جدیدی در متن برایتان نا آشناست، از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان مجموعه در اسرع وقت توضیحات کامل را در اختیارتان قرار دهند.

دیدگاه خود را بنویسید