چگونه می توانید مشتریانتان را در قلب برندتان قرار دهید؟

چگونه می توانید مشتریانتان را در قلب برندتان قرار دهید؟ »

در عصر پیش از انقلاب دیجیتال، بازاریابان محصولات را به روش‌های کاملاً سنتی، به مشتریان معرفی می‌کردند. بازاریابی حضوری و فیزیکی، با توجه به تکنولوژی های محدود دهه های گذشته، قابل توجیه و استفاده بود. اما امروزه روش‌های سنتی کارساز نیستند. این روش ها نمی توانند خود را با سرعت پیشرفت جهان، تطبیق دهند.

امروزه، مشتریان و کاربران هر محصول، می توانند احساس و نظر خود را درباره‌ی هر محصول، با صدای بلند زیر هر پست یا در وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی اعلام کنند. مشتریان نیز می توانند بلافاصله از نظرات کاربران استفاده کنند؛ این داستان می تواند برای شما خوب یا بد باشد!شما می توانید از مشتریان خود الهام بگیرید و داستان خود را با اعتبار بیشتری پیش ببرید. باایجاد همدلی و ارتباط احساسی قوی با مشتریانتان، آن ها را به طرفدارانی با وفا و دائمی تبدیل کنید.

همکاری مایکروسافت در روبدادهای ورزشی

مایکروسافت، مداماً در حال همکاری با کسب و کارهای صنایع و حوزه های مختلف همچون صنایع ورزشی است. میلیاردها نفر در جهان، علاقه ی شدیدی به ورزش دارند. این افراد، زندگی خود را به شدّت درگیر اتفاقات ورزشی کرده اند.

برند

ماموریت مایکروسافت این است که هر فرد و سازمانی را در سازگاری با جهان اطرافش توانمند کند.مایکروسافت، شرکتهای ورزشی را در جهت رسیدن به اهداف دیجیتال سازمانشان یاری میکند.او در این مسیر از مشارکت‌های انسانی بهره میجوید و تجربیات ماندگاری در ذهن مشتریان ایجاد می‌کند.تمایز کار مایکروسافت با سایرین، همین است.افزایش درآمد از طریق بازاریابی الهام بخش که نام تجاری تیم را تقویت کرده و تاثیر مثبت اجتماعی بر مشتریان دارد.

رئال مادرید : تسخیر قلب و ذهن ۵۰۰ میلیون طرفدار اختصاصی

رئال مادرید یکی از مشهورترین باشگاه‌های فوتبال جهان با بیش از ۵۰۰ میلیون طرفدار اختصاصی است.همچنین این باشگاه یکی از نوآورترین باشگاه‌های جهاندر زمینه ارتباط با طرفداران است.

این باشگاه از یک یک پلتفرم دیجیتال استفاده کرد که می‌توانست همه‌ی تعاملات طرفداران از جمله ورود به سیستم، به روزرسانی وب سایت، خرید آنلاین از سایت و فعالیت‌های باشگاه در رسانه های اجتماعی را پشتیبانی کند.

مدیر رسانه‌های دیجیتال باشگاه رئال مادرید: "پیشرفت‌های تکنولوژی به ما کمک کرد که مجدداً بتوانیم طرفداران را جذب کنیم و در پی ایجاد مدل‌های تجاری جدیدی باشیم که تاکنون به آن‌ فکر نکرده بودیم. لذا ایجاد ارتباط صمیمی‌تر با ۵۰۰ میلیون طرفدار در سراسر جهان لازم بود."

حتماً بخوانید :  رقبایتان را خنثی کنید!

برند

اکنون رئال مادرید می‌تواند از داده‌های حاصل از رسانه‌های دیجیتال، برای پیش‌بینی رفتار طرفداران استفاده کند. رسانه‌ها می‌توانند ویدئوهای مسابقات جدید و قدیمی باشگاه را ارائه کنند و طرفداران می‌توانند بازی‌های موردعلاقه‌ی خود را دنبال کنند. در مسابقات زنده، تماشاگران می‌توانند زاویه‌های خاصی از دوربین را برای نمایش حرکت های مهم و کلیدی انتخاب کنند؛ حتی می توانند به صورت مجازی به ورزشگاه دسترسی داشته باشند. طرفداران می توانند اطلاعات تمام بازیکنان فعلی و قبلی باشگاه را در اختیار داشته باشند و وضعیت باشگاه را بررسی کنند.

مدیر کل تجاری باشگاه رئال مادرید: " ما در گذشته فقط از پنج منبع اطلاعاتی استفاده می‌کردیم؛ اما اکنون می توانیم از بیش از ۷۰ نوع پلتفرم دیجیتال استفاده کنیم. استفاده از پلتفرم‌های جدید، باعث افزایش ۴۰۰ درصدی طرفداران باشگاه شده است. اکنون طرفداران ما میلیونی هستند."

خبرگزاری ورزشی FOX: جلب مشارکت واقعی طرفداران در سراسر جهان

در ورزش، هر ثانیه مهم است. طرفداران ورزش می‌خواهند در هر زمان و مکان به آخرین آمار و اطلاعات تیم‌های مورد علاقه‌ی خود دسترسی داشته باشند. به عنوان مثال لیگ حرفه‌ای فوتبال بزرگسالان آمریکا، ممکن است بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ تغییر در اطلاعات را در "لحظه" نشان دهد. در راستای کاهش مصرف دیتا از سوی کاربران و ارسال داده های مورد نیاز برای کاربران و همچنین رفع انتظارات آن‌ها، ممکن است لازم باشد تصاویر فرایند بازی، برای کاربران مناطق مختلف جهان، ذخیره و باز فرستاده شوند تا کاربران بتوانند با نهایت سرعت، به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

خبرگذاری ورزشی FOXبا مایکروسافت همکاری می‌کند تا راه حل کارآمدی برای این هدف بیابد. راه رسیدن به هدف مذکور، نرم‌افزاری فوق العاده است که کاربران بتوانند به میل خود آن را شخصی سازی کنند و همچنین در نقاط مختلف جهان، قابل دسترسی باشد. همچنین با توجه به اهمیت زمان در دنیای ورزش، این نرم افزار باید قابلیت به روزرسانی آنیِ رویدادهای ورزشی و تجزیه و تحلیل آن‌ها را داشته‌باشد.

حتماً بخوانید :  5 قانون طلایی برای موفقیت در ریبرندینگ

به جهت روبه‌رویی با طرفداران در این روش و حصول اطمینان از اینکه برنامه‌های تیم‌ها، لیگ و اخبار ورزشی، همیشه به‌روزرسانی می‌شوند، خبرگزاری ورزشی به برنامه‌ای کاربردی با قابلیت شخصی سازی در پلتفرمی قابل ارائه به عموم نیاز دارد.

1200px-Fox_Sports_Logo.svg

معاون فناوری خبرگزاری ورزشی، می‌گوید: "خبرگزاری ورزشی FOX همیشه برای طرفداران ورزش، در اولویت بوده است. FOXیک خبرگزاری بومی است؛ افراد در جستجوی اخبار تیم‌های مورد علاقه‌ی خود هستند، با توجه به اینکه تلفن‌های همراه به طور فزاینده‌ای در دسترس عموم قرار دارد، ما می‌خواستیم تمامی اطلاعات و اخبار ورزشی به سرعت در اختیار علاقمندان قرار گیرد. اکنون اطلاعات درخواستی آن‌ها در جیبشان است. آن‌ها با تجربه‌ای خاص، در خبرگزاری FOX به تماشای رویدادهای مورد علاقه‌ی خود می‌نشینند."

مدیر رسانه‌های دیجیتال رئال مادرید: "اکنون ما می توانیم یک استراتژی ارتباطی را هدف قرار داده و آن را مطابق با هر یک از طرفدارانمان، شخصی‌سازی کنیم؛ صرف نظر از اینکه آن هوادار کیست و کجاست."

امروزه برنامه‌های FOX در ساعات مشخصی، برنامه‌های ورزشی را پخش می‌کند و به تجزیه و تحلیل جزئیات بازی‌ها می پردازد. از آن جایی که یک کاربر می‌تواند به جزئیات یک بازی از جمله بهترین بازیکنان، بازپخش بازی و حرکت‌های کلیدی بازی دسترسی داشته باشد، این برنامه از کاربردی‌ترین برنامه‌ها شمرده می‌شود. طبقنتایج بدست آمده از برآیند نظرات کاربران، این برنامه پنج ستاره دریافت کرده است.

NASCAR: سازماندهی لجستیک برای مدیریت رویدادهایبزرگ

مسابقه رانندگی NASCAR، مسابقه ای فوق العاده با حجم بالاست که ده‌ها هزار طرفدار رانندگی، برای داشتن آخر هفته‌ای شاد و پرهیجان، برای تشویق رانندگان مورد علاقه‌شان می‌آیند. طرفداران NASCAR، قلب این رویداد هستند. آن ها با ازدحام زیادی در مسیر عبور ماشین ها حضور دارند؛ جایی که ده‌ها اتومبیل در مسیری بیش از ۲۰۰ مایل را رانندگی می کنند؛ مسیری با گردش های ۳۰ درجه ای به چپ و راست، پر از هیجان و آدرنالین.

بیش از ۱۵۰۰ رویداد ورزشی در ۱۱۰ مسابقه در ۳۷ کشور ایالات متحده‌ی آمریکا، مکزیک و کانادا اتفاق می‌افتد. اما NASCAR کلید افزایش طرفداران این بنیاد ورزشی است.

هماهنگی پر ازدحام بازی‌ها، واحد‌های غذایی، تریلرهای رادیو و تلویزیون، ژنراتورها و کابل‌های انتقال برق، از تجربیات مثال زدنی NASCAR است. این سازمان، همچنین برای ذخیره‌سازی اطلاعات شبکه پرسنلی و دانلود اپلیکیشن‌های سفارشی موبایل برای دنبال کردن برنامه‌های رستوران، هتل و مکان اقامت در طول مسابقات از سایت‌های اینترنتی استفاده می‌کند.

حتماً بخوانید :  چگونه در کسب و کار موفق شویم و درآمد بیشتری کسب کنیم؟

درس هایی که از طرفداران رئال مادرید، خبرگزاری FOX و موسسه ورزشی NASCAR گرفته‌اید، می تواند در بسیاری از صنایع از جمله صنایع بسته‌بندی کالاهای مصرفی، خرده فروشی ها و صنایع خودرو بکار گرفته شود.

هنگامی که یک شرکت می داند که مشتریانش دقیقاً چه می‌خواهند، می‌تواند بهترین قراردادها را با شرکای تجاری و تامین‌کنندگان مواد اولیه منعقد کند.

گام های مهم در جلب طرفداران در صنایع مختلف :

برای برقراری ارتباط با مشتریان، می توانید از کسب و کارهای دیجیتال بهره ببرید. سازمان هایی که خدمات دیجیتال ارائه می دهند، می‌توانند در راستای این هدف، به صورت تخصصی وارد عمل شوند.

تجزیه و تحلیل رفتار مصرف کنندگان از طریق رسانه های دیجیتال، می تواند منحر به شناخت بیشتر نیازها و علائق مشتریان شود. شناخت بیشتر مشتریان، به مدیران کمک می کند تا در جهت افزایش وفاداری مشتریان، محصولات پیشرفته ای را طراحی کرده و موحبات تحسین و اشتیاق مشتریان را فراهم آورند.

مشتری خود را در قلب تمامی اقدامات خود قرار دهید. از تجریبات منفی و مثبت مشتریان درس بگیرید و آن ها را در طراحی و بهبود محصول و خدمات پس از فروش اعمال کنید.

به مشتریان خود گزینه های انتخاب زیادی بدهید. با افزایش راه های ارتباطی، مشتریان شما می توانند احساس حاصل از محصولات شما و نظرات خود را در جهان به اشتراک بگذارند.

هنگامی که مشتریان خود را در قلب برند جای می دهید، نشان می دهید که چقدر برایشان ارزش قائل هستید و با درکی عمیق و تجزیه و تحلیل خواسته های آنان، به هر اقدامی می پردازید. ایجاد این فرهنگ، باعث ایجاد رشد و سودآوری پایدار در کسب و کار شما می‌شود.

جهت ارتباط با مشاوران ما می توانید با شماره ۳۴۹۳۴-۰۱۳ تماس گرفته و یا از طریق صفحه مشاوره مدیران نواندیش با ما در ارتباط باشید.

زهرا اسماعیلی

دانش آموخته کارشناسی مدیریت دولتی و کارشناسی ارشد EMBA علاقمند به حوزه های استراتژی، بازاریابی و کارآفرینی. تحول محیط و دانش روز افزون بشری مارا بر ان داشته تا با نشر دانسته ها به کشف ندانسته ها به تکامل روزافزون برسیم.

مشاهده همه پست ها

دیدگاه خود را بنویسید

" دانلود رایگان فایل آموزشی " بزرگترین اشتباهات زبان بدن در محل کار

با مطالعه این فایل آموزشی، می توانید با 20 حرکت ممنوعه در زبان بدن آشنا شوید