فروشندگان بهترین برندها چگونه می فروشند؟

QR Code For:  فروشندگان بهترین برندها چگونه می فروشند؟

لینک کوتاه شده مطلب :

فروشندگان بهترین برندها چگونه می فروشند؟» همان طور که همه ما می دانیم، نقش فروشندگان و یا حتی ماهیت فروش در حال تغییر است. در گذشته، فروشندگان اغلب اولین گام در فرآیند خرید بوده و به طور قابل ملاحظه ای می توانستند با داشتن اطلاعات درباره قیمت، مزیت رقابتی و ... مشتری را تحت تاثیر قرار دهند. اما در عصر حاضر که اطلاعات همه جا در دسترس است، مشتریان قبل از اقدام به خرید، درباره خریدشان جستجو های لازم را انجام داده و در بیشتر مواقع خودشان تصمیم خرید را می گیرند و حتی در بیشتر مواقع فروشندگان را به چالش می کشند!
امروزه شرکت ها دریافته اند که فروش موفق، به تعداد تقاضاها بستگی ندارد، بلکه به جذب و حفظ درست مشتریان مرتبط است. فروشندگان بزرگ، در کار فروش توانستند با الگوبرداری از برندهای بزرگ، موفق شوند. در این مقاله از مدیر نو ،۷ قانون بسیار مهم ساخت برند را که بزرگترین برندها از آنها پیروی می کنند را برایتان ذکر می کنیم.

۱-فروشندگان بزرگترین برندها از فروش خودشان شروع می کنند.

بزرگترین فروشندگان، اول خودشان را می فروشند. از آنجایی که بزرگترین برندها فرآیند ساخت برندشان را از فرهنگ درون سازمانی شان پایه گذاری می کنند، لذا بزرگترین فروشندگان هم می دانند که اولین گام برای موفقیت در فروش، فروش در داخل مجموعه خودشان است.

 آنها برای سازمانشان ارزش فوق العاده ای قائل شده و دید وسیعی نسبت به برقراری ارتباطی مستقیم با مشتریان دارند. لذا آنها به شرکت شان به وسیله بهبود محصول، استراتژی بازاریابی و خدمات مشتری از طریق صدای مشتریان کمک می کنند.

۲-فروشندگان برندهای بزرگ از فروش محصولات پرهیز می کنند.

فروشندگان بزرگ، ارتباطات عاطفی و حسی شان را با مشتریان بهبود می بخشند. هری بکویچ (Harry Beckwith) نویسنده کتاب «مشتریان عاشق چه چیزی هستند؟» می گوید: تعداد کمی از کسب و کارها محصولات، خدمات و یا حتی مهارتشان را می فروشند؛ در حالی که اغلب کسب و کارها احساس رضایت را می فروشند.
«فروشندگان پیشرو بیمه ماشین نمی فروشند. آنها آرامش را می فروشند: اطلاع از آسایش و آرامشی که اگر شما تصادف کردید، آنها در صحنه حاضر شده و همه چیز را بررسی خواهند کرد.»
به همین ترتیب، فروشندگان ماهر سعی نمی کنند تا کالا یا خدمات را بفروشد. در عوض، آنها با مشتریانشان از طریق احساسات، ذکر داستان تجاری و نحوه رهبری شان ارتباط برقرار می کنند. آنها تمرکزشان را از قیمت و ویژگی های محصول برداشته و متوسل به احساس مشتری می شوند و می خواهند تجربه مهیجی را برای او رقم بزنند.

حتماً بخوانید :  رقبایتان را خنثی کنید!

همانطور که می دانید امروزه فروشندگان به این شیوه آموزش می بینند که کمتر صحبت کرده و بیشتر سوال بپرسند. اما همه سوالات ارزش پرسیدن ندارند. زیرا پرسیدن سوالات نابجا و بی مورد نه تنها با ارزش ترین دارایی انسانها که همان زمان آنهاست را تلف خواهد کرد، بلکه باعث خارج شدن از مسیر اصلی گفتگو و در نهایت باعث خدشه دار شدن ارتباط ما با مشتری خواهد شد. مقاله مدیرنو با عنوان " ۵ نوع سوالی که فروشندگان باید از پرسیدن آن اجتناب کنند" به شما در این زمینه کمک می نماید.
product

۳-فروشندگان برندهای بزرگ در فروش به مد و یا چیزهایی که از قبل وجود داشته اهمیتی نمی دهند.

بزرگترین فروشندگان تقلید نمی کنند، بلکه آنها نوآوری ایجاد می کنند. برندهای بزرگ نه از هرکسی تقلید می کنند و نه منتظر می مانند تا مشتریان هدایتشان کنند. در حالی که فروشندگان ماهر، به مشتریان شان چشم انداز منحصر به فردی ارائه کرده و اغلب به دنبال آن هستند که بتوانند افکارشان را هدایت کنند. آنها به وسیله به چالش کشیدن مشتریان، تجربه فروش متفاوتی را ارائه کرده و در آخر به آنها چیزهای جدید و با ارزشی را آموزش می دهند. به طور کل فروشندگان ماهر، افرادی چالشی هستند.

۵ خط قرمز در فروش حضوری وجود دارد که اگر در هنگام رویارویی با مشتریان احتمالی تان از آنها گذر کنید، در نهایت فروش تان به سرانجام نرسیده و مشتری را ازدست می دهید.

۴-فروشندگان برند های بزرگ مشتریان شان را تعقیب نمی کنند.

بزرگترین فروشندگان، بهترین مشتریان را برای شرکت شان جذب می کنند. برندهای بزرگ می دانند که آنها برای هر قشر و همه افراد مناسب نیستند و به دنبال مشتریان ویژه و مناسب خودشان بوده و قابلیت این را دارند تا مشتریان خود را انتخاب کنند.

حتماً بخوانید :  هدفگذاری پلکانی برای فروشندگان تلفنی

تحقیقات نشان می دهد که بهترین فروشندگان، با تعداد کمی از مشتریان ارتباط عمیقی ایجاد می نمایند به جای اینکه ارتباطات گسترده با افراد متنوعی برقرار کنند که ممکن است عایدی بیشتری از آن تعداد محدود برایشان نداشته باشد.

۵-فروشندگان برندهای بزرگ از راهکارهای کوچک و موثر در فروش استفاده می نمایند.

بزرگترین فروشندگان تجربه فوق العاده ای را برای مشتریان خلق می کنند که تجسم کننده برندشان است. فروشندگان ماهر می توانند به برندشان نیرو بخشیده و در طول تجربه فروش شان تمایز ایجاد کنند. لذا آنها در فرآیند فروش نحوه تماس و ارتباطات متفاوت را با مشتریان شان امتحان می کنند تا موثرترین راهکار، ارزش های کلیدی و جذابیت برندشان را بیابند. همچنین آنها به قدرت فروش از شبکه های اجتماعی کاملا واقف بوده و با دقت شبکه های اجتماعی شان را مدیریت می کنند تا از آن مطلع شده و از آن طریق ارتباطات مسقیم برقرار کنند.

۶-فروشندگان برند های بزرگ در فروش برای مشتریان شان ارزش واقعی ایجاد می کنند.

برندهای بزرگ هرگز خودشان را درگیر کسب و کارهای شبهه دار نمی کنند تا بعداً از طریق فعالیت های خیرخواهانه و توجه به مسئولیت اجتماعی، آن مشکلات را جبران کنند. بلکه آنها به دنبال خلق تصویر ذهنی و اجتماعی مثبتی از برندشان هستند و با این تفکرات برند شان را ارائه می دهند.

۷-فروشندگان بزرگترین برند ها متعهد اند و متعهد می مانند.

فروشندگان بزرگ ارزش فوق العاده ای از برندشان ارائه می کنند. بسیاری از فروشندگان عادی برای یافتن شغل جدید و یا هزینه های زندگی شان تحت فشار هستند لذا ممکن است قیمت ها را شکسته و قیمت های غیر واقعی ارائه دهند، صرفاً به این دلیل که فقط بتوانند کالا یا خدمات را بفروشند. اما فروشندگان بزرگ برای آفرها و تخفیفات شرکت خود ارزش قائل بوده و سعی می کنند تا مشتری را هم از قوانین مربوط به تخفیفات مطلع نمایند.

حتماً بخوانید :  14 استراتژی برای افزایش فروش محصول

فروشندگان بزرگ تمام نکات گفته شده را به طور منسجم و هماهنگ اجرا کرده که برگرفته از روش های مدیریتی شان است. برندها و فروشندگان بزرگ می دانند که موفقیت در فروش بر پایه روابط عمیق و پایدار با مشتریان و کسب و کار آنها حاصل می شود. در سال های اخیر فروش مشتری محور اهمیت بسیار زیادی یافته و تعامل موثر با مشتریان منجر به موفقیت بلند مدت در کسب و کار خواهد شد.

خواننده گرامی شما به چه میزان از روش ها و راهکارهای برندهای بزرگ الگوبرداری می کنید؟

دیدگاه خود را بنویسید

" دانلود رایگان فایل آموزشی " بزرگترین اشتباهات زبان بدن در محل کار

با مطالعه این فایل آموزشی، می توانید با 20 حرکت ممنوعه در زبان بدن آشنا شوید